2017-11-25, 09:30
Medlem
jack.danielss avatar
När jag var ungdom, så kunde jag för mitt liv inte förstå varför hitler valde att utrota judar. Sinnesförvirring var den enda naturliga förklaringen. Numer förstår jag att deras ekonomiska välstånd genom århundraden var orsaken. Den med ekonomi har makt att: anställa och sparka folk, sparka ut sina hyresgäster, orimligt höga hyreshöjningar för sina hyresgäster osv....det är lite lustigt att av alla de dokumentärer och skrifter man läst om judeutrotningen har aldrig funnits någon antydan till förklaring till skeendet?

Dock får vi inte glömma att hitler var en despot, det var fler som åkte in i ugnarna: kommunister, zigenare, halta o lytta och sist men inte minst satte han världen i brand!

Just den bakomliggande orsaken till att hemska saker sker saknas i all nyhetsrapportering. Nyligen har miljontals rohinger fördrivits i Burma, med ett tyst medgivande av den nobelprisade ay son ki (stavning?) för oss (majoriteten) som inte är insatta i inre angelägenheter i Burma så har uppenbarligen militären löpt amok och bränner ner byar och mördar folk?

Naturligtvis skall det fördömas, men det hade varit hederligt med ett försök till förklaring av det hela oxå!

Edit: kan ha fel, men vill minnas att när jag var barn att vi kallade nån som var snål ”jävla jude”
Senast redigerad av jack.daniels 2017-11-25 kl. 09:34.
Citera
2017-11-25, 09:40
Medlem
Dolkstötslegenden.
Citera
2017-11-25, 09:46
Medlem
Det är en bra fråga eftersom judar utgjorde 0,75% av Tysklands befolkning och var de mest sekulariserade och integrerade judarna i hela Europa. Många som blev klassificerade som judar av nazisterna hade konverterat till andra religioner, var ateister eller visste inte om att de hade judiskt påbrå. Antisemitismen var inte heller alls lika utbredd i Tyskland som i t.ex. Östeuropa och i Ryssland där judarna dels var många fler och dels ofta utsattes för pogromer då man slog ihjäl stora mängder judar och stal deras egendomar. Innan Hitler fanns det knappast något bättre land i Europa att vara jude (eller av judisk härkomst) i än Tyskland.
Citera
2017-11-25, 10:07
Medlem
I grundskolan sade man att Hitler ogillade judar för att de var typ fula och han ansåg dem snåla. Inte ett ord om den makt och rikedom som fanns i somliga judiska enklaver, vilket gjorde mig skeptisk senare när det framgick att många judiska släkter satt på enorma tillgångar samtidigt som det var gränsfall till svältnöd hos underklassen.

I dag är jag väl av åsikten att Hitler värvades till den sionistiska rörelsen på sionistkongressen i Wien 1913 där även Stalin, Freud, Trotsky och Tito deltog.
Citera
2017-11-25, 10:25
Medlem
Ingen vill väl inte ha en jude eller ziggis som granne , nånsin i sverige, samma som nu ingen vill bo granne eller umgås med en muslin(utom mona).
Hitler lyckades i europa ,rena judar tillhör 1% -klubben ,som bandidos, Ha dvs mindre än 1% judar i europa.
Citera
2017-11-25, 10:33
Medlem
Pukeeyes avatar
Det var Luther som satte igång det hela. Kyrkan var en mycket viktig maktfaktor i samhället förr i tiden och hade en makt som vi sekulariserade nutidssvenskar inte kan förstå.

Religionen var ett hokuspokus som hade skapats för att hantera vår mörkrädsla och dödsskräck, samtidigt vill alla människor ha någon under sig att se ner på, och sparka på, men kristendomen indoktrinerade oss att vi skall älska vår nästa.

För att få denna motsägelse att hänga ihop var Luthers carte blanche för att hata judar mycket välkommen. Jag kan både älska och hata och ändå få komma till paradiset.
Vilket lyft.

Edit: Och för att svara på TS fråga:
Min skola lärde mig ingenting om varför. Det hela var bara total ofattbar ondska, liksom japanska självmordspiloter var totalt obegripligt vansinne, (detta var på 60-talet) men nu, i dessa tider när nationalismen åter vaknar inser man att vi snart är där igen. Dags att slipa kniven.
Senast redigerad av Pukeeye 2017-11-25 kl. 10:48.
Citera
2017-11-25, 11:08
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Ja, maktpositioner det var det jag menade. Hitler kände sig hotade att hälften av alla högutbildade var judar
Hitler kunde, med hela Sveriges samlade media bakom sig, idag kunnat göra de initiala stegen mot judarna igen. Med precis samma retorik och argument som media redan använder mot via män.

