Citat:
Ursprungligen postat av
W.Irving
Jo jag såg tillägget.
Så länge du har DHCP aktiverat = Ja på Lokal nätverksanslutning borde anslutningen gå upp. Förutsatt att din router svarar som den ska, det vill säga. Det låter i princip som att DHCP är på men du får ingen IP-adress.
Är någon annan enhet ansluten till routern med WiFi eller Ethernet? Om inte, hade jag förordat en omstart eller återställning av den.
Ta en flukt på nätverksgränssnittets inställningar (sökvägen på engelska): Control Panel\Network and Internet\Network Connections.
Högerklicka det strulande gränssnittet, se till att IPv4 är förbockad, kolla egenskaper för den, och alla inställningar där ska vara att hämta IP-adress och DNS-adresser automatiskt.
"Routern", dvs min mobil, är lär svara som den ska. Det finns en annan enhet jag kan ansluta trådlöst via wi-fi till den. Nu har jag också startat om mobilen. Gällande inställningar för IPv4 så är den ikryssad och i egenskaper är det inlockat att IP-adress ska hämtas automatiskt.
Det är ju för övrigt inte bara det trådlösa nätet till min egen mobil som datorn inte hittar, den hittar inte andra trådlösa nätverk heller (grannars o dyl som brukar dyka upp i listan, som jag saknar lösenord till).
Nu har jag felsökt igen och svaret som kommer, när jag felsöker internetanslutningen, är att det är problem med kortet trådlöst närverk (som sagt, inga problem innan omstarten i samband med installationen av iTunes).
När jag i kontrollpanelen trycker på "skapa ny anslutning"->anslut tillinternet, så finns enbart "bredbandsanslutning PPPoE" som val där. Om jag klickar i en ruta "visaalternativ som den här datorn inte är konfigurerad för" så dyker "fjärranslutning" upp. Men i nästa steg om man väljer det alternativet så måste man ange användarnamn och lösenord. Dvs det verkar inte vara trådlöst nätverk som själv hittar olika möjliga nätverk som man kanvälja bland.
(Vet inte om detta var relevant info.)