Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-20, 19:11
  #1
Medlem
Hej! Jag undrade vad det finns för olika sätt att få ut pengar på som inte är ett lån.

Testade med pension då jag läste att upp till ca 44 tkr går att få ut så du kan omplacera detta men du får betala rejält med skatt, ringde och försökte men gubben sa tidigast 55år

Sen tänkte jag på försäkringskassan?
Om man har ärr och så, kan man få pengar för det?
Har en mängd ärr på armarna ( från jobb inom bygg, inte skärsår ) Vissa är små vissa är stora

Kan man säga typ "Jag mår dåligt över dem" eller nått sånt?

Var försäkrad innan, förlora hela hörseln i ena örat och mitt försäkringsbolag sa att de endast betalar ut om båda öronen blev döva, ingenting för ena, så tog bort min försäkring efter det.

Någon som vet andra sätt att "Trolla" Fram pengar?
Citera
2017-11-20, 19:25
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Kanske ett vanligt hederligt jobb skulle funka.

FK lär inte ge dig ett strunt för ärr. Man får pengar av dom om man är sjuk eller förälder. Ja och pengar från dom om man är arbetslös.
Citera
2017-11-20, 19:34
  #3
Medlem
Har ett jobb, drar in 30 efter skatt. Den vägen att få pengar på är ju självklar.

Jag ville kolla med folk om de haft erfarenheter om andra sätt att plocka ut pengar, som ej är kriminella men som folk kanske bara inte vet om.

Visste du att man kan ta ut ca 44 tkr från din pension som du kan investera fritt i vad du vill?

Nu vet du det.
Det är ett exempel på saker jag letar efter.
De lite mer dolda men ändå lagliga sätt att få ut pengar på.

Hade en vän som fick ett ärr lite under ögat, försäkringskassan betalade ut ca 70 tusen för att det var ett är som var extra synligt dömde dem.

Det är ett exempel också.
Funderade om en massa ärr på armarna kunde ge samma effekt då jag själv inte är så insatt.

Tacksam för svar
Citera
2017-11-20, 19:35
  #4
Medlem
Ichmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Hej! Jag undrade vad det finns för olika sätt att få ut pengar på som inte är ett lån.

Testade med pension då jag läste att upp till ca 44 tkr går att få ut så du kan omplacera detta men du får betala rejält med skatt, ringde och försökte men gubben sa tidigast 55år

Sen tänkte jag på försäkringskassan?
Om man har ärr och så, kan man få pengar för det?
Har en mängd ärr på armarna ( från jobb inom bygg, inte skärsår ) Vissa är små vissa är stora

Kan man säga typ "Jag mår dåligt över dem" eller nått sånt?

Var försäkrad innan, förlora hela hörseln i ena örat och mitt försäkringsbolag sa att de endast betalar ut om båda öronen blev döva, ingenting för ena, så tog bort min försäkring efter det.

Någon som vet andra sätt att "Trolla" Fram pengar?

Intressant läsning, pengar från staten får du inte mycket av. Såvida du inte är född i utlandet då.
Men seriöst nu då, varför vill du suga ut pengar från staten?

Jobbar du inte, så kan du ju söka försörjningsstöd hos din kommun. Men då krävs de att du ska ta vilket jobb som helst. Alt även praktik. Men det kanske du inte orkar?
Angående dina ärr, så kan du glömma att försäkringskassan betalar ut pengar för det.
Isåfall är det ditt försäkringsbolag! Hur gamla är dom här ärren?

För att få ersättning för ärr krävs att du besökte ett sjukhus eller en vårdcentral då olyckan inträffade. Försäkringsbolaget tittar på ärrvävnaden 1-2 år efter olyckan och bedömer hur pass vanprydande ärret är samt var ärret sitter.
Därefter betalar ut ett engångsbelopp, men det är inga summor man blir glad över.
Det är bättre att du jobbar o gör rätt för dig, som vi andra.