"ääh, det finns bara ett fåtal % judar i Sverige, om de har fler platser än så i företagsledningar, media, etc, etc så beror det på strukturer. Därför måste Svenskar kvoteras in, så att judarna kvoteras ut."

Dagens media stödjer alltså Hitler, även om de inte fattar det själva. Iaf de tidiga stegen i händelseutvecklingen.
Citera
2017-11-25, 11:11
Medlem
tokidokis avatar
Zionistiska judar valde ut oss för utrotning.
Citera
2017-11-25, 11:18
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Du får väl läsa bibeln?!

Förövrigt så skapades nationalstaterna kring tron som en liten hint.
Din skola verkar inte varit den bästa. Stackare.
Citera
2017-11-25, 11:22
Bannlyst
Frågade min högstadielärare mitt i lektionen varje han just valde judarna

Läraren: "Det vet vi inte"
Citera
2017-11-25, 11:34
Medlem
Historisk Intressant, men ännu mer om vi delar upp det hela:
Skolan: De blev "syndabockar" Tyskland efter 1:a Världskriget punkt slut.

I den tidigare historien:
Judarna fördrevs till att börja med av Romarna, men sen även av andra.
Till del assimilerades de, MEN en ganska stor del såg aktivt till att inte göra det.
Dessa såg dels till att inte "Ras-blanda" sig och dels gå in i de mest lönsamma affärsverksamheterna.
De hamnade då i en mellanställning mellan makten och folket och de var mycket noga att inte ras-blanda sig med folket. (Kanske därför folket ofta hatade dem? Kanske??)
Judar var i motsats till andra ej assimilerade folk INTE kända för att stjäla, men höga räntor kan ändå ha retat folk???

Nazityskland:
Hitler gjorde konstaffärer med judar och prisade dessa som sina allra bästa vänner. Även efter affärerna avslutats.
Han har av allt att döma INTE haft några personliga agg, men låtit sig påverkas av andra "strateger" inom Nazistpartiet. Sen har gammalt hat gjort resten.
Man kan tro att befolkningen bara i Tyskland köpte detta, MEN många civila i Nazityskland hjälpte judar så långt de vågade. Samtidigt gick många i det ockuperade Östeuropa med i Nazisternas synsätt.
Det mesta som PK-Sverige lär ut är lögner...
Katolska Kyrkan förföljdes svårt av Nazisterna.
Hitler var en hängiven Darwinist.
Svenska Kungahuset utmanade offentligt Hitler och tog parti för Judarnas sak bl a genom en i Tyskland arrangerad tennisturnering med bl a Judar.
Den Svenska Vänstern var fram till 22.Juni 1941 i nära allians med Nazisterna.
När de ansåg det helt rätt att "straffa" Danmark och Norge 6.April 1940 startades namninsamlingar hos värnpliktiga. Detta gjorde att vissa av dem inte fick vara kvar i det militära.
INTE att de straffades för att de var emot Nazisterna som de själva påstår... Jävla lögnare, den där PK-Cancern!

Nutid:
Varför Israel som bäst av alla vet vad Islamisters massmord på civila innebär anser att Europa har en skyldighet att ta emot och försörja enorma mängder Muslimer inkl Islamister är en fråga som vi aldrig får något svar på?
Vill de att Europa ska bli allierade med dem själva efter att de Arabiska Rasisterna visat sitt rätta jag??
Vill de att Europa ska utplånas av Import-kriminella som en hämnd för behandlingen av judar??
(Som ett litet fåtal Europeer historiskt låg bakom.)
Vill de få tillbaks de judar som inte längre kan/vågar bo kvar i Europa.
=>Det enda vi med säkerhet kan säga att:
De ger sig själva rättigheter som de för något annat land med en gång skulle kallat för "Ren Nazism".
Uppenbart dubbla måttstockar!
Både Israel, Arabvärlden och Iran är rashatande och fascistiska fiender till Europa och Sveriges folk & land.
Därför ska de som arbetar för sina hemländers drömmar om kolonier med förslavade andra folk bort härifrån!
Många, många anser sig ha "rätt" att leva på stor fot via bidrag betalt av andra fattiga hårt arbetande "mindre värda" Svenskar / Europeer.
Väldigt svårt att inte se parallellen med Nazitidens "Herrefolk" som också ansågs ha rätt att leva på andra.
Citera
2017-11-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jargong
Dolkstötslegenden.
Det fick jag också lära mig. Och det är nog den bästa som inte stänger några dörrar samtidigt som den är mest realistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in