Citat:
Ursprungligen postat av
sk33
Det är väldigt vanligt numera, inte bara i detta fall, att media hävdar att "många visste", "i kulturvärlden visste", blabla, ja, då visste säkert garanterat de stora mediadrakarna också.
Men, de valde att inte gå vidare och undersöka "ryktena". Trots att det väl kan sägas vara deras jobb, att undersöka. Så jag menar att de har felat minst lika illa som "kulturvärlden" och andra abstrakta begrepp. Däremot ska såklart alla arbetsplatser anmäla/utreda trakasserier av alla de slag, så deras skuld minskar ju inte bara för att även mediadrakarna bör ta på sig skam när det häller hanteringen av (främst sexuella) trakasserier.
Så rätt i det du skriver.
Så många visste,varför har då ingen gått till botten med det här?
Kvällstidningarna har jag för länge sedan gett upp hoppet om,de representerar numer bara kändisjounralistik.
Vad fasen är det för arbetsklimat i Stockholm som gör att chefer inom kulturyrken inte vidtar åtgärder mot medarbetare som uppför sig illa,ja till och med ser mellan fingrarna när medarbetare begår kriminella handlingar?
Det som inte hade varit acceptabelt beteende på vilken jäkla arbetsplats som helst kan fortgå inom kulturella arbetsplatser i Stockholm.
Där blir de som beter sig sämst upphöjda till skyarna och närmast att betrakta som genier.
Är nästan så man tror att det finns något slags mantra för hur du skall bete dig för att "lyckas" i Stockholm.Mantrat lyder,du är bäst,behandla de som kommer i din väg som skit,tala vitt och brett om att du är ett geni,ty då blir det en sanning,och alla går på den lögnen.Har du blivit ett geni i Stockholm,ja då är din lycka jord,,,,,.
Är du en kulturell drogmissbrukare och lite kaxig,så kommer kultureliten att älska dig,ju fler utspel i ditt drogande,desto mer genialisk tycks vara mottot.
Är nästan så jag tycker Kapstaden är mer jämlikt än Stockholm