Ta reda på ärrtabellen ditt försäkringsbolag har, här har du ett exempel https://www.trafikskadenamnden.se/gl...adefoljder.pdf
Citera
2017-11-20, 19:40
  #5
Medlem
Ichmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Hade en vän som fick ett ärr lite under ögat, försäkringskassan betalade ut ca 70 tusen för att det var ett är som var extra synligt dömde dem.
Funderade om en massa ärr på armarna kunde ge samma effekt då jag själv inte är så insatt.
Pengar av försäkringskassan för ärr?
Hm, tror nog din kompis ljuger.

Varför i hela friden skulle försäkringskassan betala ut för ärr?
Och 70 tusen för ett ärr? Jo, eller hur.

Gör en egen bedömning av dina påhittade ärr, så ser du nog vad du kan få.
https://www.trafikskadenamnden.se/be...g/arrtjansten/

Edit: En fråga bara, om du nu drar in 30 efter skatt. Vilket är jävligt bra.
Varför känner du att du måste mjölka staten på pengar?
__________________
Senast redigerad av Ichmid 2017-11-20 kl. 19:50.
Citera
2017-11-20, 19:52
  #6
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Har ett jobb, drar in 30 efter skatt. Den vägen att få pengar på är ju självklar.

Jag ville kolla med folk om de haft erfarenheter om andra sätt att plocka ut pengar, som ej är kriminella men som folk kanske bara inte vet om.

Visste du att man kan ta ut ca 44 tkr från din pension som du kan investera fritt i vad du vill?

Nu vet du det.
Det är ett exempel på saker jag letar efter.
De lite mer dolda men ändå lagliga sätt att få ut pengar på.

Hade en vän som fick ett ärr lite under ögat, försäkringskassan betalade ut ca 70 tusen för att det var ett är som var extra synligt dömde dem.

Det är ett exempel också.
Funderade om en massa ärr på armarna kunde ge samma effekt då jag själv inte är så insatt.

Tacksam för svar

Försäkringskassan betalar INTE ut för ärr.
Läs vad jag skrev att dom gör.
Citera
2017-11-20, 19:54
  #7
Medlem
Hade för mig det var försäkringskassan, var ett x antal år sen så kan helt klart haft fel om vilket bolag.

Den tabellen du länkade visase på belopp från 17.500kr upp till 325.000kr så helt orimligt är det väl inte.


Det var hursomhellst bara ett exempel, vi behöver inte haka upp oss på just ärr.


Jag vet att zigenare som är uppskrivna i ett register kan få ca 30 tkr om de skickar in en blankett till dem om det.
Staten (Tror polisen) skrev nämligen upp i ett registwr alla zigenare som fanns i sverige, samt barn m.m och fortsatt lägga till för alla nya zigenarungar som kom men även om en zigenare gifte sig så hamnade deras fru på listan trots att hon ej var zigenare t.ex

Detta får dem endast om de skickar in blanketten om det dock, något de inte får reda på överallt, det är ett exempel på någonting 'dolt' som man kan få pengar av staten för

Lite sånt jag letar efter.
Handlar ej om att få in pengar, har ett jobb med bra inkomst m.m
Jag är bara nyfiken och intresserad och kanske rentav vill dra nytta av dessa 'dolda' sätt att få pengar på.

Hoppas ni förstår vad jag menar
Tack!
Citera
2017-11-20, 20:03
  #8
Medlem
Ichmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
Hade för mig det var försäkringskassan, var ett x antal år sen så kan helt klart haft fel om vilket bolag.

Den tabellen du länkade visase på belopp från 17.500kr upp till 325.000kr så helt orimligt är det väl inte.


Det var hursomhellst bara ett exempel, vi behöver inte haka upp oss på just ärr.


