Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-08-13, 21:21
  #25
Medlem
R5As avatar
Kommer från mig som har ADHD och gått igenom allt de skriver ut. Dom gör inte vad dom kan för att hjälpa dig utan sätta handbojor på dig så att du blir slav till deras medicin. Elvanse hjälper ångesten att gro och det gör concerta/ritalin med.

Det som hjälpte mig var kbt och därefter yoga. Det handlar om att identifiera och acceptera din förbannelse men tackla den med självkänsla, tillslut blir det till din fördel.
Citera
2023-09-06, 15:39
  #26
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Har nu börjat med denna kombo (mindre än en vecka). 50 Elvanse och 3mg Intuniv. 30mg på morgonen och 20mg elvanse vid lunchen + intunivet.

Enda jag märkt av hittils är tröttheten är tillbaka.
Tidigare var jag på 30mg Attentin, enda det hjälpte var mot tröttheten. Får se om det blir bättre.
Citera
2023-09-14, 10:29
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Har nu börjat med denna kombo (mindre än en vecka). 50 Elvanse och 3mg Intuniv. 30mg på morgonen och 20mg elvanse vid lunchen + intunivet.

Enda jag märkt av hittils är tröttheten är tillbaka.
Tidigare var jag på 30mg Attentin, enda det hjälpte var mot tröttheten. Får se om det blir bättre.


Hur har det gått?

Fått intuniv utskrivet för att ta på kvällen för jag upplever ångest när elvanse börjar gå ur kroppen. Kan intuniv hjälpa mot det?
Citera
2023-09-17, 15:32
  #28
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimesass
Hur har det gått?

Fått intuniv utskrivet för att ta på kvällen för jag upplever ångest när elvanse börjar gå ur kroppen. Kan intuniv hjälpa mot det?

Känner ingen effekt alls skulle jag säga.
Trött när Elvansen går ur kroppen.

Jag får ingen ångest när elvansen går ur, men det hade jag inte heller när jag bara gick på elvanse.
Tycker dock att jag blir mindre trött nu än enbart på elvanse.

På attentin var dock tröttheten helt borta, så saknar det lite.
Citera
2024-03-21, 14:49
  #29
Medlem
Någon som vet om det går att beställa Intuniv från något nätapotek eller liknande utomlands, tror inte medicinen är något för mig men ha funderat ett tag och vill ändå testa den.
Jag har inger recept på medicinen, och jag vet givetvis att gå via vården är den rätta saken att gå.
Citera
2024-03-24, 17:32
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workorder2019
Någon som vet om det går att beställa Intuniv från något nätapotek eller liknande utomlands, tror inte medicinen är något för mig men ha funderat ett tag och vill ändå testa den.
Jag har inger recept på medicinen, och jag vet givetvis att gå via vården är den rätta saken att gå.
Jag tror det kan bli knepigt att hitta då de inte direkt finns någon andrahandsmarknad på ett sådan substans.
Har du diagnos? Isf är det ju det enklaste preparatet att få ut med tanke på att det inte är narkotikaklassat.
Kan för övrigt rekommendera kombinationen av Elvanse och Intuniv.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback