Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 22:25
  #121
Medlem
city2lax10s avatar
när kommer en dom?
Citera
2018-01-11, 16:56
  #122
Medlem
FuzzyHonestys avatar
Uppdatering!

SVT Västernorrland

Citat:
"Den unga kvinna som ställts inför rätta för förföljelse och dödshot mot en elithockeyspelare bedöms inte ha varit allvarligt psykiskt störd när hon begick de misstänkta gärningarna.

Det konstaterar Rättsmedicinalverket efter att på begäran av Ångermanlands tingsrätt ha genomfört en rättspsykiatrisk utredning av den 21-åriga kvinnan från Örnsköldsviksområdet."

Rättegången kommer att avslutas den 19 januari.

Allehanda har också uppdaterat lite, men hänvisar till SVT Västernorrland.
Citera
2018-01-19, 16:00
  #123
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Ögnade igenom FUP:en. Intressant läsning och uppställning, men det kändes som att det var mest en uppstoplning av gärningar, och sen MGM som nekar och sedan teknisk solid bevisning.
Jag såg inte direkt något parti där de pressar henne i förhör. Någon som är mindre lat än mig och kan hänvisa till några sidnummer? Jag är intresserad av att läsa hur hon agerar då hon blir konfronterad med bevis.

För övrigt så är det här lite udda minst sagt. Bilderna på FB var inte vad jag hade väntat mig. Det är ju ändå tecken på någon form av empati att ha hunden som sin banner, och ha med den och natur på så många bilder, och samtidigt dessa mail och historier.

Jag hade förväntat mig självbekräftande partybilder all the way.

Hockeyspelaren måste ha känt av att någonting var riktigt skevt redan på hotellrummet om hon kastade kläderna och ändå inte fick ligga.
Citera
2018-01-19, 16:25
  #124
Medlem
Rättegången avslutades idag.
Åklagaren yrkar på fängelse i två år.
Försvaret yrkar på frikännande.
Dom meddelas på onsdag 24/1

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-for-stalkaren
Citera
2018-01-24, 11:58
  #125
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportblad...aders-fangelse

11 månader.

Tro om hon ångrar sig?
Citera
2018-01-24, 12:45
  #126
Medlem
SmygarBerits avatar
Åh, ngn vänlig själ som kan vaska fram domen?? :-)
Citera
2018-01-24, 15:12
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
https://www.aftonbladet.se/sportblad...aders-fangelse

11 månader.

Tro om hon ångrar sig?
Frågan är vad som händer när hon kommer ut. Har svårt att se en människa som verkar vara så sjuk ändra sitt beteende på ett år.
Citera
2018-01-24, 15:21
  #128
Medlem
Otroligt!
OM man råkar nocka någon så denne dör så får man 18 månader.
Trakasserier ger 11 månader..
Hmm..
Citera
2018-01-24, 15:32
  #129
Medlem
AllarNs avatar
Tingsrättsdom: https://minfil.org/38Lf1adeb2/_ngerm...2018-01-24.pdf
Citera
2018-02-05, 13:49
  #130
Medlem
Klossmongos avatar
Ida skriver om sig själv:
"Jag hatar Ida, hon är en ful äcklig jävla neger."

"Ida är jordnära, vacker och väldigt omtänksam och genuin. Det är så hon beskrivs av vänner och övrikt folk i Övik.

"Ida har tagit livet av sig. Hennes anhöriga är i djup sorg."
Citera
2018-02-05, 13:54
  #131
Medlem
Klossmongos avatar
Det är den märkligaste förundersökning jag någonsin läst, vilken såpa/soppa.

En besatt Ida som framstår som personlighetskluven, en Oskar med möjliga mc-klubb kontakter som förhörs inne på psykavdelningen och sportjournalisten Jon på Öviks allehanda som swishat pengar för bröstbilder.

Ida verkar ha ganska många tomtar på loftet. Jag är ytterst tveksam till att nissarna lugnar ner sig av att hon får iaktta andra tapeter under några månader. Hon verkar lida av ett gravt tvångsbeteende och borde blivit dömd till rättspsykiatrisk vård istället så hon fått hjälp med att lära sig hantera sin tvångsmässighet. Det verkar vara full rulle där uppe för jämnan.
Jag tror ett yttre miljöombyte hjälper föga. Men det får tiden utvisa...
__________________
Senast redigerad av Klossmongo 2018-02-05 kl. 13:59.
Citera
2018-02-05, 19:12
  #132
Avstängd
400Bens avatar
11 månader, hon är ute om 7 månader och 20 dagar om hon sköter sej.

Håller med om att hon borde få hjälp istället. Kommer nog vara ännu mer störd när hon kommer ut.

Finns 6 kvinnofängelse i Sverige. Vet inte hur den hon kommer sitta på är, men kommer nog vara rätt likt ett ungdomsbehandlingshem eller liknande utan själva behandlingen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback