2017-11-19, 01:27
Medlem
Hej hoppas någon har den minsta aning. Jag har druckit en gång i veckan, tre veckor i rad. Ska ta alat, asat, GT, mcv, mch och cdt prover för att bevisa att jag inte dricker. Fick veta att jag ska ta dessa jävla prover nyligen och blev rätt paff eftersom jag slutat lämna up osv för mer än ett år sen. Det som verkligen oroar mig är cdt, det står att med total avhållsamhet så normaliseras värdena efter 3-6 veckor kan vänta max fem. Är det någon som har druckit måttligt men regelbundet som jag som haft bra cdt värden? Har även gjort en gastric bypass.. kanske inverkar.. mer påfrestande för levern? Någon? Har sååån ångest, kan inte sova.. riskerar att bli av med lgh. Mvh s
Citera
2017-11-19, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonuserbjudande
Hej hoppas någon har den minsta aning. Jag har druckit en gång i veckan, tre veckor i rad. Ska ta alat, asat, GT, mcv, mch och cdt prover för att bevisa att jag inte dricker. Fick veta att jag ska ta dessa jävla prover nyligen och blev rätt paff eftersom jag slutat lämna up osv för mer än ett år sen. Det som verkligen oroar mig är cdt, det står att med total avhållsamhet så normaliseras värdena efter 3-6 veckor kan vänta max fem. Är det någon som har druckit måttligt men regelbundet som jag som haft bra cdt värden? Har även gjort en gastric bypass.. kanske inverkar.. mer påfrestande för levern? Någon? Har sååån ångest, kan inte sova.. riskerar att bli av med lgh. Mvh s

Kan nog inte svara helt ordentligt... Men om du druckit EN gång i veckan i TRE veckor, så borde du nog kunna vara hyfsat lugn. Du har alltså inte druckit under en längre period. Dock kanske mängden kan påverka, jag vet faktiskt inte... men vanligt helgdrickande ger ej förhöjt CDT. huruvida GBP-op inverkar vet jag heller inte. Vet bara att man är känsligare för alkohol då.
Citera
2017-11-19, 07:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonuserbjudande
Om de ska ta CDT-prover på dig så finns det antagligen goda skäl till det. Oftast p.g.a. att pat. inte inser att denne är alkoholist. Gäller det körkort så gör oss andra en tjänst. Lägg ner bilkörandet åtminstone om du inte vill inse att du har problem.
Citera
2018-01-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om de ska ta CDT-prover på dig så finns det antagligen goda skäl till det. Oftast p.g.a. att pat. inte inser att denne är alkoholist. Gäller det körkort så gör oss andra en tjänst. Lägg ner bilkörandet åtminstone om du inte vill inse att du har problem.
Har inte körkort så det är bara mig själv jag isf skadar och det är ju upp till mig! Hur orkar du kommentera alla inlägg? Puss på dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in