2006-07-02, 22:16
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Hur länge var de gifta ?

4 månader! ---> http://www.kandisnytt.com/page.php?news=620

Vet iofs inte hur länge de var tillsammans eller bodde ihop. Kanske 6-7?
Citera
2006-07-03, 14:30
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Jag grep en pil, spände min båge och sköt en albatross - Moby Duck.

OT kanske (förlåt).
Men detta citat kommer jag ihåg.
Men det är nog en ca 40(!) år sedan jag läste det.
Vilket Kalleäventyr är det taget från?

/VV
Citera
2006-07-03, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
OT kanske (förlåt).

/VV
Från det gamla Carl Barks-äventyret där Kalle kunde vinna en resa till Ancapulco med Kajsa i en TV-sänd frågetävling. Han läste hela natten tills det gick runt i skallen och bågdikten var svaret på en av frågorna.

EDIT: Förresten, jag funderade vidare på det där och har en minnesbild av att Kalle ombord på lyxkryssaren råkar ha ihjäl en albatross som landar i huvudet på Kajsa. Kan det stämma?

// Roger P.
Citera
2006-07-03, 16:32
Medlem
Mr.Wongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Från det gamla Carl Barks-äventyret där Kalle kunde vinna en resa till Ancapulco med Kajsa i en TV-sänd frågetävling. Han läste hela natten tills det gick runt i skallen och bågdikten var svaret på en av frågorna.

EDIT: Förresten, jag funderade vidare på det där och har en minnesbild av att Kalle ombord på lyxkryssaren råkar ha ihjäl en albatross som landar i huvudet på Kajsa. Kan det stämma?

// Roger P.

Om inte minnet sviker mig så skjuter någon annan, kan det vara Alexander Lukas, lyxkryssarens "hus-albatross" som landar på en styrman eller kapten som blir jättearg och frågar sig "Vem kan ha gjort något så elakt?". Sedan av en slump får Kalle frågan "Vad läste du för dikt?" och när han säger "Jag grep en pil och sköt vår albatross" hör kaptenen/styrmannen det och blir vansinnig och kastar Kalle av båten eller något sådant. Fan länge sen jag läste den, kan ha blandat ihop allting fullständigt vem som sköt och vem som citerade men...

OnT får man väl hoppas att det inte ligger någon sanning i det. Visserligen har många (ex)damfotbollsspelare en dragning åt den iaf bi-sexuella sidan, men man får väl hoppas att den gode Martin Björck inte puttade Tina över gränsen helt och hållet, lite av ett slöseri då hon är rätt söt...
Citera
2006-07-03, 17:43
Medlem
Hazs avatar
Citat:
OT kanske (förlåt).

/VV

Ja, väldigt OT, men kanske är det Barksäventyret The Not-so-ancient mariener
Citera
2006-07-04, 16:23
Medlem
timbahs avatar
OT: Kan tänka mig att Röven på Anja är betydligt mer vältränad än Sosseadelns härskare...
Citera
2006-07-04, 18:15
Medlem
Pellles avatar
de använder säkert dubbeldildo...
Citera
2006-07-04, 18:22
Medlem
Nulles avatar
Nä, jag har svårt att tro att det skulle vara någonting mellan Anja och Tina. Deras relation stannar nog vid att sitta och ha det mysigt med varandra under en skön filt i tv-soffan med en kopp varm choklad. Visst, det kanske blir några kramar för att visa vilken bra kompis man tycker att den andra personen är, men mer blir det inte. Okej, möjligen en liten oskyldig puss på kinden för att verkligen betona hur mycket man tycker om henne, men där är det stopp. Garanterat. Definitivt.

Jaja, någon gång kanske det blir en liten puss på munnen. Så gör de ju på kontinenten precis hela tiden utan att det betyder någonting. Lite axelmassage är inte heller så dumt när man känner sig stel i nacken. Allra bäst blir det förstås om man tar av sig några plagg först, för det är ju skönast med massage direkt på huden. När man ändå håller på kan man lika gärna ta av sig några plagg till, för man blir ju så varm av att sitta under en filt med en kopp choklad.

Ett glas vin eller tre kanske skulle smaka? Då kanske man blir så där underbart småfnittrig och kelen som man bara kan bli med en riktig bästis. Om det sedan leder till lite oförargligt småhångel är väl inte det hela världen? Dessutom är det ju ingen annan än Anja och Tina här, så det finns ingen anledning att bry sig om vad andra skulle säga. Nej, det är lika bra att släppa alla tyglar och bara njuta i fulla drag av varandras nakna kroppar. Man lever trots allt bara en gång.

För att sammanfatta: De är kompisar, ingenting mer.
Citera
2006-07-04, 18:51
Medlem
Citat:
OT kanske (förlåt).

/VV

Man får beundra era kunskaper i Kalle Anka & C: o s värd. Moby Duck är en f.d. valjägare och en avlägsen släkting till Kalle. Kalle var och badade när han somnade på luftmadrassen och vaknade ensam långt ute på havet. Han blir upplockad av Moby Duck (lägg märke till att han heter Duck inte Anka) det är Mobys ”valspråk” eftersom han inte kunde döda valar. Nu livnär han sig på att frakta saker åt JvA. Han finns mig veterligen bara med i ett avsnitt av Kalle Anka och det var nr 48- 1967, så sista veckan i november är det 39 år sedan uttrycket myntades.

Svar på OT fråga
Citera
2006-07-04, 18:54
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Nä, jag har svårt att tro att det skulle vara någonting mellan Anja och Tina. Deras relation stannar nog vid att sitta och ha det mysigt med varandra under en skön filt i tv-soffan med en kopp varm choklad. Visst, det kanske blir några kramar för att visa vilken bra kompis man tycker att den andra personen är, men mer blir det inte. Okej, möjligen en liten oskyldig puss på kinden för att verkligen betona hur mycket man tycker om henne, men där är det stopp. Garanterat. Definitivt.

Jaja, någon gång kanske det blir en liten puss på munnen. Så gör de ju på kontinenten precis hela tiden utan att det betyder någonting. Lite axelmassage är inte heller så dumt när man känner sig stel i nacken. Allra bäst blir det förstås om man tar av sig några plagg först, för det är ju skönast med massage direkt på huden. När man ändå håller på kan man lika gärna ta av sig några plagg till, för man blir ju så varm av att sitta under en filt med en kopp choklad.

Ett glas vin eller tre kanske skulle smaka? Då kanske man blir så där underbart småfnittrig och kelen som man bara kan bli med en riktig bästis. Om det sedan leder till lite oförargligt småhångel är väl inte det hela världen? Dessutom är det ju ingen annan än Anja och Tina här, så det finns ingen anledning att bry sig om vad andra skulle säga. Nej, det är lika bra att släppa alla tyglar och bara njuta i fulla drag av varandras nakna kroppar. Man lever trots allt bara en gång.

För att sammanfatta: De är kompisar, ingenting mer.
Underbar sammanfattning! Spot on!
Citera
2006-07-28, 20:24
Medlem
Drog mig till minnes när jag satt och bläddrade i gamla trådar att jag läste att de två tydligen hade stövlat in på mats olssons (expressen) hotellrum under fotbollsvm. Det framgick inte om rummet hade en dubbelsäng eller två enkelsängar
Citera
2006-07-28, 20:27
Medlem
Om det skulle vara så, så hoppas jag att de gillar att spela in film därhemma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in