Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-23, 00:42
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Jag använde detta för länge sen, minns inte effekten, men med datumet jag först posta i tråden kan jag säga att jag iaf sluta med benzo 2 gånger längre tid. Ena gången ett år och andra gången 8 månader. Jag går på LARO. Jag fick en jätte kort nedtrappning för ett par månader sen, jag var ren 2 månader, men jag hade fortfarande puls på över 100 efter 1 och en halv månad. Börja få bröst smärtor och bli yr. Beroende ignorera mina biverkningar och sa att det var nåt annat. Får levipodon, har haft metta 5 år på LARO nu, opiater nästan 10 år, benzo lika så. Hade nyligen ett halvår då läkaren lurade över mig på sub sprutor och jag blev akut abstinens och fick åka ambulans in till psyk. Fick börja med levipodon igen då läkaren efter ett halvår säger hon är orolig för mig då mitt ekg var åt helvete och jag gått ner c 30kg eller mer. Nu är jag mer deprimerad än någonsin, är beredd att ge upp, ta livet av mig eller nåt. Jag ber om hjälp men dem är som jag hade min chans med 1 månads nedtrappning efter 10 år på benzo. Överallt jag kan läsa ska man ge det minst 1 år, eller 1 år som marginal, kan gå fortare än det att trappa ut men bra att ha 1 år som mål. Nu har jag så jag är ledig helgerna och 1 vardag. Har gått fram och tillbaka hämta 1 gång i veckan 2 gånger i veckan från alla dagar i veckan om och om igen. Nu efter nedtrappningen på benzo så skulle jag komma 2 dagar i veckan, sen när jag var helt av och över på levipodon fick jag börja om att komma alla dagar i veckan. Nu har jag väntat 3 månader på behandlingshem och ett halvårs nedtrappning. Men jag börjar undra om inte tack vare dem tvingat mig av så många gånger att min hjärna är total paj, därför jag inte ens såg ljuset av att känna mig frisk efter 2 månader utan. Jag orkar inte detta jävla LARO fängelse. Jag har inte haft problem med NÅGOT annat vid sidan av än benzo. Jag blev erbjuden att få 30mg stess om jag stanna på sub sprutan. Men hon visste att det inte gick och av ren motivation sa jag att jag ville trappa ner. Allt gick skit bra bara att det gick för snabbt och dem ignorera mina symptom när jag var ren. Är agamentine värt ett försök och försöka sluta själv? För verkar aldrig bli av den här behandlingen. Funderar på hoppa av LARO och börja med H igen istället. Jag har skött mig, inte hållt på med någon kriminalitet, pluggat över 3 år med bra resultat. Nyss gjort färdigt mjukvarutestare YH, en kort YH. Har planer på fortsätta. Men allt håller på falla nu, jag orkar inte ta flera bussar till det jävla piss stället längre. Jag har kämpat så jävla länge. Och dem kan inte bara ge mig så jag iaf har 2 lediga vardagar. Då skulle jag orka med skiten. Och helt otroligt att dem väntar 3 månader, när det var helt okej att jag fick nedtrappningen i öppenvården innan. Annan läkare nu dock. Jag klarar inte mer. Snälla är detta nåt att chansa på, jag minns inte om det hjälpte mig 2018. Och om det ens går få tag på nu. Kommer inte ens få ledigt över dem röda dagarna... Aldrig kommit dit påverkad och det säger dem själva. JA OOOOOOOOORKAR INTE MER, har levt i psykiskt i rent helvete nu nästan 1 år, först på sub som inte funka plus att det troligen knulla mina receptorer då jag gick från 80mg till sub injektion över en dag. Och sen för snabb benzo nedtrappning, ännu mer knullade receptorer att jag gick 2 månader så också. Jag känner mig knappt frisk på benzo ens efter dem 2 månaderna det är de konstigaste jag varit med om. Och jag får ingen effekt av metadonet häller. Fick jag inte innan suben knulla huvudet på mig häller. Men jag kunde känna av en mättnad iaf. Detta förstår inte dem där, för dem fattar ingenting och är mindre utbildade än ALLA som tagit en drog verkar det som. För folk som tar droger läser ofta på om det. Det finns många som ej gör och dem som gör att vi som sköter oss annars behandlas som spott. Men man är respektabel inte missat en dag på 5 år men sånt kan man inte få någon cred för. Varför i helvete ska jag stanna på ett ställe som bara gör mig sämre. Ta hand om er, och tänk på vad ni gör, tänk framåt. Annars så kommer ni ingenstans hur mycket ni än kämpar som jag.

Du undrar varför du ska stanna på ett ställe (LARO) som bara gör dig sämre. Frågan är om det verkligen är sämre ifall alternativet är att du slutar där och eventuellt går på H igen istället?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback