• 1
  • 2
2017-11-18, 14:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker du detta är en intressant fråga att diskutera? att patriakrat tar olika uttryckssätt, såsom att det på vissa platser är ok att slå sin fru men på andra platser bara ok låsa in och begänsa hennes liv?

VAD ska diskuteras egentligen?
Så allt dåligt är alltså patriarkat? Du har väldigt många betydelser för ordet nu. Jag noterade också att du återigen var och fiskade efter din egen offerroll på andra sidan jordklotet, typ.

Det korrekta ordet annars är misshandel och olaga frihetsberövande, men eftersom kvinnor också är kapabla till de brotten, så säger du patriakrat(?) och dääääääärborta.
Citera
2017-11-18, 15:35
Medlem
Citat:
Tycker du detta är en intressant fråga att diskutera? att patriakrat tar olika uttryckssätt, såsom att det på vissa platser är ok att slå sin fru men på andra platser bara ok låsa in och begänsa hennes liv?

VAD ska diskuteras egentligen?

Ja, faktiskt. Hur tänker du vi ska bekämpa det utan specifika? Jag vill gärna diskutera som titeln..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2017-11-18 kl. 15:40.
Citera
2017-11-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag förstår skillnaderna som finns, det är vad du vill ha sagt jag ifrågasatte.

Klart det är värre med kvinnlig omskärelse och stening till döds vid otrohet än lite sextrakasserier på julfesten. Betyder ju inte det är okej att talla på tjejerna på fyllan bara för att någon annan är värre. Så återigen vad vill du ha sagt?

Vi vet redan att Sverige är ett bra land för kvinnor att leva med jämfört med de flesta andra. Betyder det att vi lika gärna kan bli sämre?

Vänta här nu.
Att man eventuellt kan kalla något patriarkat då det är kopplat till religion och kultur där man utgår från några slags regler som gruppen (Tex vid omskärelse) kommit fram till ska råda inom "patriarkatet".
Det är en medveten handling utifrån regler som råder inom "patriakatet".

Men att en peson tallar på tjejerna på fyllan har ingenting med någon form av patriarkat att göra.
Det är enbart ett svin utan omdöme som är full.
Finns zero, nada, null partiarkat inblandat där. Ja ett void!
Ingen hemlig överrenskommelse mellan män.
Ingen skriven regel.

Det är här feminsmen går in i tokterritorium där man försöker att skuldbelägga gruppen män för allt när det är enskilda individer som beter sig som svin.
Som Sigge Eklund sagt:
Det finns tre genus.
Kvinnor, män och svin.
Och det är dessa svin, i väldigt liten minoritet, som har gett feminster chansen att skuldbelägga alla män, direkt eller indirekt!
Senast redigerad av intheloop 2017-11-18 kl. 20:22.
Citera
2017-11-19, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, faktiskt. Hur tänker du vi ska bekämpa det utan specifika? Jag vill gärna diskutera som titeln..

utan vad?

specificering... eller ?

OK jag kör en liknelse....

Vi kan säga att jag bor i ett hus med råttproblem....i mitt hus så gnager råttorna hål på mina soppåsar, irriterande inte sant?
Lösning dvs mål:...råttorna måste ut !
Åtgärd: Ring anticimex.

Min granne bor också i ett hus med råttproblem, hos honom så gnager de sönder hans elsystem!
JÄVLIGT mycket mer irriterande och farligt!

Tillräckligt tydligt svar på hur korkad jag anser din fråga vara från början?
Citera
2017-11-19, 06:44
Medlem
Citat:
utan vad?

specificering... eller ?

OK jag kör en liknelse....

Vi kan säga att jag bor i ett hus med råttproblem....i mitt hus så gnager råttorna hål på mina soppåsar, irriterande inte sant?

Min granne bor också i ett hus med råttproblem, hos honom så gnager de sönder hans elsystem!
JÄVLIGT mycket mer irriterande och farligt!

Tillräckligt tydligt svar på hur korkad jag anser din fråga vara från början?

Då får jag be om ursäkt då för att jag inte är lika smart som dig i denna gren..

..jag som trodde feministers signum var inklusivitet.. (din signatur blir här nästan komisk..)
Citera
2017-11-19, 11:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Det finns väl olika grader av allting? Förstår inte din poäng.
Det låter som att man vill bygga grader av ingenting. Vad är patriarkala strukturer?
Den normala fördelningen utfall av människors egna fria val i livet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in