• 1
  • 2
2006-01-16, 22:47
Medlem
Bullsquids avatar
Nu börjar jag närma mej slutet snart
för nåra år sen när jag börja med droger va det nåt spännande man kunde unna sej ibland som en cool upplevelse med goda vänner.

nu ca 3 år senare är jag 21 år och fick precis idag veta att jag kommer bli vräkt från min lägenhet. jag sitter hemma själv och tar droger nästan varje dag eller såfort jag får tag i nåt.... spenderar nästan alla pengar på droger, dessutom har jag tagit DXM regelbundet varje vecka i snart 2 år förutom allt annat jag stoppar i mej.
jag har inga gränser längre... det enda jag inte gjort är väl testat sprutor och heroin annars har jag dragit i mej det mesta.

det enda som gör mej glad numera är droger och alkohol
sitter bara o väntar på att det ska bli helg så man kan bli helt borta o glömma allt

drogerna har förstört mitt liv, ända kan jag inte sluta älska dem.
ironiskt att det krävs så lite att förstöra sej själv, som timbuktu säger.

det e fan ingen lösning jag vet
jag behöver hjälp
jag e bara för svag.... alla i min umgängeskets använder ju droger
det går inte att fly, de finns överallt. men nu har det blivit för mycke
droger ska vara mer bra än dåliga och nu blir jag bara mer o mer förstörd ju mer tid som går.

jag skulle iofs kunna skriva in mej på behandlingshem säger ni kanske men det vill jag inte heller... jag vill kunna leva ändå men begränsa mitt beroende på nåt sätt. jag skulle behöva någon att snacka med, nån att berätta mina problem för istället för att bara döva smärtan med mer droger.

de flesta av er kanske vet att det inte är lätt när man gillar droger så mycke som jag gör. jag e ofta deppad, har tråkigt, bor i en liten småstad där det aldrig händer nåt o alla jag känner pundar.
ni anar inte hur svårt jag har det....
tex igår kl halv 12 på kvällen (söndag) ringde en kompis o undra om vi skulle fixa tjack eller nåt.... jag skulle till skolan dan efter ändå sa jag ja.
som tur var fick vi aldrig tag på nåt men hade vi det hade jag såklart tagit det.

jag vet inte hur jag ska börja ta mej ur skiten...
byta umgänge funkar ju inte eftersom jag typ inte känner nån som inte använder droger, vad jag skulle behöva är någon annan sysselsättning helt enkelt eller kanske en flickvän så jag skulle kunna ägna min tid åt nåt annat men vem vill ha en värdelös loser som jag?
jag har helt enkelt ingen motivation längre.... som yngre var jag mycke kreativ och va bra på att rita tex och när man va mindre behövde man ju inga droger för att ha kul. felet ligger i en själv... och såklart mycke vilken omgivning man har runt sej med.

aja ville bara skriva av mej lite
nån kanske känner igen sej eller kan ge mej nåra tips om hur jag ska rädda mitt liv innan det e försent? annars har jag inte svårt att se mej själv ligga med en spruta heroin i armen nånstans i en trappa i sthlm om nåra år.

måste göra nåt nu innan det e försent...
Citera
2006-01-16, 22:55
Medlem
bIZongs avatar
Försk få tid hos en psykolog eller liknande så du får prata av dig. Säg till dina vänner att du vill sluta/dra ner.

Börja träna, sen kan du ta upp ritandet om du var bra på det och försöka bli bättre. Sen kan du använda ritningen som självterapi genom att försöka rita ur hur du mår. Sen kan du ta en dush, snygga till dig och dra på krogen och ragga upp en tjej alltid värt ett försök. Om du har nån annan gammal hobby så kan du ju försöka ta upp det igen.

Det är svårt men det går, är bara att fortsätta kämpa.
Citera
2006-01-16, 23:06
Medlem
Lost dreamers avatar
din vårdcentral kanske kan fixxa nån att snacka med samt hjälpa dej på något sätt? känner igen mkt av det du skriver, förutom att jag är några år äldre och jag känner väl igen desperationen man känner iom att vilja leva drogfritt, alla kompisar håller på; men man äts av tanken på att allt cirkulerar ring drogerna. Själv har jag haft fina tankar såsom; jag skaffar en tjej som uppskattar mej eller skaffar ett jobb, och jobbar häcken av mej, så kommer mitt liv tillrätta; jävla myter, om man nu inte har en enorm tur kanske, vad vet jag.. har haft stadig tjej, men tog droger ändå, trots jag älskade henne, jobbat jämt i princip..
Jag tror du får snacka med nån som är professinell på att hantera drogmissbruk; själv har jag lyckats bryta opiatberoende och lite annat på egen hand, men det är ingen alls rolig resa, och fortfarande är jag inte drogfri, eller lycklig heller för den delen; jämt är man antingen jävulskt ensam, drogsugen eller bara uttråkad. Visst, ett jobb hjälper ofta att avleda en tankar, en partner kanske kan ge dej det du saknar. Men att byta vänner och ändra hela din livsstil går INTE på en handvändning, jag rekommenderar nån form av proffsig hjälp, det borde kunna gå; om andra klarat det.
Citera
2006-01-16, 23:28
Medlem
Bullsquids avatar
jovisst skulle det va bäst att bryta men jag älskar helt enkelt droger för mycke... jag vet faktiskt inte om jag skulle kunna tänka mej att aldrig ta något igen.
visst saker som tjack, röka och sån skit behöver jag inte.... det e fan skräp
pillren är ju det egentligen med men så jävla sköna.

ett jobb hade nog hjälpt en del men måste läsa klart på komvux först o det tar nog ett tag att få ihop poängen för nu pallar jag bara läsa deltid..
fick iaf rätt hyffsade betyg förra året trots att jag tillomed tog en del droger i skolan... enda jag inte klara va matten så jag läser om A kursen nu.

