Citat:
Lite svårt , slutliga lösningen kom till efter general plan ost. Om de nu separerades så var det utrensningen separerades från generalplan ost. Nej det var en pågående operation, hur ska de kunna veta när kriget tog slut? Lite svårt deporterar judarna vid kriget slut, eftersom de kallblodigt dödades. Som jag nämnde ville inte Hans Frank ha några judar i "öst", de hade ingen nytta av dem. .. Men vad ska ske med judarna? Tro ni att de de ska placeras i nyodlingsområden i OSTLAND? Vi har fått höra från Berlin: Vartill allt detta krångel; Vi har ingen användning för dessa vare sig Ostland eller i rikskommissariatet Ukraina, bättre vi likvidera dem. Lidandessynpunkter. Vi måste tillintetgöra judarna varhelst vi träffar på dem....Großraum, Lebensraum und Rassenreinheit. (Jag antar att du talar i kod och avser arier med begreppet "tysktalande".)
Med 'solution' avses die Endlösung der Judenfrage, vilket med andra ord innebär att Generalplan Ost separerades från den pågående utrensningen. Jag skrev: "Först efter kriget, i implementeringen av Generalplan Ost, avsåg Tyskland etablera sitt Lebensraum i Polen, Vitryssland och Ukraina. Planen var då att deportera 31 miljoner slaver och judar till Sibirien för att leva ut sina dagar som straffarbetare." Förstår du? Die Endlösung pågick under kriget medan Generalplan Ost avsåg tiden efter kriget.
Med 'solution' avses die Endlösung der Judenfrage, vilket med andra ord innebär att Generalplan Ost separerades från den pågående utrensningen. Jag skrev: "Först efter kriget, i implementeringen av Generalplan Ost, avsåg Tyskland etablera sitt Lebensraum i Polen, Vitryssland och Ukraina. Planen var då att deportera 31 miljoner slaver och judar till Sibirien för att leva ut sina dagar som straffarbetare." Förstår du? Die Endlösung pågick under kriget medan Generalplan Ost avsåg tiden efter kriget.
IMT vol XXIX s 501 -502 (2233-ps) Kan väl sägas att Hans Frank blide avrättad.
Citat:
Vilka är de lögner som finns i undervisningen? Tvålen o dylikt är inga lögner. Vilket jag har visat dig. Jag väntar fortfarande på dina länkar till studier som visar att de inte innehöll några judar.
Det är bara att gå vidare. Lögner och myter har ingen plats i historieundervisningen.
Citat:
Visst kan jag det bland annat denna bok : https://books.google.se/books/about/Das_Diensttagebuch_des_deutschen_General.html?id=h Jy0AAAAIAAJ&redir_esc=y
Nonsens. Återigen: om du gör anspråk på en omständighet som bryter mot konsensus, vilket är standard för konspirationsteoretiker, så bör du hänvisa till trovärdiga källor som bekräftar den avvikande tesen. Hitlers roll som krigsherre är redan inkluderad i undervisningen, i synnerhet som exempel på ineffektiv krigföring, så i det avseendet vet jag inte vad du yrar om.
Citat:
Men kära människa hur läser du? Jag tog upp detta för vissa vad som kan ske om man ge info, som kan misstolkas av andra, som gymnasier eleverna, det var det vi diskuterade om , eller hur?
Dina slutsatser är verkligen märkliga. Den som spekulerar grundlöst har inte lärt sig tänka rätt (re: Thorild).
Citat:
Men nu är den allmänna att han var en ond galning, har du andra tycke så får du visa 2 olika studier som visar att han inte var det. Men jag lär väl inte få se dem, eller hur?
Som jag skrev ovan avses samma antal timmar som i dag. Den enda skillnaden är att man hoppar över myter samt vanföreställningen om Hitler som ondskefull galning. Hans krigföring och motiv -- Großraum, Lebensraum, Rassenreinheit -- var fullt rationella mål under 1930- och 40-talet, då eugenik och imperialism fortfarande präglade vår tillvaro.
Citat:
Nej jag har inge påhitt, allt finns checka upp och finns i bokform. Full av luckor som tex vadå? Nej enligt dina utsago vad som bör infinnas i svenska lektioner, så räcker inte de timmar som finns idag.
Du skrev ju högst upp att Hitlers motiv var (för sin tid) rationella.
Nej, undervisningen ska vara fri från dina påhitt och spekulationer.
Nej, det räcker att presentera ett underlag som gör att en normalfuntad ungdom kan avfärda felaktig information. Så är inte fallet i dag, vilket underminerar det offentliga narrativet.
Nej, undervisningen är full av luckor.
Nej, undervisningen ska vara fri från dina påhitt och spekulationer.
Nej, det räcker att presentera ett underlag som gör att en normalfuntad ungdom kan avfärda felaktig information. Så är inte fallet i dag, vilket underminerar det offentliga narrativet.
Nej, undervisningen är full av luckor.
Citat:
Och det kom du fram det via vadå? vilka studier kan man hänvisa dina teorier? Tänk på 2 olika , ska det vara.. undra vem som har fantasier här?
Nej, det är medveten indoktrinering ā la DDR-Sverige som vilseleder dem. Om de i stället lär sig tänka rätt och därefter förses med information och historisk kontext, då har vi en ideal situation. Enskilda idioter som inte förstår sammanhanget ska inte underminera denna målsättning.