Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Från det gamla Carl Barks-äventyret där Kalle kunde vinna en resa till Ancapulco med Kajsa i en TV-sänd frågetävling. Han läste hela natten tills det gick runt i skallen och bågdikten var svaret på en av frågorna.
EDIT: Förresten, jag funderade vidare på det där och har en minnesbild av att Kalle ombord på lyxkryssaren råkar ha ihjäl en albatross som landar i huvudet på Kajsa. Kan det stämma?
// Roger P.
Om inte minnet sviker mig så skjuter någon annan, kan det vara Alexander Lukas, lyxkryssarens "hus-albatross" som landar på en styrman eller kapten som blir jättearg och frågar sig "Vem kan ha gjort något så elakt?". Sedan av en slump får Kalle frågan "Vad läste du för dikt?" och när han säger "Jag grep en pil och sköt vår albatross" hör kaptenen/styrmannen det och blir vansinnig och kastar Kalle av båten eller något sådant. Fan länge sen jag läste den, kan ha blandat ihop allting fullständigt vem som sköt och vem som citerade men...
OnT får man väl hoppas att det inte ligger någon sanning i det. Visserligen har många (ex)damfotbollsspelare en dragning åt den iaf bi-sexuella sidan, men man får väl hoppas att den gode Martin Björck inte puttade Tina över gränsen helt och hållet, lite av ett slöseri då hon är rätt söt...