2006-01-16, 20:52
Medlem
kyusss avatar
Jag blev smått irriterad nu när jag använt iTunes ett tag (vilket är en klockren musikspelare för XP!) och sedan bestämt mig för att avinstallera Quicktime, vilken av någon mystisk anledning följer med i paketet man laddar ner! När jag nu startade iTunes på nytt så går det inte eftersom "nödvändiga" komponenter saknades (= Quicktime) och därmed måste installationen repareras. Jag får alltså ladda ner skiten på nytt och installera om, vilket retar upp mig! Vad menar de med att Quicktime är en nödvändig komponent? QT är snarare en halvdan filmvisare som lägger en äcklig ikon i aktivitetsfältet och käkar arbetsminne som en liten kliande parasit i boxershortsen!

Kan man ta bort Quicktime på något annat sätt, eller installera iTunes utan detta överflödiga tillbehör? Fann ingenting på Apples hemsida...

Ett äkta i-landsproblem, men what the heck
Citera
2006-01-16, 21:08
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Jag blev smått irriterad nu när jag använt iTunes ett tag (vilket är en klockren musikspelare för XP!) och sedan bestämt mig för att avinstallera Quicktime, vilken av någon mystisk anledning följer med i paketet man laddar ner! När jag nu startade iTunes på nytt så går det inte eftersom "nödvändiga" komponenter saknades (= Quicktime) och därmed måste installationen repareras. Jag får alltså ladda ner skiten på nytt och installera om, vilket retar upp mig! Vad menar de med att Quicktime är en nödvändig komponent? QT är snarare en halvdan filmvisare som lägger en äcklig ikon i aktivitetsfältet och käkar arbetsminne som en liten kliande parasit i boxershortsen!

Kan man ta bort Quicktime på något annat sätt, eller installera iTunes utan detta överflödiga tillbehör? Fann ingenting på Apples hemsida...

Ett äkta i-landsproblem, men what the heck

Lustigt att man kan uppleva det så, min åsikt är precis tvärtom.

Quicktime är bra på att spela upp sina "egna" format (som f.ö. även omfattar vissa rena ljudformat). iTunes-eländet vill jag slippa, mera virrigt och obegripligt program (som dessutom gör en massa saker jag inte har bett om) får man leta efter.

Som tur är så har Apple förståelse för mig , här kan man hämta hem Quicktime utan iTunes: http://www.apple.com/quicktime/download/standalone.html

P.S. No offense. D.S.
Citera
2006-01-16, 21:21
Medlem
Loppans avatar
Tycker också det är fördjävligt.
Hatar qt.
Citera
2006-01-16, 21:32
Medlem
onemans avatar
iTunes använder Quicktime för att spela upp musik och film.
Citera
2006-01-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan
Tycker också det är fördjävligt.
Hatar qt.

QT (och även itunes) tycker jag suger rejält i windowsversioner. Helt annan sak i mac os x. Inte lika segt och ligger inte och lurar i bakgrunden Men gör inte de flesta windowsapplikationer det? Man måste nästan alltid stänga av dem i taskbar..?
Citera
2006-01-19, 20:26
Medlem
Winamp Kicks The Llamas Ass!:d
Citera
2006-01-19, 20:31
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Inte lika segt och ligger inte och lurar i bakgrunden
ni får ju konfigurera qt rätt, även om det borde ha varit standard att den inte ligger och lurar. ( gör i kontrollpanelen undet quicktime, glöm inte update check)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in