2017-11-23, 15:46
Medlem
Studioworkss avatar
Jaha, där föll en sosse.
Roger Mogert har haft rätt hög svansföring som borgarråd, men det var kanske inte bara svansen som hölls högt:
"Mitt beteende de senaste åren har inte varit ok och är långt ifrån vad man kunnat vänta sig av en företrädare för vårt parti. Jag har missbrukat det förtroende som givits mig och lämnar därför alla mina politiska uppdrag med omedelbar verkan"
Vad tycker vi om detta?
Citera
2017-11-23, 15:53
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Är det någon som har upplysningar om vad han gjort?

Tror inte R.M. valt att avgå om det inte funnits tunga bevis mot honom.
R.M. är väldigt maktfullkomlig och har tydliga attitydproblem mot vanligt folk.
Citera
2017-11-23, 15:53
Medlem
Ja, jisses. Jag som är en allmänt värdegrundad nisse, hövlig mot damerna och med händerna i fickorna kommer snart vara hett eftertraktad inom diverse branscher som nu avfolkas i rasande takt. Visserligen kommer ju kvinnsen fylla upp de här luckorna rätt duktigt men nån sorts alibi-man kan de säkert vilja klämma in...
Citera
2017-11-23, 15:54
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
En länk kanske?
Lite problem med det, men här är lite mer info:
Stockholms stadsbyggnads- och kulturborgarråd Roger Mogert (S) avgår mindre än ett år innan valet. Detta stod klart på torsdagen.
Anledningen är de vittnesmål om trakasserier som kommit fram med anledning av #metoo.
"I samband med att den här gruppen startades så har det kommit in information om beteende och agerande som inte är acceptabelt. Han inser allvaret i det som hänt. Konsekvensen blir att han lämnar sina uppdrag. Det är bra. Vi verkar i en förtroendebransch, och han har brustit i det förtroendet. Då finns det bara en konsekvens av det, och det är att lämna", säger finansborgarrådet Karin Wanngård om avhoppet i en skriftlig kommentar till Expressen.
Citera
2017-11-23, 15:55
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
En handfull kvinnor har vittnat om att Roger Mogert utnyttjat sin maktposition för att komma i kontakt och söka upp kvinnor.

Källa: https://www.dn.se/sthlm/borgarradet-roger-mogert-avgar-efter-anklagelser-om-trakasserier/
Citera
2017-11-23, 15:56
Medlem
JoeBidens avatar
Här har vi en länk

https://www.svd.se/s-borgarradet-i-stockholm-avgar

Komma i kontakt och söka upp kvinnor? Anklagelserna mot misstänkta #metoo-förbrytare blir allt vagare och vagare.

Å andra sidan är det alltid roligt att få se en sosse få kicken, speciellt när de är inkompetenta.
Citera
2017-11-23, 15:57
Medlem
JDAMs avatar
Stockholms kulturborgarråd Roger Mogert (S) skrev en debattartikel i SvD om att krav på tysta bibliotek ofta är främlingsfientliga. Texten väckte ett ursinne i sociala medier

Citera
2017-11-23, 16:03
Medlem
Kvinnorna påminner allt mer om bindgalna araber.

Citat:
han ska ha utnyttjat sin maktposition för att komma i kontakt och söka upp kvinnor.

Vilket jävla äckel. Komma i kontakt med kvinnor. Tur att han blev upptäckt. Kanske han hade tilltalat dem annars. Kastat en "felaktig" blick eller så.

#metoo

I det här fallet ingen större förlust dock.
Citera
2017-11-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Stockholms kulturborgarråd Roger Mogert (S) skrev en debattartikel i SvD om att krav på tysta bibliotek ofta är främlingsfientliga. Texten väckte ett ursinne i sociala medier

Va? Det var det knasigaste jag hört på länge...! Hur motiverade han det?
Citera
2017-11-23, 16:12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM

En feministisk PK-man, d.v.s. en garanterat störd person, om än kanske inte nödvändigtvis Kapten Klänning-material. Har varit gift med Veronica Palm.

Hans Twitterkonto verkar vara nedstängd. Har det skett nu?
Citera
2017-11-23, 16:13
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Han lyckades naturligtvis inte motivera detta. Där och då idiotförklarade jag honom och lade hans namn på minnet.
Citera
2017-11-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

På samma sätt som de som påstår att kvinnor diskrimineras i förorterna kallas för rasister därför att de som diskriminerar oftast är invandrade muslimer.
De som är störande på biblioteken och använder lokalerna som fritis är oftast invandrarungdomar, alltså är du en rasist om du kräver tystnad och läsro på ett bibliotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in