2026-09-23, 10:58
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
>Undead Paladin<

Man kräks...

Och även

>Dwarf Shaman<

Citera
2026-09-23, 11:21
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag spelar inte så mycket spel längre men det här ska jag nog spela ett bra tag tror jag.

WoW är ett av de bästa spelen som någonsin skapats enligt mig trots allt.

Frågan är om man ska våga sig på PvP-läget eller inte? Lite PvP ute i världen kan ju vara roligt ibland men jag har dessvärre läst att dessa legendariska 1 vs 1 som man var med om förr i tiden är mycket sällsynta nu då nästan alla levlar i grupp numera på PvP-servrar (enligt folk som spelat classic länge).

Tror att vi kommer slippa de värsta avarterna från classic när man behövde corpsehoppa hela vägen till blackrock mountain från flight path för att man blev gankad sekunden man landade, detta på grund av att det var enda sättet att farma honor innan battlegrounds.

I SoD var det en del sånt utanför dungeons men då tar man sig ju in på en-två corpse runs. Fördelarna överväger nackdelarna
Citera
2026-09-28, 05:01
Medlem
Jag har inte spelat Wow på många många många år...

För mig dog spelet när allt handlade om vilka add-ons man hade. När man inte längre behövde göra nått själv utan man blev tillsagd precis hur och vad man skulle göra.
Citera
2026-09-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Kör OctoWow istället

Hade jag också saknat moral och självbevarelsedrift hade jag också gjort det.
Citera
2026-09-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Hade jag också saknat moral och självbevarelsedrift hade jag också gjort det.
Moral? Vem skadas av att du spelar på en privatserver?
Självbevarelsedrift? På vilket sätt kommer du fara illa av octowow?
Citera
2026-09-29, 19:44
Medlem
hasht0mtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Moral? Vem skadas av att du spelar på en privatserver?
Självbevarelsedrift? På vilket sätt kommer du fara illa av octowow?
Blizzard.
kinesiska gold farmers etc
Citera
2026-09-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasht0mten
Blizzard.
kinesiska gold farmers etc
Men vi tar ju inget från Blizzard, vi bara väljer att inte betala Blizzard för deras produkt eftersom en liknande men bättre produkt erbjuds av en annan aktör.
Och Blizzard valde ju så länge att inte erbjuda classic och classic+, även fast deras lojala kunder bad om det. Tänk på mängden frustration som Blizzard skapade hos deras kunder, borde inte det rättfärdiga att en privatserver skapas som erbjuder det som Blizzard vägrade erbjuda? Särskilt med tanke på att Blizzard tillåter bottar medan Turtle- och Octowow faktiskt bannade bottarna.

Jag skulle jämföra det ungefär med att du är på en tom fotbollsplan och vill spela fotboll. Du ser en fotboll som ligger på gräset och väljer att spela med den ett tag, även fast det är någon annans. Sedan lämnar du fotbollen där och går därifrån, den tog inte någon skada. Att kalla det omoraliskt är överdrivet.

Och jag har aldrig blivit skadad av "gold farmers etc" på någon privatserver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in