Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
Jag tror dom flesta tänker på detta ofta. Och ju äldre man blir och ju fler som dör runt omkring en desto mer tänker man på detta.
Som en försvarsmekanism försöker man döva sig själv, antingen genom olika droger eller genom att skaffa karriär och arbeta. Eller både och. Vi springer runt runt i ekorrhjulet och köper lycka för pengarna. Tror vi.
Det ser inte ut som att många tänker på detta. Folk verkar vara väldigt upptagna med sina liv vad de än gör. Men ingen verkar inse hur kort livet är egentligen. Hur snabbt tiden går egentligen. Man hinner knappt blinka så har det redan gått 1 år. Åren springer förbi. Man blir äldre och äldre. Sedan kommer den stora dagen då man försvinner för gott. Så är det slut, allt man gjort här i världen är slut,all tid man lagt ned på skola,jobb,barnen(ifall man har några),ja allt man gjort försvinner.
Tänk er att det finns folk som levt för 100,200,500,1000+ år sen Men nu är de borta för alltid,kommer aldrig tillbaka. Ingen kommer någonsin veta att de funnits eller vad de gjort här i livet. Tänk er samma sak kommer att hända om oss om 100 år +(Egentligen mycket kortare). Tror efter att jag dör så e de bara mina barn(framtida) som kommer ihåg mig,kanske barn barn,fast då känner de igen mig som en gammal gubbe. Sedan när de även dör så finns det ingen som kommer att veta att jag ens funnits eller vad jag gjort(inte att jag gjort något stort här i livet), men denna känsla att livet är så kort och att vi kommer att dö snart och bli bortglömda för alltid gör mig galen. Allt känns så meningslöst. Inte ens ifall jag skulle ha fått 1 miljard dollar så skulle jag må så mycket bättre än vad jag gör just nu.