Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-12, 19:57
  #193
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi-Becaliiii
SVT-profilen får fortsätta på SVT: ”Inget lätt beslut”

Kolla AB. Får inte in länk-fan!

Bra att DN får förnyat förtroende. Han är en färgklick i svt och trots sin hudfärg inte så sabla pk
Heja
Citera
2017-12-12, 20:23
  #194
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
SVT-profilen behåller jobbet efter anklagelserna om sexuella trakasserier

Den SVT-profil som anklagats för sexuella trakasserier på en tidigare arbetsplats får behålla jobbet. Mannen kommer att få en andra chans, bekräftar hans chef för SVT Nyheter.

”Bidrar på ett positivt sätt”

Mannens chef förklarar för SVT Nyheter att profilen tagit ansvar för sina tidigare handlingar och att han bett om ursäkt.

– Medarbetaren har radikalt förändrat sin livssituation. Han bidrar på ett positivt sätt till vår redaktion och vår verksamhet.

Berättar: ”Oerhört tacksam”

SVT-profilen meddelar att han är oerhört tacksam för att få en andra chans. I en skriftlig kommentar skriver han om tidigare alkoholproblem, som han sökt professionell hjälp för.

”Jag är oerhört tacksam över att jag fått denna chans och är mycket väl medveten om den nolltolerans mot kränkande beteende som finns på SVT.

Jag har under många år haft problem med att hantera alkohol och det eskalerade till alkoholism på min förra arbetsplats. När jag var påverkad av alkohol förlorade jag ibland kontrollen och betedde mig då på ett oacceptabelt sätt som också ledde till att jag fick sparken.

Jag är djupt ångerfull över mitt beteende och jag vill återigen be alla som jag sårat om ursäkt. Jag har sedan tre år tillbaka förändrat mitt liv och är numera nykter alkoholist. Jag har också under flera år arbetat med mig själv, tagit professionell hjälp med detta, och strävar nu varje dag efter att på alla sätt försöka vara ett föredöme som kollega, man och pappa.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...a-trakasserier

Som brukligt då och som det ska vara om det handlat om missbruk att det ska ges en andra chans.
Citera
2017-12-15, 13:28
  #195
Medlem
Det verkar som om Nannskog aldrig bett om ursäkt... Förrän igår/idag.
Skabbigt naturligtvis. Ändå tar SVT tillbaka honom som om inget hänt.

Dementin: ”Han har aldrig bett om ursäkt” – Kvinnorna om utpekade SVT-profilen
Citat:
SVT-profilen togs till nåder då han ”tagit ansvar för sina handlingar” och ”bett om ursäkt”.
Men Sportbladet har pratat med en av de drabbade kvinnorna som vittnar om en annan verklighet.
– Han har aldrig bett om ursäkt och då blir jag ganska upprörd över att det framställs som ett av skälen till att han tas tillbaka.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...bett-om-ursakt
Citera
2017-12-15, 14:52
  #196
Medlem
Skitsnack,skyller på "missbruk" som varje feg ynkrygg alltid gör.
Enbart ledsen för att dom åker fast..
Citera
2017-12-15, 16:02
  #197
Medlem
ingetbranicks avatar
Han bad väl om ursäkt till SVT för att han solkat ner deras varumärke och inte heller berättat om sina tidigare bedrifter samt ljugit om skälen till varför han slutade på norsk tv. Det räcker väl för SVT, som rimligtvis har lägre ställda krav på D.N. än på dem som inte uppfyller vissa särskilt viktiga kriterier (host, host). Offren för hans härjningar? Äsch, inte lika viktigt.
Citera
2017-12-15, 18:40
  #198
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vilket jävla hyckleri från svt. Snubben är ju inte bara anklagad för sexuella övergrepp utan en ren och skär våldtäkt från 2002 dessutom. Och nej han är inte dömd men nu har han 3 anklagelser mot sig, varav 2 som han fått sparken från sitt förra jobb för som han dessutom själv erkänt och erkänner att han blir ett svin när han dricker. Ändå får han jobba kvar. Snyggt också av nannskog att skylla sin dåliga kvinnosyn på alkohol. Hur många gånger har man inte hört den förut. Allt för att slippa ta eget personligt ansvar. SVT uttrycker gärna att man tar avstånd från SD politiker som beter sig som svin men sina egna medarbetare som beter sig som svin tar man inte avstånd ifrån, snarare tvärtom så skyddar man dem och står bakom dem.
Citera
2017-12-16, 15:42
  #199
Medlem
Vobblers avatar
Någon mer som har hört ryktet att det hände något under fotbolls-VM 2014? Tydligen en kvinna med initialerna J.F. som jobbade ihop med honom i Brasilien som har skvallrat lite.
Citera
2018-03-13, 11:32
  #200
Medlem
geir44s avatar
Tycker inte D.Nannskog skal få skulden för norska sportsjournalisten M. Stokstads betäende. Spärrade kvinnor inne på hotelrum och pressad deras hovuden mot vart ni vet.
Citera
2018-06-30, 23:43
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Någon mer som har hört ryktet att det hände något under fotbolls-VM 2014? Tydligen en kvinna med initialerna J.F. som jobbade ihop med honom i Brasilien som har skvallrat lite.

Är det ingen som har märkt av spänningen och kroppspråket mellan D.N och J.F i VM-studion? Om man vet vad för tecken man ska titta efter så syns det ibland vädigt tydligt. Det blixtrar till i D.N's ögon ibland, när J.F ofta tar chansen att svara på frågor först, eller när det ser ut att vara frågor riktade till D.N. Men det är inte det som är det underliggande och varför domaren J.E sitter i mellan dom.
Citera
2018-07-01, 00:35
  #202
Medlem
provisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Är det ingen som har märkt av spänningen och kroppspråket mellan D.N och J.F i VM-studion? Om man vet vad för tecken man ska titta efter så syns det ibland vädigt tydligt. Det blixtrar till i D.N's ögon ibland, när J.F ofta tar chansen att svara på frågor först, eller när det ser ut att vara frågor riktade till D.N. Men det är inte det som är det underliggande och varför domaren J.E sitter i mellan dom.

Idag höjde J.F rösten mot Nannskog i studion efter matchen Portugal - Uruguay.
Citera
2018-07-01, 01:22
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provision
Idag höjde J.F rösten mot Nannskog i studion efter matchen Portugal - Uruguay.

Jo, jag såg det. Det blixtrade till i D.N's ögon och man såg ögoblicks ilskan och en viss frustration. Jag har även märkt av tydliga markeringar ifrån J.F, gentemot D.N. Dels handlar det om att ta plats o visa framfötterna och revanschlusta. Det märks att D.N är lite återhållsam ibland, man kan även se en viss ångest att sitta med J.F i studion. Spänningen mellan de båda, är både laddad och spänd ibland. Fast att de försöker att inte visa det, så lyser det igenom emellanåt.
Citera
2022-11-17, 15:57
  #204
Medlem
mjukmjukares avatar
När nu äntligen Åsa Edlund Jönsson, Sportbas på SVT, lämnar SVT, så låt oss få en kraft som kan plocka in lite riktiga mästerskap till SVT igen.

Lite riktig prestigeidrott. Bort med tvångstankar om att kvotera in idrott som varken i kvalitet eller i intresse har gjort sig värt namnet.

Och som grädde inkvoterade loosers som kommentatorer, ständigt bredvid Chris Härenstam, som kör rubbet på SVT.

SVT ska sända bättre idrott än Vasaloppet, Innebandy och TV-Pucken. I dag är t o m TV12 bättre.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback