Citat:

Ursprungligen postat av 
gondolinklyka

Det kanske inte är helt vanligt men samtidigt är jag nog inte helt ensam om att vara redo att försvara mig med ett ögonblicks varsel när jag går och lägger mig. Tänkte höra vad ni andra har för försvarsplanering när ni sover?
Själv sover jag med låst sovrumsdörr som dock inte är så robust. I sängen har jag min glock 19 med magasinet halvt intryckt och omantlad. Jag räknar med att jag förmodligen hinner vakna, trycka in magasinet och mantla medans en eventuell inkräktare börjar forcera sovrumsdörren. Det tar nog ungefär 5 sekunder att bli skjutklar.
Det ideala vore kanske ett larm på ytterdörren för att vinna tid, en förstärkt sovrumsdörr och kanske ett värn av sandsäckar plus ett hagelgevär med rejält magasin typ UTS 15 men riktigt så paranoid är jag inte.
Vad har ni själva för strategi? Svagheter med min strategi och förslag till förbättring?

Ursäkta mig men vad/vem är det du är rädd för?
Har många av dina grannar blivit utsatta för rån /våld i sina hem?
Själv bor jag i bostadsrätt ca 500 -700m från Sevedsplan i Malmö och nära N.Grängesbergsgatan.
Jag har en säkerhetsdörr i min lgh och en katt. Jag sover utmärkt på nätterna.
Så nog blir iaf jag lite nyfiken varför du känner ett behov av att beväpna dig i hemmet.
De flesta överfall /våld sker väl utanför ens hem?