• 1
  • 2
2017-11-26, 17:24
Medlem
vad är det för hittepå med flashbacks ''vi tar aldrig bort inlägg eller trådar'' regel.
tänk om någon medvetet hänger ut en med för och efternamn bara för att jävlas med en? så är man kvar här för all framtid i en tråd där folk sprider falska rykten om en?
Citera
2017-11-26, 17:29
Medlem
Det är det vi har regel 0.09 till.
Citera
2017-11-26, 17:31
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
vad är det för hittepå med flashbacks ''vi tar aldrig bort inlägg eller trådar'' regel.
tänk om någon medvetet hänger ut en med för och efternamn bara för att jävlas med en? så är man kvar här för all framtid i en tråd där folk sprider falska rykten om en?

Hänvisa till den regeln är du snäll?

Mycket moderas bort som inte hör till trådens sakämne, även kallat OT. Samt att inlägg där direkta regelbrott förekommer raderas.

Om någon sitter och outar andra FB-medlemmar (som inte är offentliga med sin identitet) är bortplockning av inlägg och avstängning att räkna med.
Citera
2017-11-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Hänvisa till den regeln är du snäll?

Mycket moderas bort som inte hör till trådens sakämne, även kallat OT. Samt att inlägg där direkta regelbrott förekommer raderas.

Om någon sitter och outar andra FB-medlemmar (som inte är offentliga med sin identitet) är bortplockning av inlägg och avstängning att räkna med.
ne. menar någon som har fb som skriver om personer som inte har fb. så att det sen direkt kommer upp vid google sökning
Citera
2017-11-26, 17:37
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
ne. menar någon som har fb som skriver om personer som inte har fb. så att det sen direkt kommer upp vid google sökning

Men alltså, du får ju definera vad du menar. Med ditt synsätt så hängs ju varenda kändis ut då de omtalas med för och efternamn?

Menar du mer att om jag har en kompis som heter "Johan Svensson" alltså en vanlig privatperson och skriver ut saker om honom + namn? Är det sådana outningar du menar? För kan ärligt säga att outningar av den sorten är inget jag direkt märkt av. När det gäller "vanliga" personer tas de oftast upp i sammanhang av nyhetsvärde, så som mord och övrig brottslighet.
Citera
2017-11-26, 17:38
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Detta sker oftast i samband med trådar i Aktuella brott & kriminalfall. Oftast brukar de som postar maska en bokstav i för respektive efternamn. Det är ytterst hela namnet står med i klartext.

Du kan alltid prova att rapportera inlägget om du är missnöjd med modereringen.
Citera
2017-11-26, 17:39
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:

Tänk på han som fick dagsböter för en uthängning på fb så ta det lugnt med att hänga ut personer.
Citera
2017-11-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Tänk på han som fick dagsböter för en uthängning på fb så ta det lugnt med att hänga ut personer.
inget jag själv kommer göra.har dock folk som tycker illa om mig man vet aldrig vad dom kan hitta på
Citera
2017-11-26, 18:24
Medlem
Citat:
Har aldrig hört om någon sådan regel. Kan du länka, tack.
Citera
2017-11-26, 18:42
Medlem
Det är nog mer i Aktuella brott, som det sker.

Jag tycker att det kvittar när människor är sådana as som sprider ut saker om andra alltså inte ens relevanta saker i trådarna. Sprider filmer och bilder. Lexbase finns och en massa skit som kränker andra förutom det gamla hederliga, hugget i ryggen.

Du behöver inte hamna här, om någon vill förnedra dig och samtidigt så springer en stor människoflock idioter hand i hand sjungandes we shall overcome, ifall man tycker att något är utelämnande och kränkande mot någon och krigar för rätten att få skymfa och väcka offentligt obehag för någon som kanske upplever något som känsligt.

Du kan känna dig trygg. Alla kommer befinna sig på nätet och många på mindre smickrande vis, i framtiden. Men jag lovar att jag själv höll på att spy i min mun när jag hittade Flashback och insåg då också vad som förändrats i samhället och varför så många uppträder som idioter. Men skit, skall skit ha. Dock avstår jag att skriva skvaller i trådarna om brott. Föredrar att berätta egna upplevelser om annat på mitt vis. Sedan får det vara stopp.
Citera
2017-11-26, 20:01
Moderator
Gordon Blixts avatar
Juridik -> Flashback

/Mod
Citera
2017-11-26, 20:07
Medlem
najass avatar
Citat:

Du har verkligen missförstå detta kapitalt. Jag antar du menar det som tex står i FAQ:en

Citat:
Q: Kan jag radera mina inlägg?
A: Du kan inte radera dina inlägg.

Q: Kan jag få min tråd raderad.
A: Nej, så länge tråden följer dom regler som finns är det lagt kort ligger som gäller.

Q: Men kom igen, det är skitviktigt att det jag skrivit raderas!
A: Nej. Är du fortfarande missnöjd med svaret kan du kontakta valfri admin eller Flashback International Inc enligt länken 'Kontakta oss'.

Vad du helt tycks missa är "...så länge tråden följer dom regler ...".

Det raderas hundratals inlägg om dagen på Flashback pga att de bryter mot reglerna. Ditt exempel täcks tex av regel 0.09 eller 1.06/1.08 beroende på hur inläggen ser ut. RP:a (rapportera) de regelbrott du ser så tas de bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in