2023-05-14, 17:13
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkarate
Jag tyckte mig höra Shakira sjunga ”Lucky that my breasts are small and humble so you don’t confuse them with mountains” i nån låt. Men jag hörde tydligen rätt. 🤔

Jag har i alla fall hört fel på riktigt några gånger. När de spelade Maria med Ricky Martin på radio en gång tyckte jag att han sjöng ”Jag kan inte fria” på ett ställe.
Då har jag hört låten fel.
”Lucky that my breasts are small and humble so you don’t confuse them with my eyes
Eller?
Citera
2023-05-14, 17:20
Medlem
persona.von.gratas avatar
Ghost - Mary on a cross.
https://youtu.be/k5mX3NkA7jM
Jag hörde länge "Marijuana, marijuana crush!"
Citera
2023-05-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Ghost - Mary on a cross.
https://youtu.be/k5mX3NkA7jM
Jag hörde länge "Marijuana, marijuana crush!"
Du är inte ensam
Citera
2023-05-15, 22:44
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Någon som vet vilken låt detta är ifrån?

Kaam no
Lettin' round the king

Jag hade hoppats att det fanns någon mer som är lika dålig på danska som jag. Till mitt försvar vill jag säga att jag aldrig har trott att texten går som jag skrev ovan. Det är bara det närmsta jag kom när låten låg på hög rotation.

Det är första strofen i Lis Sørensens stora hit:

https://www.youtube.com/watch?v=M6c0J3UMwrg
Citera
2023-05-20, 12:06
Medlem
https://youtu.be/HpY0KpLGFXc

Trodde att första raden i Stone Roses Sally cinnamon löd ungefär såhär när jag var liten
Senast redigerad av Endstation 2023-05-20 kl. 12:09.
Citera
2023-05-27, 22:35
Medlem
KlibbigaKlaras avatar
Vet inte om någon har tagit upp det redan
Varje gång jag lyssnar på Metallicas Nothing else matters så hör jag hur James sjunger "polish words I don't just say" istället för All these words, I don't just say
Citera
2023-06-09, 07:22
Medlem
GertBennys avatar
Jag trodde fram tills bara ett par år sedan att Kim Carnes sjöng "She got better days aside" i låttiteln som även är refrängen "She got Bette Davis Eyes".

Såg även att flera andra likt mig trott att Bryan Adams sjöng "I got my first real sexdream" i slagdängan Summer of 69
Citera
2023-07-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag trodde fram tills bara ett par år sedan att Kim Carnes sjöng "She got better days aside" i låttiteln som även är refrängen "She got Bette Davis Eyes".

Såg även att flera andra likt mig trott att Bryan Adams sjöng "I got my first real sexdream" i slagdängan Summer of 69
Visste du att låten hette Better Davis Eyes? Isf är det väldigt festligt och märkligt tänkt av dig, men också något som jag själv skulle kunna tänkt utan att ifrågasätta det

Angående Summer of 69, så är väl iden med låten att det ska handla om underliggande snusk (69 syftar ju exempelvis inte på det året då Bryan var tio år gammal). Så det är inte omöjligt att även den raden är skriven för att kunna missuppfattas.
Citera
2023-07-04, 15:58
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Visste du att låten hette Better Davis Eyes? Isf är det väldigt festligt och märkligt tänkt av dig, men också något som jag själv skulle kunna tänkt utan att ifrågasätta det

Angående Summer of 69, så är väl iden med låten att det ska handla om underliggande snusk (69 syftar ju exempelvis inte på det året då Bryan var tio år gammal). Så det är inte omöjligt att även den raden är skriven för att kunna missuppfattas.

Nej jag visste aldrig vad låten hette och om någon hade frågat mig hade jag nog sagt att den heter något med better days aside haha.

Jaha det visste jag inte gällandes summer of 69. Ännu en barndomslåt som man får veta bara är snusk och dekadens .
Jag kom på en till rad i en låt som jag länge hörde fel och även detta med betoning på snusk.
I Madonnas like a prayer så sjunger hon "Ohh god I think Im fallin". Jag trodde länge hon sjöng "Ohh God I think im Horny"
Citera
2023-07-27, 18:25
Avslutad
Alltid trott att texten i låten Cocaine går "She don't like" istället för "She don't lie".

Tolkade det som ett en tjej inte gillar att hennes snubbe drar kola.
Citera
2023-07-27, 20:24
Avslutad
Toto: "I felt some rains down in Africa" (I bless the rains down in Africa)
The Clash: "Sharena don't like it" (Sharif don't like it)
Citera
2023-07-28, 11:10
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Toto: "I felt some rains down in Africa" (I bless the rains down in Africa)
The Clash: "Sharena don't like it" (Sharif don't like it)

I bet it rains in Africa trodde jag att de sjöng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in