Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-19, 21:47
  #13
Medlem
Wine + PlayOnLinux. Har fortfarande inte stött på ett Windows-program som ej fungerar med den kombon.
Citera
2017-11-20, 04:00
  #14
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Wine + PlayOnLinux. Har fortfarande inte stött på ett Windows-program som ej fungerar med den kombon.

Tackar så mycket
Citera
2017-11-20, 17:22
  #15
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag vill också ha både Windows o Ubuntu o ska nu i veckan köpa två hyfsade bra begagnade dator för mindre än 1500 kr, typ denna:
http://www.billigteknik.se/begagnad-...x121e-beg.html

Nu kör jag Linux Mint 18.2, men måste få fläkten utbytt, eftersom den överhettas vid längre tids användning. Så totalt får jag 3 datorer (4 om man räknar denna gamla Windows jag skriver på nu, men den ska bort). Vet att man kan ha både Linux o Windows på samma dator, men jag har hellre de separat.
Citera
2017-11-20, 19:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Wine + PlayOnLinux. Har fortfarande inte stött på ett Windows-program som ej fungerar med den kombon.

När man kollar listan på vilka winprogram som Wine stödjer så är det oftas väldigt gamla versioner.
Kommer dom nyare versionerna också att fungera eller ?
Citera
2017-11-22, 08:36
  #17
Medlem
Snabbisens avatar
Beroende på prestanda så kanske vmWare vara något, med en W10 installation på?
Citera
2017-11-25, 21:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbisen
Beroende på prestanda så kanske vmWare vara något, med en W10 installation på?

Slipper man alla problem med windows10 om man kör den virtuelt.
Tänker på alla uppdateringar med omstarter och inte minst allt spionerande ?
Citera
2017-11-26, 11:01
  #19
Medlem
Snabbisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerry
Slipper man alla problem med windows10 om man kör den virtuelt.
Tänker på alla uppdateringar med omstarter och inte minst allt spionerande ?

Kan inte uttala mig om det, men du borde kunna köra alla tänkbara program i vmware, förutsatt att datorn har prestanda till det.
Citera
2017-11-28, 15:39
  #20
Medlem
Linguass avatar
Kan berätta hur jag löste det.

Jag installerade först Kali linux (32bit) på en bärbar SSD disk. Jag installerade därefter Wine men resultatet blev inte bra. Jag provade att installera Notepad++ och grafiken var fruktansvärd. Jag tog bort Wine och Notepad++ och installerade Virtualbox istället med Windows 7 (undvik windows 10). Jag installerade därefter allt jag behövde och det fungerar perfekt.
Citera
2017-12-03, 19:04
  #21
Medlem
Niggerss avatar
Windows 7 med lämplig crack program och vbox fungera fint, eller om man har fler datorer, så kan man ha en windows dator som man ansluter till via teamviewer, väldig bra lösning om man t.ex är ett mindre företag , där man kanske ha fakturering på en dator, så man hoppa in på distans och faktura.

Fördelen med det här to back to terminal tänket, är man inte behöver springa runt med hela bokförningen i en laptop som kan bli stulen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback