2018-12-10, 14:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det hade nog räckt om hon bara gnagt lite ..?
Då hade hon säkert blivit fälld för misshandel. Man får inte bita av könsorgan ostraffat.
Citera
2018-12-10, 14:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kristina Lugn har ju "gjort en Arnault" i början av sin karriär, såsom några av dessa Forum-kvinnor: den unga Lugn hoppade i säng med Sonja Åkessons man Jarl Hammarberg och kom på så sätt närmre sin idol på flera sätt. De som gått sängvägen inom kultursvängen tar antagligen lätt på detta med Arnault.

Intressant. Som när målsäganden-filosofen fick Arnault i säng menar du? Tror du hon också kan ha haft ett så att säga homolitterärerotiskt motiv till att erövra isprinsessans franske prinsgemål? För att komma närmare Frostensson?
Citera
2018-12-10, 15:55
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Intressant. Som när målsäganden-filosofen fick Arnault i säng menar du? Tror du hon också kan ha haft ett så att säga homolitterärerotiskt motiv till att erövra isprinsessans franske prinsgemål? För att komma närmare Frostensson?

Nej.

Hur kan du få det till att "gå sängvägen" är synonymt till "våldtäkt"?
Citera
2018-12-10, 16:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej.

Hur kan du få det till att "gå sängvägen" är synonymt till "våldtäkt"?

Hur kan du få det till det? Jag syftar på när filosofen fick Arnault i säng innan dess, likt du säger att Lugn fick Jarl Hammarberg. Tror du det kanske hade liknande motiv? Om inte, varför inte?
Citera
2018-12-10, 17:27
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Om du med bevis menar teknisk bevisning så är svaret ja.
I just det här fallet fanns det varken teknisk bevisning eller vittnen som såg våldtäkterna.
Är inte det lite galet?
Citera
2018-12-10, 18:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Hur kan du få det till det? Jag syftar på när filosofen fick Arnault i säng innan dess, likt du säger att Lugn fick Jarl Hammarberg. Tror du det kanske hade liknande motiv? Om inte, varför inte?

Jag förstår inte vad du menar. Jag skrev om att gå sängvägen (Lugn med Hammarberg) och du blandar in den med våld tagna "målsäganden-filosofen" som "fick Arnault i säng".

Jag trodde du hade accepterat domen och t.ex. läst FUP-en, men har antagligen blandat ihop dig med någon annan. Sak samma. Dra det med de andra harmsna och kränkta i Arnault-tråden.
Citera
2018-12-10, 19:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Jag skrev om att gå sängvägen (Lugn med Hammarberg) och du blandar in den med våld tagna "målsäganden-filosofen" som "fick Arnault i säng".

Jag trodde du hade accepterat domen och t.ex. läst FUP-en, men har antagligen blandat ihop dig med någon annan. Sak samma. Dra det med de andra harmsna och kränkta i Arnault-tråden.

Har du läst domen och FUP? Du är då medveten om att innan någon våldtäkt sker har filosofen och Arnault frivilligt sex? Dvs filosofen får Arnault i säng liksom Lugn enligt ditt utmärkta skvaller fick Hammarberg i säng medan han var gift med en välkänd poet. Eller hur? Vad invänder du emot?
Citera
2018-12-10, 20:10
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Brukar man fälla folk för våldtäkt utan bevis?

Tycker han har dömts alldeles för hårt. Det är ju inte som om hon har undvikit honom precis. Visst har jag gjort några dumma saker, inte varit försiktig, men 2,5 år!?

Eftersom det rör sig om en häxjakt, så brukar inte det svenska rättsväsendet kräva lika starka bevis som vid vanliga rättegångar. När det rör sig om svensk mobbarglädje mot vitlöksdoftande fransoser (och flottiga spanjacker), så brukar det räcka med lösa rykten och luddiga påståenden för att fälla den tilltalade.

Vi minns ju hur lätt det var att fälla sydamerikanen Tito Beltran för våldtäkt. Vi har fått beskåda samma typ av diskriminering i fallet Arnault. Svenskt rättsväsende har aldrig varit känt för att gilla katoliker.
Citera
2018-12-10, 20:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Har du läst domen och FUP? Du är då medveten om att innan någon våldtäkt sker har filosofen och Arnault frivilligt sex? Dvs filosofen får Arnault i säng liksom Lugn enligt ditt utmärkta skvaller fick Hammarberg i säng medan han var gift med en välkänd poet. Eller hur? Vad invänder du emot?

Jag invänder emot det jag redan skrivit: att du jämställer sängvägen med våldtäkt. Med din virriga parallell bagatelliserar du domen mot Arnault, vilket du som sagt får göra bäst du vill.

Jag antar att syftet här är att flytta fokus från en akademiledamots bakgrund, som kanske kan förklara hennes icke-agerande i denna såpa och försvar av din kära HE, vivörkramaren, ty dessa dina gudar skola ingen röra.
Citera
2018-12-10, 20:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Eftersom det rör sig om en häxjakt, så brukar inte det svenska rättsväsendet kräva lika starka bevis som vid vanliga rättegångar. När det rör sig om svensk mobbarglädje mot vitlöksdoftande fransoser (och flottiga spanjacker), så brukar det räcka med lösa rykten och luddiga påståenden för att fälla den tilltalade.

Vi minns ju hur lätt det var att fälla sydamerikanen Tito Beltran för våldtäkt. Vi har fått beskåda samma typ av diskriminering i fallet Arnault. Svenskt rättsväsende har aldrig varit känt för att gilla katoliker.

Var hittar du denna mobbarglädje? I Alice Bah Kuhnkes stålande leende mot den nordstjärnedekorerade fransosen? I Danius tack till fransosen i efterordet i hennes bok? I Horres lyriska hyllning till fransosen i DN-artikeln våren 2016? I Wästbergs kraftfulla rekommendation att han skulle dekoreras för sin enastående insats? I ett halvt sekel har han hyllats och gillats, men när han avslöjats som en serievåldtäksman så är han plötsligt mobbad för att han är fransk? Visst är det tröttsamt med så korkade påståenden. Frostenson har avslöjat sig som en idiot.
Citera
2018-12-10, 21:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag invänder emot det jag redan skrivit: att du jämställer sängvägen med våldtäkt. Med din virriga parallell bagatelliserar du domen mot Arnault, vilket du som sagt får göra bäst du vill.

Jag antar att syftet här är att flytta fokus från en akademiledamots bakgrund, som kanske kan förklara hennes icke-agerande i denna såpa och försvar av din kära HE, vivörkramaren, ty dessa dina gudar skola ingen röra.

Nu gällde ju parallellen inte någon våldtäkt utan det frivilliga sex målsäganden-filosofen hade med Arnault innan våldtäkten.

Men du vet förmodligen inte att något sådant ägde rum får jag förmoda? Då är det förstås inte lätt att begripa parallellen.

Alltså, precis som Lugn enligt dig fick Åkessons man i säng fick filosofen Frostensson man i säng. Det är parallellen. Sedan blev Lugn inte våldtagen. Det är alltså inte en del av parallellen. Förstår du den bättre då?
Citera
2018-12-10, 22:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Nu gällde ju parallellen inte någon våldtäkt utan det frivilliga sex målsäganden-filosofen hade med Arnault innan våldtäkten.

Men du vet förmodligen inte att något sådant ägde rum får jag förmoda? Då är det förstås inte lätt att begripa parallellen.

Alltså, precis som Lugn enligt dig fick Åkessons man i säng fick filosofen Frostensson man i säng. Det är parallellen. Sedan blev Lugn inte våldtagen. Det är alltså inte en del av parallellen. Förstår du den bättre då?
Tycker det låter lite fel att säga att hon fick JCA i säng. Ungefär som om det hade varit en utmaning och krävt en viss ansträngning. Det var väl snarare han som tog initiativ, uppfattar jag det som, och hon var med på noterna, men hade det varit någon annan som tagit kontakt med henne, om JCA inte varit där den kvällen, så skulle det kanske ha dugit det med. Män förväntas bara vara ute efter sex, men kvinnor förväntas visst alltid ha dolda motiv. Hur kommer det sig? Varför var det inte JCA som försökte ha sex med Ruins doktorand? Eller så var det kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in