I kontoret har jag själva nätverket som går från väggen i en box från leverantören och därifrån går den till en wifi router (TP-link) som skickar trådlöst nätverk samt som har en kabel som går därifrån in i ett litet hål i väggen in till mitt rum där jag har 2 stationära datorer men enbart under senaste tiden jag haft dessa två enbart använt en dator.
Nu är det så jag skulle vilja kunna ha igång bägge samtidigt och ha nätverk till bägge två. Frågan är vad som är billigast och lättast? Att pressa in en till nätverkskabel i väggen kommer bli svårt tycker jag, min tanke var ifall det skulle gå att skaffa något likt ett grenuttag fast för nätverkskabeln, men kommer det överhuvudtaget fungera då jag tänkte det kanske blir samma lokala IP på bägge datorerna då det går till samma sladd?
Samt vad finns för möjligheter? Kommer en switch att fungera? att jag då fixar två mindre nätverkskablar, stoppar in switchen till TP-link routern och in med två vardera nätverkskablar i switchen som är för bägge stationära datorerna.
Beror på, en switch är alltid bra. Men du kan även använda en "Kabeldelare" har dock aldrig använt en sådan själv så kan inte säga så mycket om hur de presterar.
Beror på, en switch är alltid bra. Men du kan även använda en "Kabeldelare" har dock aldrig använt en sådan själv så kan inte säga så mycket om hur de presterar.
Ah tackar för tipsen! Sån där USB-dongel vore annars bra idé, kanske slår till på den. Behöver inte så jättesnabbt nät, är ett simpelt 2.5D spel jag tänkte använda bägge samtidigt och ha en 'mule' i spelet framförallt, inget krävande spel direkt.
Hittade iaf en D-link DIR-615 router i farsans kontor han ej använder utav. Har inte hittat nå nätverkskabel men funderar om denna annars kan fungera som en switch?
Oavsett kanske billigaste alternativet är USB-dongeln, för sedan köpa internet kablar kostar ju också och kanske blir lite bökigare med göra sådan setup med en till router eller med en switch.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!