Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande87
Hej.
Läste lite på lånforum.se
En användare utvecklade en tes jag är nyfiken på.
Är det möjligt att med en inkomst på 2.000.000/ året söka massa blancolån. Smslån. Krediter. Köpa saker på abonnemang och sen låta allt hamns hos Kronofogden via inkasso?
En nära vän på polisen menar på att det inte kan klassas som bedrägeri då tusentals lån årligen förfaller på grund av diverse missbruk. Vidare nekar KF sällan så enorma skulder ( Säg 3-4 miljoner).
Någon som gjort detta?
Vad kan man belåna sig till?
Köpa allt på kredit?
Sen det du har av värde skriver du på sambon...
Alltså: Du skriver att du har en årsinkomst på två miljoner kronor om året. Då undrar jag varför i hela friden du ska sabba till det något så erbarmligt för dig så att du måste gå på existensminimum i fem år. (i praktiken dock ännu mer). Jag misstänker att du tjänar 200.000 kr om året när du resonerar som du gör, tror inte en sekund på att det är fråga om några miljoner.
För att du ska få skuldsanering så ska du inte tro att du bara kan låna upp 2-4 mille och sen springa till Kronis och lipa och få en sanering. Du måste visa att du vill ändra ditt beteende, sen så är det vad jag hört (dock genom Lyxfällan) att det är lång kö för detta.
Sen så är fem år en ganska lång tid att leva på existensminimum jag vet folk som gör det och det kan inte vara kul någonstans.
Men visst kan du låna över din årsinkomst om du bara ligger i lite.
Nu kanske det inte är aktuellt för dig, men det kan bli problem med att få vissa jobb för dig om du inte har normal ordning på din ekonomi. Det kanske låter kul att låna detta och lätt att få det avskrivet men det är ju knappast verkligheten.