Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 17:37
  #1
Medlem
Aldrig förr noterat att portabla SSD kan låta mycket. Men nu har jag köpt en som låter på en väldigt irriterande nivå. Sökte lite och hittade en test från PC för Alla från från april i år där två styck (tror jag det var) har "Något högljudd" under minuskolumnen, så tydligen kan det vara en grej.

Så skulle behöva tips på tystgående eller i alla fall inte högljudda externa SSDs, (kan klara mig med betydligt mindre än 4TB)?
Citera
2017-11-17, 19:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Aldrig förr noterat att portabla SSD kan låta mycket. Men nu har jag köpt en som låter på en väldigt irriterande nivå. Sökte lite och hittade en test från PC för Alla från från april i år där två styck (tror jag det var) har "Något högljudd" under minuskolumnen, så tydligen kan det vara en grej.

Så skulle behöva tips på tystgående eller i alla fall inte högljudda externa SSDs, (kan klara mig med betydligt mindre än 4TB)?
Missförstått en del rörande externa hårddiskar.

Så det är alltså istället 2,5-tums bärbar hårddisk som jag skulle vilja ha tips på?

Dessutom blev länken fel. Korrekt länk nedan:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.66...koper-harddisk
Citera
2017-11-25, 17:31
  #3
Medlem
SYSTEMexes avatar
seagate expansion portable

köpte denför 300 eller 400 på nån rea. Hör den ingenting

edit; sökte lite och det var ingen ssd. Bra är den iaf
Citera
2017-11-26, 01:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
seagate expansion portable

köpte denför 300 eller 400 på nån rea. Hör den ingenting

edit; sökte lite och det var ingen ssd. Bra är den iaf

Fast när jag frågade efter SSD i min första post så var det i själva verket 2.5" portabla mekaniska hårddiskar som jag menade. Jag hade inte koll på vad som var vad.

Så ditt svar blev helt rätt .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback