2020-01-29, 03:26
  #5257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Hur kan du säga så när det är (förmodligen, cirka) 2 år kvar av classic? det finns ju tid liksom, och du kan hitta en ny premade imorgon liksom, och ha ett stadigt ökande av honorn, bli arbetslös och få mer tid att spela, börja gå på tjack och spela 24/7, account-shara, börja botta (förespråkar ej något av de två sistnämnda), det rör sig alltså i snitt om 4 % rank-ökning per vecka resten av classic.. och tusen andra faktorer som påverkar hur mycket honor du kan dra på en vecka? jag kan garantera att de finns folk som inte ens gjort sina gubbar än och börjat levla dom, som kommer att bli rank 14 innan classic är över. Sjukt lustigt påstående och såg någon annan säga samma sak längre bak i tråden när nån vid den tidpunkten var rank 7. Du kan ALDRIG förespråka vem som blir rank 14 i det systemet för det finns 100 saker som sagt du kan göra för att förändra din situation.
Vad är vitsen med rank 14 i senare phases dock, pixel status? Minns jag inte tokigt var AQ40 vapen mycket starkare som gick att erhålla utan en hälsofarlig livsstil(Naxx vapen krossar allt annat). IMO enda Rank 14 vapen som nästan var mödan värt är Grand marshal claymore enbart då för sitt episka utseende(horde motsvarigheter är ju skit fula)...


vilket skit system detta classic honor egentligen är när jag tänker efter, att folk går med på att offra hälsan så är för mig ett mysterium(dela på konto kan jag förstå).

Edit: Jepp hade rätt.
https://classic.wowhead.com/item=18831/high-warlords-battle-axe rank14
https://classic.wowhead.com/item=21134/dark-edge-of-insanity AQ40
Citera
2020-01-29, 07:44
  #5258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Du kan ALDRIG förespråka vem som blir rank 14 i det systemet för det finns 100 saker som sagt du kan göra för att förändra din situation.

Med tanke på hur brackets fungerar och hur folk vet hur man manipulerar dom, så jo. Han kommer aldrig få en premade när allt han är är rank 10. Punkt. Och vad är poängen med att bli GM/HW när naxx släppts? Då är ju vapnen i princip värdelösa.
Citera
2020-01-29, 11:03
  #5259
Medlem
Jinhaos avatar
Slutade spela ca 1,5 månad efter release. Nådde lvl 40 med min präst innan jag tröttnade.

Blev sugen på att börja igen. Är det värt det? Vad har hänt som jag behöver veta? Kommer nog köra PvP i 60 sedan.
Citera
2020-01-29, 11:54
  #5260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Slutade spela ca 1,5 månad efter release. Nådde lvl 40 med min präst innan jag tröttnade.

Blev sugen på att börja igen. Är det värt det? Vad har hänt som jag behöver veta? Kommer nog köra PvP i 60 sedan.

Dire maul har kommit där du har en hel del uppgrades, dock vid 55+.

Tror även sunken temple questerna kommer nu med phase 3 och där har du en del att hämta också.
Citera
2020-01-29, 11:56
  #5261
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Med tanke på hur brackets fungerar och hur folk vet hur man manipulerar dom, så jo. Han kommer aldrig få en premade när allt han är är rank 10. Punkt. Och vad är poängen med att bli GM/HW när naxx släppts? Då är ju vapnen i princip värdelösa.

har ju redan 2 olika premades? alltså få en premade, det finns premades som består av 10 stycken rank 1-6 snubbar.
Citera
2020-01-29, 13:51
  #5262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Någon duktig på macros? Har själv aldrig varit det.

Skulle vilja ha en knapp som skiftar mellan att leta blommor och mines.

/castsequence Find Herbs, Find Minerals
Citera
2020-01-29, 14:32
  #5263
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
/castsequence Find Herbs, Find Minerals


tackar mannen!
Citera
2020-01-30, 09:17
  #5264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
har ju redan 2 olika premades? alltså få en premade, det finns premades som består av 10 stycken rank 1-6 snubbar.

Med tanke på att han är RANK 10 så gör det ingen skillnad. Han kommer ALDRIG bli rank 14 när det betyder något, dvs innan AQ. Punkt.
Citera
2020-01-30, 14:45
  #5265
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Med tanke på att han är RANK 10 så gör det ingen skillnad. Han kommer ALDRIG bli rank 14 när det betyder något, dvs innan AQ. Punkt.

vart ska han ligga då för få rank 14? rankmässigt, minimum
och varför skulle de inte betyda nått efter aq40? titeln är ju densamma, titel o prestigen är väl halva grejen för många tillsammans med resan, du menar att vapnena i aq är bättre än rank 14 vapen? då ska du först ha en guild som kör aq40, sen ska dom progressa dit och döda bossen, sen ska looten droppa (vapen brukar ha låg chans), sen ska du konkurrera med 10 andra om dropsen när det droppar, du ska ha dkp osv osv osv. statusen i rank 14 vapnen förr, var samma om du fick dom i juli 2005 eller oktober 2006
__________________
Senast redigerad av diskretpunkt 2020-01-30 kl. 15:06.
Citera
2020-01-31, 15:46
  #5266
Medlem
diskretpunkts avatar
vad säger ni, är classic segt? bara massa grind, tillomed pvp är bara grind grind grind.
BGs eller raid, rank 14 och naxx clearat va ska folk göra då?
Citera
2020-01-31, 19:20
  #5267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
vad säger ni, är classic segt? bara massa grind, tillomed pvp är bara grind grind grind.
BGs eller raid, rank 14 och naxx clearat va ska folk göra då?
Folk spelar väl för att det är kul?
Va ska folk göra när de vunnit ett game i säg Carl of duty, cs, starcraft, candy crush, Fifa osv.
Folk bygger en karaktär där det är resan som räknas.

Var nog det dummaste inlägget jag läst i tråden än så länge...
Citera
2020-01-31, 19:37
  #5268
Medlem
Skulle någon kunna ge en fingervisning över hur man som mage invitar folk i samma jävla millisekund som de skriver "port/og/org/uc/tb/wtb/portal"? Antar att det är WeakAuras(?), men mer precist behöver jag rätt skript (eller vad som nu används). Är ju helt omöjligt på servern jag lirar att få in lite klirr i kistan som ny när samma as står dag in och dag ut i alla städer och kör likadant. Trots idelt googlande hittar jag niente, noll och inget.

Hjälp en fattig mage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in