• 1
  • 2
2017-11-16, 14:16
Medlem
mjohan84s avatar
Vad är detta för stjärna ?

Enligt förhör ska han ha hittat kvinnan på
Nätet och fattat tycke och swishat henne 9000:-

http://www.gp.se/nyheter/västsverige...-söt-1.4836248
Citera
2017-11-16, 14:24
Medlem
Citat:
Han ville att hon skulle ha pengarna och krävde inget i gengäld. Men kvinnan berättar att hon swishade tillbaka allt.

Meddelanden till släktingar
Kort därefter kontaktade två släktingar kvinnan. De ska ha fått meddelanden från samma man där det stod: "Jag vill gifta mig med NN" samt "skynda eller dö". Han lämnade också ett oadresserat vykort med Stockholmsmotiv i hennes brevinkast, enligt misstankarna. Endast en sak stod på baksidan – mannens namn.

Samma dag ska mannen ha delat bilder på kvinnan och hennes pojkvän tillsammans med kommentaren "döda honom då" samt uppmaningen att hon skulle lämna honom.
Smooth operator...

Av övrig beskrivning i artikeln drar jag lekmannaslutsatsen att GM är spritt språngande galen, varken mer eller mindre.
Citera
2017-11-16, 14:26
Medlem
Du tycks inte ha läst artikeln.
Åtalet gäller inte att han swishat henne pengar, det känns värt att poängtera innan tråden svämmas över av idioter som börjar svamla om #metoo osv.

Citerar ingressen från artikeln:
Mannen ska ha swishat över 9 000 kronor till en kvinna – för att hon var söt. Men uppvaktningen spårade ut. Snart delade han tre bilder på kvinnan och hennes pojkvän med kommentaren: "Döda honom då", enligt misstankarna. Nu har han åtalats. – Jag var lite galen kanske, sa han i polisförhör.
Citera
2017-11-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jag var lite galen kanske, sa han i polisförhör.
LITE?

Spritt språngande.
Citera
2017-11-16, 14:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Förtydligat rubriken.

/Mod
Citera
2017-11-16, 14:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar

Citerar ur artikeln:

Citat:
I ett förhör sa han bland annat att allt han gjorde var för att få ha sex med henne. I ett annat förklarade han att han trodde att kvinnan var intresserad:
– Och att hon betedde sig som i en japansk animerad serie. Där tjejerna inte visar att de är intresserade.

För polisen berättade han att han trodde att hon försökte reta upp honom genom att inte svara och han tolkade det som att han skulle göra mer galna saker för att kunna bevisa hans kärlek.

Någon som definivt glömt att ta sin medicin. Det hemska är att han tagit varje nej eller avståndstagande som att hon velat att han skulle vara ännu mer extrem. Hon hade definivt tur att han inte dödade hennes pojkvän för att visa hur mycket han älskade henne.
Citera
2017-11-16, 14:43
Medlem
Hon betedde sig som i en anime? Vad i helvete? Vilket fullkomligt patetiskt exempel på "människa" den här mannen är.
Citera
2017-11-16, 14:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
Hon betedde sig som i en anime? Vad i helvete? Vilket fullkomligt patetiskt exempel på "människa" den här mannen är.

Mer psykiskt sjuk och livsfarlig än patetisk. Varje nej tog han som ett ”jag är intresserad, men du måste göra värre saker för att jag ska svara ja”.
Citera
2017-11-16, 15:08
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Mer psykiskt sjuk och livsfarlig än patetisk. Varje nej tog han som ett ”jag är intresserad, men du måste göra värre saker för att jag ska svara ja”.

Var ju en FB-tråd liknande detta häromdagen, en kille som stalkade en tjej och tog allt som att hon försökte spela svåråtkomlig.. Ja visst ja, här är den.. Relaterad? (FB) Vill vissa tjejer att man är jävligt på?
Citera
2017-11-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Var ju en FB-tråd liknande detta häromdagen, en kille som stalkade en tjej och tog allt som att hon försökte spela svåråtkomlig.. Ja visst ja, här är den.. Relaterad? (FB) Vill vissa tjejer att man är jävligt på?
... Jag saknar ord. Är män verkligen sådär korkade i allmänhet? Det är ju inte bara TS i den tråden som är ett komplett ufo. Hela tråden kryllar ju av dem.

Ursäkta OT:t, men blev kort sagt chockad.
Citera
2017-11-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
... Jag saknar ord. Är män verkligen sådär korkade i allmänhet? Det är ju inte bara TS i den tråden som är ett komplett ufo. Hela tråden kryllar ju av dem.

Ursäkta OT:t, men blev kort sagt chockad.
Nope. Det är bara ett troll som andra troll försöker trolla, inget att bry sig om.

Det här fallet handlar dock om ett solklart nutcase. Det är mängder med detaljer som verkar handla om genuina galenskaper och inget någon sensationslysten journalist skulpterat fram av lösryckta citat ur fupen.
Citera
2017-11-16, 15:47
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Citerar ur artikeln:

Någon som definivt glömt att ta sin medicin. Det hemska är att han tagit varje nej eller avståndstagande som att hon velat att han skulle vara ännu mer extrem. Hon hade definivt tur att han inte dödade hennes pojkvän för att visa hur mycket han älskade henne.

Wow baserat på dina citat från GM i detta fall står G:et för GALEN.
Känns som han lär hamna på psyk. Det vore nog bäst för honom och alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in