Jag vet att zigenare som är uppskrivna i ett register kan få ca 30 tkr om de skickar in en blankett till dem om det.
Staten (Tror polisen) skrev nämligen upp i ett registwr alla zigenare som fanns i sverige, samt barn m.m och fortsatt lägga till för alla nya zigenarungar som kom men även om en zigenare gifte sig så hamnade deras fru på listan trots att hon ej var zigenare t.ex

Detta får dem endast om de skickar in blanketten om det dock, något de inte får reda på överallt, det är ett exempel på någonting 'dolt' som man kan få pengar av staten för

Lite sånt jag letar efter.
Handlar ej om att få in pengar, har ett jobb med bra inkomst m.m
Jag är bara nyfiken och intresserad och kanske rentav vill dra nytta av dessa 'dolda' sätt att få pengar på.

Hoppas ni förstår vad jag menar
Tack!
Det är mycket möjligt att din kompis fick 70 tusen, men inte av försäkringskassan. Utan hans försäkringsbolag.
Om du nu verkligen har ärr, och en försäkring så tycker jag det är definitivt värt att kolla upp!
Ring till ditt försäkringsbolag o hör vettja. Lite extra klirr i kassan är aldrig fel!

Hmm, låter rätt konstigt. Vart hittar man denna blankett?
__________________
Senast redigerad av Ichmid 2017-11-20 kl. 20:08.
Citera
2017-11-20, 20:10
  #9
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok

Visste du att man kan ta ut ca 44 tkr från din pension som du kan investera fritt i vad du vill?

Nu vet du det.
)

Förutom det faktum att du har fattat det hela åt helvete fel. Det du kan få ut om det udnerstiger ett PBB är din egna IPS som inte längre är lönsam att spara i. men då ska värdet på ditt IPS inte vara totalt högre än ett PBB.

Din IPS är inte din "pension" utan det är ett privat pensionssparande som förr var väldigt fördelaktigt att spara i upp till 12kkr om året.

Alltså är det dina pengar som du redan betalat in. Inte din "pension"
Citera
2017-11-20, 20:14
  #10
Medlem
det är inte första gången jag hör nån idiot som tror man får betalt för ärr av försäkringskassan,.


ditt försäkringsbolag kanske ersätter vanprydande ärr, om du har den försäkringen,
mest troligt har du väll ingen försäkring alls,


ang att mjölka staten så är ju,,

LSS pengar,
ta in afganer i bostaden
familje hem
god man

där har du tre alternativ., som ger en fin slant,
alla tre alternativen kräver att du är ostraffad,(iaf inget i registrerna nu)
Citera
2017-11-20, 20:28
  #11
Medlem
http://www.jk.se/ansokan/kringresanderegistret/

Det är registret jag talade om, dock inget jag kan dra nytta av.

Det är ungefär sånna saker jag letade efter, där du kan få pengar, eller du har 'rätt' till pengar fast du vet bara inte om det.

Försöker inte lurendreja eller något ville bara veta om någon satt på något sådant de ville dela med sig av.

Tack för alla svar hittils
Citera
2017-11-20, 20:29
  #12
Medlem
Ichmids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
det är inte första gången jag hör nån idiot som tror man får betalt för ärr av försäkringskassan,.


ditt försäkringsbolag kanske ersätter vanprydande ärr, om du har den försäkringen,
mest troligt har du väll ingen försäkring alls,


ang att mjölka staten så är ju,,

LSS pengar,
ta in afganer i bostaden
familje hem
god man

där har du tre alternativ., som ger en fin slant,
alla tre alternativen kräver att du är ostraffad,(iaf inget i registrerna nu)
Han missförstod det bara, han menade såklart försäkringsbolaget.

Godmanskapet kan ju ha olika omfattning beroende på hur mycket hjälp personen behöver. Sen kan den också vara indelad i olika områden, t ex hjälpa till med ekonomin, sörja för person eller förvalta egendom.

Ska man t ex enbart hjälpa till med ekonomin så brukar arvodet ligga på från 2 500 kr upp till 25 000 kr per år, beroende på vad som ska göras och hur lång tid det tar. Men det är sällan det är mer än 10000 kr om året. Så inga storsummor direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback