• 1
  • 2
2017-11-20, 00:33
Medlem
Jag undrar ifall ni här anser er vara bra människor? Om nej,varför inte? Vad hindrar er? Kan ni vara bättre,utan att vilja vara bättre människor?

Och ifall ni anser er vara bra människor,förklara gärna vad som driver er att vara bra människor?
Citera
2017-11-20, 01:02
Medlem
Jag anser mig vara en bra människa. Jag har en bred empati och förståelse för de flesta människor men även ett starkt rätt eller fel känsla. Är öppen för det mesta och villig att lyssna på andra. Känner inte att jag måste bevisa något eller ha rätt. Jag möter människor där de är utan dömande och ser aldrig ner på någon oavsett. För mig kan tiggaren utanför ica vara någon jag ger uppmärksamhet till likväl som släktingen som fyller år. Tror starkt på att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Med respekt, kärlek och förståelse.
Citera
2017-11-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofoten2000
Jag anser mig vara en bra människa. Jag har en bred empati och förståelse för de flesta människor men även ett starkt rätt eller fel känsla. Är öppen för det mesta och villig att lyssna på andra. Känner inte att jag måste bevisa något eller ha rätt. Jag möter människor där de är utan dömande och ser aldrig ner på någon oavsett. För mig kan tiggaren utanför ica vara någon jag ger uppmärksamhet till likväl som släktingen som fyller år. Tror starkt på att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Med respekt, kärlek och förståelse.

Låter mycket bra. Men 2 frågor.

1: Ifall du fick chansen att lura en människa och själv tjäna 1 miljon kr på detta,skulle du ha gjort det?

2: Ifall du fick chansen att skada en människa och komma undan med det till 100%,skulle du ha gjort detta för 100 miljoner kr? Handen på hjärtat nu
Citera
2017-11-20, 01:12
Medlem
Mitt driv kommer från att jag själv varit på botten. Därför har jag en bred empati och förståelse. Jag vet själv hur tufft det kan vara som människa att ta sig ur det och kämpa. Ingen väljer att leva så. Livet händer. Shit happens. Vi är alla människor på det viset att vi faller lika hårt och vi blöder lika mycket. Sedan så kanske vi har olika förutsättningar att klara oss ur knipor. Men för mig så har jag lärt mig att se på andra människor med kärlek och förståelse. Vi bär på saker, vi bär på ryggsäckar och ibland får man påminna sig själv att det kan vara så då någon beter sig illa.
Citera
2017-11-20, 01:13
Medlem
Jag anser mig inte vara en människa överhuvudtaget, det skulle nog vara mitt svar.
Citera
2017-11-20, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrockande
Jag anser mig inte vara en människa överhuvudtaget, det skulle nog vara mitt svar.

På vilka sätt anser du dig inte vara en bra människa? Är du otrevlig,hugger dina vän ner i ryggen,ljuger massa,gillar att förstöra för andra och skada andra o.s.v?

Och vad hindrar dig från att vara en bra människa?
Citera
2017-11-20, 01:18
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:

Det bästa jag läst på länge! Känner igen mig själv här. Har samma tankegångar och värderingar.
Citera
2017-11-20, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetaBeta

1: Ifall du fick chansen att lura en människa och själv tjäna 1 miljon kr på detta,skulle du ha gjort det?

2: Ifall du fick chansen att skada en människa och komma undan med det till 100%,skulle du ha gjort detta för 100 miljoner kr? Handen på hjärtat nu
Nej!! Haha kalla mig dum men för mig betyder inte pengar någonting. Jag lever mitt simpla liv i mitt hus med min underbara vovve och jag behöver inget mer för att vara lycklig. Jag skänkte typ 500 spänn till en tiggare. Jag tänkte va fan, kan jag göra hennes dag perfekt, varför inte? Ångrar mig inte alls när jag såg hennes glädje. Jag skulle definitivt aldrig skada någon för pengar. Finns för fan bättre motiv men pengar...aldrig.
Citera
2017-11-20, 01:21
Medlem
De flesta som känner mig brukar uppge att jag är snäll, god, har ett oerhört stort hjärta och liknande. Inte dem som försöker ta ner mig dock.

Jag märker att jag har och agerar efter mycket högre moral än de flesta men känner mig inte som en god människa. Tycker att man ska vara mer ödmjuk, förolämpa andra mindre och ha bättre impulskontroll för att räknas som det. Men jag hörde något på något klipp att Ghandi var ett svin mot sin fru och moder Theresa inte så helig och det finns ju en mängd stora människor som uppträtt mycket illa mot människor.

Finns det verklig och genuin godhet utan skavanker?
Citera
2017-11-20, 01:22
Medlem
Citat:
Nej!! Haha kalla mig dum men för mig betyder inte pengar någonting. Jag lever mitt simpla liv i mitt hus med min underbara vovve och jag behöver inget mer för att vara lycklig. Jag skänkte typ 500 spänn till en tiggare. Jag tänkte va fan, kan jag göra hennes dag perfekt, varför inte? Ångrar mig inte alls när jag såg hennes glädje. Jag skulle definitivt aldrig skada någon för pengar. Finns för fan bättre motiv men pengar...aldrig.

Underbart! Önskar verkligen fler tänkte/betedde sig som dig
Citera
2017-11-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreyspoon13
Det bästa jag läst på länge! Känner igen mig själv här. Har samma tankegångar och värderingar.
Tack! Skönt det finns fler med bra värderingar 😘
Citera
2017-11-20, 01:28
Medlem
memyselfnnons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetaBeta

Jag är en bra människa, får ofta höra att jag är empatisk samt förstående. (känner att jag är det också).

Men när du lägger upp det såhär hade jag gjort båda alternativen för 50k om och om igen, tills jag va ekonomiskt oberoende och kunde dela med mig av inkomsten till mina närmaste, som jag vet är 100% rakt igenom.

Nu är jag fundersam... Vad tycker du jag är?
Senast redigerad av memyselfnnon 2017-11-20 kl. 01:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in