• 1
  • 2
2017-11-21, 14:59
Medlem
Jag har läst @mattemellgren's inlägg från 2007, jag är helt med på noterna gällande hur säkerhetstjänster fungerar i största allmänhet.

Jag har lyssnat på dina röst-inspelningar, jag har flera saker att anmärka på här.
Jag förstår att du är religös och att du gärna står på din punkt gällande din religon, däremot så skulle jag rekommendera dig att helt och hållet släppa ditt grepp om religionen i dom sammanhangen du befinner dig i just nu.

Släpp allt som har med det att göra och ta dig ur gröten du är i just nu. Religonsfrihet eller inte, mitt tips till dig är att släppa religon och gå vidare. Min bild utav dig är att du är en smart och vettig individ, det borde du klara.
Citera
2018-01-16, 09:47
Medlem
SÄPO arbetar för en Regering som gör allt som står i deras makt för att så många utländska kriminella och Islamistiska extremister som möjligt ska komma till Sverige och kunna leva på diverse bidragsfusk. Det sista utan den mest mikroskopiska åtgärd från myndigheter.
Efter sista terrordådet på Drottninggatan i Stockholm, så märket jag ett annat språkbruk från SÄPO.
Man försöker sätta fokus på att den verkliga faran är "Vit Makt" - miljöer!
Detta på ett så yvigt och luddigt sätt att "Vit Makt" blir de med empati för offren eller alla de som undrar över varför utvisade med terroranknytning år efter år kan leva på bidrag i Sverige.
Kort sagt "Vit Makt" är de som undrar varför SÄPO och makthavare i Sverige påhejade av media INTE gör sitt jobb med oskyldiga döda som resultat!
Vidare snacket om otillbörlig Rysslands-påverkan inför valet.
Väl medveten om att Ryssar eller Sovjets armé stod för historiens allra värsta massvåldtäkter i hela Östra Europa efter 1945, så har jag inga stora förväntningar av dem...
Det ser ut som att regeringen givit SÄPO uppgifter som påminner om Hemliga Polisen i ett ockuperat land. Man nämner knappt offren för terror. (Med "fel" Svenska rastillhörighet) Man försöker istället hitta på både inre och yttre fiender? Inte minsta spår av bevis eller fakta, vilket förstås får många att undra.
Ska SÄPO legitimera DDR-liknande förtryck, massmord och övergrepp mot Svenskar på uppdrag av regeringen?
Säkert finns många på SÄPO som inte tycker det!
Men i vanlig ordning går det nog att hitta några "Eliasson-typer"?
Hoppas att SÄPO folket förstår att många reagerar på deras minst sagt konstiga snack?
Fortsätter det så lär de bli genuint hatade av inte bara fattiga skötsamma Svenskar utan även folk andra länder.
En måttstock där de som vill ha ett fritt o självständigt Sverige är "säkerhetsrisker".. Där det är självklart att arbeta för främmande makt. (Kalifatets överhöghet)
"Ja, men vi kunde ju inte gå emot regeringen även om oskyldiga Svenskar dog för då hade vi fått stopp i karriären."???
Citera
2018-08-09, 14:10
Medlem
noll.con.trolls avatar
Mycket intressant tråd! Kommer att bli spännande kvällsläsning.Jag har själv suttit på psykosavdelning och är med stor sannolikhet kartlagd av SÄPO eftersom jag bl a har påstått på Facebook att de ägnar sig åt mord (och nej, det var väl inte särskilt smart).

Det roliga är att jag är lite exibitionist, och jag finner ett perverst nöje i att de läser alla mina grova sex-sms till min make samt även om alla mina "galna" konspirationsteorier. Det stör mig inte det minsta.

Att en tro på Gud och/eller new age stämplas som tecken på psykisk sjukdom kan jag också vittna om. Det här ska bli spännande!
Citera
2018-09-27, 15:46
Medlem
ProtonSwitzers avatar
En sympatisör till Nordiska motståndsrörelsen kontaktade organisationen när han fått brev Säkerhetspolisen. Lyssna när aktivisten Tobias Malvå ringer upp en Säpoagenten och förklarar hur saker och ting ligger till.

https://www.spreaker.com/user/radion...sapo-fail-igen
Citat:
Nyligen fick en sympatisör till Nordiska motståndsrörelsen ett brev hem från Säkerhetspolisen. Brevet var undertecknad Karin Olsson på Säpo och meddelade att personen inte var misstänkt för något brott, men att Säkerhetspolisen ville ”samtala med honom”.

Mötet skulle äga rum på fredag den 28 september, men sympatisören valde istället att kontakta Nordiska motståndsrörelsen och Nordfront. Aktivisten Tobias Malvå i Näste 3, som är känd från podcasten Mer än ord, valde att ringa upp Säpoagenten Karin Olsson och utgav sig för att vara sympatisören i fråga.

Vi vet sedan tidigare att polisen försett vänsterterroristerna i AFA med information om nationella, ett samarbete som mer nyligen också bekräftades av Martin Fredriksson som erkände att han under en del av sin tid i AFA var anställd av SÄPO för att arbeta subversivt mot den nationella rörelsen. Det händer också att SÄPO och poliser kontaktar dissidenters arbetsgivare i syfte att få dem avskedade. källa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in