2006-01-17, 11:19
Medlem
Dennos avatar
Jag tycker han gjorde en mycket värdig och respektfull avlutning på sin tony rickardsson imitation igår.
Citera
2006-01-17, 11:40
Medlem
erikbes avatar
Robert G är en levande legend. På galor och skansen så gör han ju bara vad svenne banan vill ha, däremot i Time Out och Parlamentet så är han ännu lite bättre tycker jag
Citera
2006-01-17, 11:40
Medlem
Resistances avatar
Jag vill se det där klippet. Finns det på nätet?

Förövrigt så är Robert Gustafsson min idol. Roligare människa får man leta efter.
Citera
2006-01-17, 11:51
Medlem
BenLadens avatar
Robert G är på dekis helt klart. Förut rolig och innovativ, nu trist och förutsägbar och halvdana buskisskämt på chinateatern.
Citera
2006-01-17, 12:22
Medlem
qwerty1339s avatar
http://svt.se/svt/road/Classic/share...44101&a=520399

Varsågod...
Citera
2006-01-17, 13:24
Medlem
speedfreeks avatar
sällar mig till skaran som tycker att han de senaste åren har varit en gniden jävel (enligt utsago) som inte har presterat nåt kul. hans framgångar är tack vara killingänget där jag tror han var mer skådis än regissör o idéspruta.

är det upp till han själv att hitta på nåt så blir det inte särskilt kul. o i parlamentet så har har enligt mig aldrig varit rolig, vilket gör det extremt störande att hans lag alltid vinner pga av att han är med.

gå i pension!
Citera
2006-01-17, 13:45
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedfreek
sällar mig till skaran som tycker att han de senaste åren har varit en gniden jävel (enligt utsago) som inte har presterat nåt kul. hans framgångar är tack vara killingänget där jag tror han var mer skådis än regissör o idéspruta.

är det upp till han själv att hitta på nåt så blir det inte särskilt kul. o i parlamentet så har har enligt mig aldrig varit rolig, vilket gör det extremt störande att hans lag alltid vinner pga av att han är med.

gå i pension!
undrar om du upptäckt att robert använder sig av många olika sorters humor? han har både den där snällare lite lyteskomikhumorn som går hem hos många, den lite svartare humorn, snuskhumorn. ja, han bemästrar det mesta. Imitation. Han är ett komiskt geni, som titeln på tråden antyder. Bara löjligt att säga emot!

men som många kommit fram till, han återanvänder matrial ibland. Kan både tycka att det är bra och dåligt.
Citera
2006-01-17, 13:53
Medlem
han är bra det är bara att erkänna, men många skrattar inte åt hans skämt för att de är roliga utan istället skrattar de för att det är robert gustavsson, behöver han äns dra ett skämt för att folk ska skratta?
men jag måste säga att hans tolkning av tony är otroligt rolig...
Citera
2006-01-17, 14:43
Medlem
speedfreeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
undrar om du upptäckt att robert använder sig av många olika sorters humor? han har både den där snällare lite lyteskomikhumorn som går hem hos många, den lite svartare humorn, snuskhumorn. ja, han bemästrar det mesta. Imitation. Han är ett komiskt geni, som titeln på tråden antyder. Bara löjligt att säga emot!

men som många kommit fram till, han återanvänder matrial ibland. Kan både tycka att det är bra och dåligt.

för min del får han ha så många olika sorters humor han vill, men nåt geni är han inte.
har inte sett nåt nytt från honom på många många år.
och det är helt fel att säga att han bemästrar det mesta för enligt mitt tycke så bemästrar han några få grejer som han nu har kört i snart 15 år. samma dialekter, samma snubblingar, samma punch-lines, samma allt...
jag reserverar mig för tåg-filmen o brun-filmen vilka jag inte har sett.
men såväl i tv-underhållning, som live och i program så är han inte rolig.
levde själv länge i förnekelse, för när jag växte upp var han min IDOL, men har tillslut accepterat att han är passé...

nuförtiden är jag glad om jag slipper se honom (bortsett från gamla grejer som man kan minnas med ett leende på läpparna)
Citera
2006-01-17, 14:55
Medlem
offe_mans avatar
Han börjar bli gråhårig. (!)

För övrigt gillar jag hans "Tony Rickardsson" roll
Citera
2006-01-17, 15:01
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
De enda gångerna Robert G är riktigt bra är när han gör lite "djupare" roller, som t.ex i Fyra nyanser av brunt...han är en grym skådespelare och borde utnyttja detta lite mer i fortsättningen...och därför skippa små korta sketcher, reklaminslag etc...vill se honom i mer långfilmer!
Citera
2006-01-17, 15:04
Medlem
Sun Rulers avatar
Tycker Robert Gustafsson har tappat gnistan för länge sedan. Som många nämnt är hans senaste upptåg inget annat än buskisaktigt. Har dock aldrig riktigt sett hans storhet även om han onekligen glänst till ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in