• 2
  • 3
2023-08-13, 21:21
Medlem
R5As avatar
Kommer frn mig som har ADHD och gtt igenom allt de skriver ut. Dom gr inte vad dom kan fr att hjlpa dig utan stta handbojor p dig s att du blir slav till deras medicin. Elvanse hjlper ngesten att gro och det gr concerta/ritalin med.

Det som hjlpte mig var kbt och drefter yoga. Det handlar om att identifiera och acceptera din frbannelse men tackla den med sjlvknsla, tillslut blir det till din frdel.
Citera
2023-09-06, 15:39
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Har nu brjat med denna kombo (mindre n en vecka). 50 Elvanse och 3mg Intuniv. 30mg p morgonen och 20mg elvanse vid lunchen + intunivet.

Enda jag mrkt av hittils r trttheten r tillbaka.
Tidigare var jag p 30mg Attentin, enda det hjlpte var mot trttheten. Fr se om det blir bttre.
Citera
2023-09-14, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Har nu brjat med denna kombo (mindre n en vecka). 50 Elvanse och 3mg Intuniv. 30mg p morgonen och 20mg elvanse vid lunchen + intunivet.

Enda jag mrkt av hittils r trttheten r tillbaka.
Tidigare var jag p 30mg Attentin, enda det hjlpte var mot trttheten. Fr se om det blir bttre.

Hur har det gtt?

Ftt intuniv utskrivet fr att ta p kvllen fr jag upplever ngest nr elvanse brjar g ur kroppen. Kan intuniv hjlpa mot det?
Citera
2023-09-17, 15:32
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimesass
Hur har det gtt?

Ftt intuniv utskrivet fr att ta p kvllen fr jag upplever ngest nr elvanse brjar g ur kroppen. Kan intuniv hjlpa mot det?

Knner ingen effekt alls skulle jag sga.
Trtt nr Elvansen gr ur kroppen.

Jag fr ingen ngest nr elvansen gr ur, men det hade jag inte heller nr jag bara gick p elvanse.
Tycker dock att jag blir mindre trtt nu n enbart p elvanse.

P attentin var dock trttheten helt borta, s saknar det lite.
Citera
2024-03-21, 14:49
Medlem
Ngon som vet om det gr att bestlla Intuniv frn ngot ntapotek eller liknande utomlands, tror inte medicinen r ngot fr mig men ha funderat ett tag och vill nd testa den.
Jag har inger recept p medicinen, och jag vet givetvis att g via vrden r den rtta saken att g.
Citera
2024-03-24, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workorder2019
Ngon som vet om det gr att bestlla Intuniv frn ngot ntapotek eller liknande utomlands, tror inte medicinen r ngot fr mig men ha funderat ett tag och vill nd testa den.
Jag har inger recept p medicinen, och jag vet givetvis att g via vrden r den rtta saken att g.
Jag tror det kan bli knepigt att hitta d de inte direkt finns ngon andrahandsmarknad p ett sdan substans.
Har du diagnos? Isf r det ju det enklaste preparatet att f ut med tanke p att det inte r narkotikaklassat.
Kan fr vrigt rekommendera kombinationen av Elvanse och Intuniv.
Citera
2024-05-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Jag tror det kan bli knepigt att hitta d de inte direkt finns ngon andrahandsmarknad p ett sdan substans.
Har du diagnos? Isf r det ju det enklaste preparatet att f ut med tanke p att det inte r narkotikaklassat.
Kan fr vrigt rekommendera kombinationen av Elvanse och Intuniv.
Mnga styrkor av medicinen har eller har varit restade i Sverige s inga nya recept skrivs ut nu...typiskt.
Citera
2024-05-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimesass
Hur har det gtt?

Hur upplevde du denna lsning?, r lite nyfiken.
Citera
2024-05-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workorder2019
Mnga styrkor av medicinen har eller har varit restade i Sverige s inga nya recept skrivs ut nu...typiskt.
Knepigt, det r ju bara 2 & 4 som r restnoterade.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in