nån gång ska jag lyckas i livet..jag vill inte ge upp allt hopp än
men som sagt det e så svårt. ska iaf gå o snacka me nån för känner att jag behöver prata av mej nu, håller ju allt inom mej o det går inte längre snart.

gå o ragga på krogen e nog inte min grej...
ni skulle veta hur jag ser ut... man får höra av kompisar tillomed att man ser ut som en zombie eller skelett typ..hur kul e det?

jag väger 58 kilo och alla ben på kroppen sticker ut genom huden typ
inte speciellt hett för en tjej direkt... dessutom e jag blek som ett spöke med
skulle börja sola, simma, träna eller nåt sånt men jag måste ju ha motivationen!! det e nog drogerna som förstört den.. jag orkar helt enkelt ingenting längre men jag vet att jag måste göra nåt

ofta blir det bara så att jag tänker efter en stund skitsamma vem orkar bry sej sen köper jag droger igen... det är en jävligt ond cirkel.
men det är iaf ett litet plus att jag börjat plugga iaf... annars hade jag nog gått ner mej totalt. men det e svårt att satsa på skolan åxå med ett sånt starkt drogberoende... jag ska försöka så gott jag kan iaf
hoppas jag pallar
den värsta biten e var jag ska bo nu.

morsan blev ju inte spec glad när hon fick höra att jag blivit vräkt
hon har gjort allt för mej o jag har svikit henne så
mår så dåligt... hennes enda son är en knarkare.
fyfan jag fattar inte att jag kan såra henne så men drogerna finns ju ALLTID där hur fan man än gör.

jag får hoppas det finns ett ljus nånstans där framme
Citera
2006-01-16, 23:59
Medlem
flowss avatar
Hurru! Kom igen nu! Ryck upp dig!

Lägg ner drogerna. Nu. Direkt. På en gång. Inga ursäkter - inga undantag.

Sök hjälp. Nu!

Du kan bli frisk! Du kan må bra, du kan se bättre ut, du kan ta tag i ditt liv, du kan komma dit andra vill men aldrig gör!
Citera
2006-01-17, 00:04
Medlem
BrotherLouies avatar
Ett tips är ändå solariet, behövs inte motivation.. bara att gå dit i 20 min eller något så ser du mycket fräschare ut sen. Det får du tillbaka i mer motivation om nån säger typ; vad pigg du ser ut eller liknande.
Tycker du ska börja träna också, men ett litet steg kan ju faktist ändå vara att gå och sola lite
Citera
2006-01-17, 00:07
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Hurru! Kom igen nu! Ryck upp dig!

Lägg ner drogerna. Nu. Direkt. På en gång. Inga ursäkter - inga undantag.

Sök hjälp. Nu!

Du kan bli frisk! Du kan må bra, du kan se bättre ut, du kan ta tag i ditt liv, du kan komma dit andra vill men aldrig gör!

att lägga ner NU skulle inte funka
inte när man är i min situation
först måste jag räkna bort va jag inte behöver
hitta ett annat intresse
och sen minska på missbruket mer o mer
det är inget som går på en dag.
Citera
2006-01-17, 00:10
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
att lägga ner NU skulle inte funka
inte när man är i min situation
först måste jag räkna bort va jag inte behöver
hitta ett annat intresse
och sen minska på missbruket mer o mer
det är inget som går på en dag.

Jag tror inte du kommer klara det själv och allt annat är bara en björntjänst.

Men om du tror på det så visst.
Citera
2006-01-17, 01:45
Bannlyst
Du behöver HJÄLP! Jag tycker du ska ta kontakt med missbruksenheten på din lokala vårdcentral.

Be dem hjälpa dig med att flytta till en annan ort. Fixa nåt arbetsstöd lr nåt shit. Bara du får till någon sorts rutin i din vardag så kan du starta därifån... Du måste i vilket fall bort från det liv du lever nu...
Citera
2006-01-17, 01:49
Medlem
HoChiMinhs avatar
Citat:
ni skulle veta hur jag ser ut... man får höra av kompisar tillomed att man ser ut som en zombie eller skelett typ..hur kul e det?

Hellre ett benrangel än en flodhäst, som man själv.
Citera
2006-01-17, 02:13
Medlem
monkfishs avatar
Är i liknade sits som dig. Har skulder/obetalda räkningar, KFM gör utmätning på a-kassan vilket har lett till att dom små kronor som blivit över prioriterats till droger. Har oxså blivit vräkt och dragit på mig en hyresskuld, väger runt 59-60kg och liknar en alvedon i hud färgen .

Jag fick nog och sökte hjälp på vårdcentralen, men fick ingen hjälp utan blev behandlad som att jag fick skylla mig själv och kunde höra av mig om 3månader då systemet var utan droger. Så vänta dig ingen hjälp, men förhoppningsvis är läkarna i din kommun bättre.

Det är inte lätt att sluta med droger helt på egen hand, men ska man sluta måste man ha viljan, inget velande. Jag klarade 2 månader sen började jag röka cb igen, det känns så svårt då man tänker på att man gjort sig bostadslös, har massa skulder, spucket förhållande, ensam i en ny stad där alla man känner använder droger.

Du har ju själv fått insikten att det gått för långt, att missbrukare är inget du vill bli i framtiden, ta vara på inikten medans den ännu finns där, annars blir det lätt försent tyvärr.
Citera
2006-01-17, 16:28
Medlem
Bullsquids avatar
sådär nu har jag gjort första steget.
ska på ett möte på torsdag och prata om min situation...
ska bli skönt att få snacka av sej lite
sen får vi se hur det går
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här