2017-11-24, 23:28
Medlem
Åt upp en hel ask fazer mint 350 gram som är mörk choklad och mint. Känner mig skit speedad och hjärtklappningar .

Jag vet det var onödigt stort intag men har man sockersug pga pms så har man , haha.

Har ingen direkt överdrivet snabb puls utan 86 i slag . Min normala vilopuls är 56.
Men det är obehagligt och fullständigt omöjligt att sova. Känns som har tagit massor av koffeintab typ. Skulle kunna ut och springa 1 mil nu - så pigg är jag.

Så är det typ koffein i choklad? Eller vad reagerar man på? Inget farligt hoppas jag?
Har lite extra slag men det är när jag håller andan lite när jag försöker räkna pulsen🙈
Jag är ytterst känslig för koffein. Dricker jag 4 klunkar kaffe så är jag speedad hela dan.
Citera
2017-11-24, 23:54
Medlem
350g socker får fart på blodsockret när det ska bearbetas.
Citera
2017-11-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
350g socker får fart på blodsockret när det ska bearbetas.

Ah sockerkick. Så ovan med äta socker. Äter vanligtvis strikt och utan socker. Men vid pms så blir det mycket socker . Som sker varannan mån haha . Usch aldrig mer
Citera
2017-11-25, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superduper81
Åt upp en hel ask fazer mint 350 gram som är mörk choklad och mint. Känner mig skit speedad och hjärtklappningar .

Jag vet det var onödigt stort intag men har man sockersug pga pms så har man , haha.

Har ingen direkt överdrivet snabb puls utan 86 i slag . Min normala vilopuls är 56.
Men det är obehagligt och fullständigt omöjligt att sova. Känns som har tagit massor av koffeintab typ. Skulle kunna ut och springa 1 mil nu - så pigg är jag.

Så är det typ koffein i choklad? Eller vad reagerar man på? Inget farligt hoppas jag?
Har lite extra slag men det är när jag håller andan lite när jag försöker räkna pulsen🙈
Jag är ytterst känslig för koffein. Dricker jag 4 klunkar kaffe så är jag speedad hela dan.

Det är inget, hjärtklappning är när det slår 200 bpm eller mer.
Citera
2017-11-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Det är inget, hjärtklappning är när det slår 200 bpm eller mer.

200 är min puls i backträning. Så hög puls har jag inte nu.
Citera
2017-11-25, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superduper81
200 är min puls i backträning. Så hög puls har jag inte nu.

jag menade att ha vilo puls 200 bpm är fan det värsta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in