Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-07, 14:39
  #25
Medlem
Muslimska toplessflickor med slöja.
Citera
2018-09-10, 13:03
  #26
Medlem
Erik Östs avatar
Det har gått så långt nuförtiden att moralpoliserna slår till när en mamma gör något så naturligt som att sitta och amma sitt barn.
Citera
2018-09-10, 14:25
  #27
Medlem
Förutom internet, mobilkameror och allmän brist på respekt för nakna bröst. Ytterligare två anledningar kan kanske vara...

a) Prydhetsfeminism
b) Amerikanisering av media

a) Feminism på 70-talet handlade (i min fantasi) om att bränna bh;n och att ha sex. På 00-talet om att sätta på den igen och inte ha sex.


b) USA är mer konservativt och det dominerar tv, kabeltv och senare internet från 80-talet och framåt.
Citera
2018-09-16, 15:11
  #28
Medlem
Därför att att efterkommande generationer alltid vill rebellera mot föregående generation. 1960-talets hippies gav oss 1980-talets yuppie-generation. Sen fortsätter det så.
Citera
2018-09-22, 09:00
  #29
Medlem
nerdnerds avatar
Konstaterar på plats att det fortfarande inte är ovanligt med topless på stranden vid Nice vid franska Rivieran. Dock är iaf de jag har sett inte så unga.
Citera
2018-09-22, 11:45
  #30
Medlem
nerdnerds avatar
Med tanke på alla ryssälskare på FB kan det nog också vara intressant att påpeka att de, innan muren föll, såg topless som bara ännu ett uttryck för västlig dekadens.

Dvs, även detta är nog ryssarnas fel.
Citera
2018-10-25, 18:02
  #31
Medlem
bullsheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
På den mest självklara solstrand en svensk sommardag under slutet 70 o hela 80 -tal var topless hos kvinnor, flickor helt självklart. Inget direkt sexuellt. Bara något man var. Topless. Sverige o Charter.
Även en bit in på 90 -talet.

Idag är det som om vi har flyttat 100 år bakåt.
Ser topless nu och då och blir vaken över hur fri denna kvinna är.
I Sverige. Och på charter.

Varför denna utveckling? Detta chockbeteende.
Gammalt och självklart.
Och plötsligt.... Stopp!!! Slut. Över och förbi. Va??
Va??
Varför...?
Fattar ingenting annat än kunskap om att USA hade dubbelmoral med så små trekanter över bröstgården som finns och riktigt smala strings. Kom den idéen hit?
Vad? Varför? Hur?

Längtar tillbaka Svenska flickor.


INVANDRINGEN!! Dum fråga. USA? Ööh..Babbarna kan ju inte ens se en snygg blondin MED kläder utan att vilja våldta,så hur skulle det bli om dom visade brösten? Totalt kåt-hjärnsläpp!
Citera
2018-10-25, 18:26
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullshead
INVANDRINGEN!! Dum fråga. USA? Ööh..Babbarna kan ju inte ens se en snygg blondin MED kläder utan att vilja våldta,så hur skulle det bli om dom visade brösten? Totalt kåt-hjärnsläpp!

Man kan ju undra vad det var som tog död på Bara Bröst-striden på simhallarna som var för nåt år sen, om det var något annat än de allt mer förekommande övergreppen som det rapporterades om.

Fast det kanske blir aktuellt nu igen när könssegregerade badtider är på tapeten.
Citera
2018-10-25, 19:58
  #33
Medlem
Att inte gå topless på en strand är kanske inte så konstigt, då Kebab och c inte kan hantera vare sig bikini eller baddräkt heller. I somras när jag och min son var och badade vid ett utebad kom två unga flickor fram till oss. Äldre än min son, så de var kanske 12-14 respektive 13-15. De frågade om jag kunde låtsas vara deras pappa och de kunde bada med oss, för de fick inte vara ifred för "ungdomarna". Rätt tragiskt. Vi skjutsade dem därifrån dessutom, för de vågade inte gå till busshållplatsen själva.

Så är samhället idag tydligen.
Citera
2018-10-25, 19:59
  #34
Medlem
SwedishPsych0s avatar
För Sverige är numera multikulturellt.
Citera
2018-10-26, 12:33
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
För Sverige är numera multikulturellt.

Kom på en sak efter mitt förra inlägg. Är inte tafsare i det närmaste islamistiska aktivister, kanske även terrorister, eftersom deras beteende leder till en islamistisk utopi?

Särskilt tydligt är det med övergreppen på badhusen, då könssegregerade badtider är vad muslimerna vill ha.

Som en konsekvens av att det finns feminister som väljer att anpassa sig till förändringen bör vi benämna dom som fosterlandssvikare, som inte tar ställning mot detta och försvarar vårt sätt att leva och umgås.

Det är inte Kalle och Pelle (båda 20+ år) som har problem med att hålla fingrarna borta från 11-åriga flickors kroppar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback