Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
---
Hur fan fick de tag i mejlen? Låter ju egentligen inte som den "välrenommerade akademikern" läckt dem? Well, skit samma, kanske nån av musikerna. Tveksamt beteende, dock. Börjar bli trött på allt hymlande.
---

Ruin har antagligen använt sin mail till jobbet på Södertörn, som enkelt går att begära ut.

Citat:
I princip bör du som offentliganställd vara inställd på att allt kan begäras ut, även till synes "privata" mail som inkommer till din jobbmail och ibland till och med SMS som kommer till din jobbtelefon och ibland din privata telefon, om det är jobbrelaterat.
https://www.alltomjuridik.se/outlook...tlig-handling/
Citera
2017-12-23, 00:15
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
[indent]
Hur fan fick de tag i mejlen? Låter ju egentligen inte som den "välrenommerade akademikern" läckt dem? Well, skit samma, kanske nån av musikerna. Tveksamt beteende, dock. Börjar bli trött på allt hymlande.

Jag undrar också hur de fick tag i mejlen...
Det är Hans Ruin samt pianisterna Roland Pöntinen och Lowe Dervinger.
Citera
2017-12-23, 00:20
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ruin har antagligen använt sin mail till jobbet på Södertörn, som enkelt går att begära ut.

https://www.alltomjuridik.se/outlook...tlig-handling/

Ah, smart av dig. Det kunde de förvisso nämnt i artikeln. Undrar hur mycket de begärt ut, i sådant fall. De kan ju inte veta direkt när och ens om ett sådant mail skulle skickas. Kanske lika bra att begära ut allt för hela månaden, typ.
Senast redigerad av fryskyl 2017-12-23 kl. 00:29.
Citera
2017-12-23, 00:23
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Var han står för "estetiskt"... Visst, han är anklagad för att ha betett sig som en modern de Sade, men för all del, låt oss först precisera de "estetiska" positionerna.

Intressant att läsa dock, även om det kanske inte ändrar så mycket. Var väl också ungefär vad man hade föreställt sig.

Hahaha men det hade varit rätt kul om han framträtt och talat om var han står estetiskt...

Herregud, ja det är ju inget oväntat, varken att de vill distansera sig eller att de har medlidande med JCA/KF. Rätt skönt att höra att det är ok med dem faktiskt. Det skulle vara riktigt hemskt om de - osv osv.
Journalisterna har väl legat på för att få veta hur mycket Hans Ruin och Roland Pöntinen vet. Finns inget annat val än att se till att bli bortplockad från Forums hemsida.,,
Citera
2017-12-23, 00:40
Medlem
https://www.svt.se/kultur/mejlen-vis...kulturprofilen

Intressant såtillvida att media nu kanske börjar granska JCAs eviga täckmantel i form av hans yngre entourage från Forum.
Många i tråden verkar chockat fråga sig hur JCA kunnat agera såhär under flera decennier utan att åka dit, det enkla svaret är givetvis att han hela tiden omgav sig av ja-sägare - män av samma skrot och korn. När JCA har knullat snett har de täckt upp för honom, när de i sin tur svinat har JCA hållit dem om ryggen - enkel ekvation. Skitsvärmen i media har totalt sabbat den jämvikten i detta gäng av kulturmän.
På 80-talet umgicks han enligt utsago med Stig Larsson och formade nån slags bromance, när Stig sedan tappade gnistan fortsatte JCA omge sig med yngre förmågor, samtliga med grava narcissistiska störningar.
Har någon som stött på JCA i Sthlms nattliv under de senaste åren missat att han hängt med avsevärt yngre häradsbetäckare?! Alla dessa har vid flertalet tillfällen uppträtt på Forum.

Vad gäller Frostensson skulle det inte förvåna mig om hon levat i total förnekelse. Det gör antagligen resten av Forum-gängets fruar också.
Citera
2017-12-23, 00:56
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ah, smart av dig. Det kunde de förvisso nämnt i artikeln.

Jag tycker också att det vore på sin plats om de förklarade hur de fick tag i korrespondensen.
Det här läckaget kommer naturligtvis att ännu mer försvåra kommunikationen dem emellan. Alla blir nu nojiga.
Senast redigerad av Anabella 2017-12-23 kl. 01:10.
Citera
2017-12-23, 01:04
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.insult
https://www.svt.se/kultur/mejlen-vis...kulturprofilen

...När JCA har knullat snett har de täckt upp för honom, när de i sin tur svinat har JCA hållit dem om ryggen - enkel ekvation.

Just Roland P. och Love D. är inte alls den typen av människor. Tycker jag iaf. Tråkigt att de får också dras ner i skiten.
Senast redigerad av Anabella 2017-12-23 kl. 01:11.
Citera
2017-12-23, 01:10
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Just Roland P. och Love D. är inte alls den typen av människor. Tråkigt att de får också dras ner i skiten.

Nu vill inte jag framstå som en moraltant som redan klagat på AKB:s uttalande - men är det inte djupt oetiskt av SvT att publicera denna mejlväxling?
Citera
2017-12-23, 01:11
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Jag tycker också att det vore på sin plats om de förklarade hur de fick tag i korrespondensen.
Det här läckaget kommer naturligtvis att ännu mer försvåra kommunikationen dem emellan. Alla blir nu nojiga.

Mycket obehagligt.
Media har ingen skam i kroppen.
Citera
2017-12-23, 01:20
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Nu vill inte jag framstå som en moraltant som redan klagat på AKB:s uttalande - men är det inte djupt oetiskt av SvT att publicera denna mejlväxling?

Jag tycker det. Nu står samma info i Expressen, ingen hänvisning där heller.
Eftersom det är bara HR's brev citeras har Batuta helt rätt, de har begärt hans mejl från Södertörn.
Informationssamhället skrämmer!
Citera
2017-12-23, 01:21
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Akademikern beskriver också för musikerna hur han själv uppmanat profilen att gå ut offentligt, att ”försöka visa medlidande med dem han sårat djupt, och samtidigt kanske försvara vad han egentligen står för estetiskt och moraliskt. Men det kommer inget från honom.”
Var han står för "estetiskt"... Visst, han är anklagad för att ha betett sig som en modern de Sade, men för all del, låt oss först precisera de "estetiska" positionerna.

Ett mycket passande citat från en som ägnar sig åt att trolla över en nazists estetiska och moraliska sammelsurium.
Citera
2017-12-23, 01:39
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Jag tycker det. Nu står samma info i Expressen, ingen hänvisning där heller.
Eftersom det är bara HR's brev citeras har Batuta helt rätt, de har begärt hans mejl från Södertörn.
Informationssamhället skrämmer!

Djupt obehagligt om det är så.
Deras korrespondens har inget allmänintresse, bara skvallerintresse.
Och trots allt: ingen har blivit dömd, eller ens åtalad, för något brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in