2019-03-19, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du ska ändå betala moms på sakerna som du köper.

Absolut, det är inga problem. Men det blir ingen avgift till PN i alla fall?
Citera
2019-03-19, 10:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Absolut, det är inga problem. Men det blir ingen avgift till PN i alla fall?
Jo, eftersom det är Postmord som administrerar den biten. Om säljaren kan på något sätt förklara för PN att momsen redan är betald så kanske du slipper. Men rent generellt så är det moms och administrationsavgift på alla paket som kommer från utanför EU.
Citera
2019-03-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo, eftersom det är Postmord som administrerar den biten. Om säljaren kan på något sätt förklara för PN att momsen redan är betald så kanske du slipper. Men rent generellt så är det moms och administrationsavgift på alla paket som kommer från utanför EU.

Förbajat, man vill inte gynna de gnidarna...
Citera
2019-03-19, 23:35
Medlem
Fortfarande inget sätt att slippa undan avgiften på varje paket man beställer från Aliexpress? Något sätt det går att beställa från fler leverantörer på aliexpress men få varorna att skickas i ett paket till Sverige? Vet att det finns agenter som packar om osv, men detta gäller stora volymer, driver ehandel.
Citera
2019-03-20, 07:50
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Fortfarande inget sätt att slippa undan avgiften på varje paket man beställer från Aliexpress? Något sätt det går att beställa från fler leverantörer på aliexpress men få varorna att skickas i ett paket till Sverige? Vet att det finns agenter som packar om osv, men detta gäller stora volymer, driver ehandel.
Har du ratat colisexpat.com ? De verkar många från Sverige använda sig av, som ej bedriver ehandel.
Citera
2019-03-20, 13:50
Medlem
SuperSnabbts avatar
https://pexit.svt.se/ bör nog de flesta här kika på
Citera
2019-03-20, 16:49
Medlem
Zeta9s avatar
Bra att PostNord får lite mer konkurrens, även om jag inte är så förtjust i just Wish.

Citat:
Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

http://www.ehandel.se/Ny-tjanst-fran...ige,14445.html
Citera
2019-03-21, 12:07
Medlem
Fick mitt paket från AliExpress skickat med AliExpress Standard Shipping från Singapore utan att betala någon moms eller avgift. Var dessutom skickat som rek som jag fick hämta ut hos postombudet.

Hållit mig från att handla från Kina sen avgiften infördes men nu kanske det blir att handla lite igen, även om detta troligtvis var ren tur
Citera
2019-03-21, 13:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Bra att PostNord får lite mer konkurrens, även om jag inte är så förtjust i just Wish.

http://www.ehandel.se/Ny-tjanst-fran...ige,14445.html
Hur fan ska dom kunna hålla Kinapriser men ändå ha lager i Sverige?
Citera
2019-03-22, 11:37
Medlem
Avgifter från beställa från Kina? (30 meter Paracord

Vad skulle tull och avgifter va för 30 meter Paracord från kina, Fri frakt. Beställde från Ebay. och paketet var från kina. Kostade typ 50 kr. Är det nån tull och avgifter på det? Vet ej och hittar inte mycket på google. men förut var det typ ingen avgift, sen avgifter, Nu vet jag inte hur det är atm. Tack I förhand.
Citera
2019-03-22, 12:04
Medlem
Heauxms avatar
Ja nu får du betala för allt som kommer från Kina. Skulle gissa på runt 80-150 kr.

Jag har fan beställt tofsar och billiga örhängen och fått sms om att jag ska betala till. Har fullständigt skitit i att hämta ut paketet då. Postnord får skicka tillbaka det, det kostar dem mer. Jag tänker inte betala 70 spänn för ett paket med gummisnoddar som jag köpte på eBay för 4 kr fraktfritt.
Så om det blir för dyrt då behöver du inte hämta ut paketet.
Citera
2019-03-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Ja nu får du betala för allt som kommer från Kina. Skulle gissa på runt 80-150 kr.

Jag har fan beställt tofsar och billiga örhängen och fått sms om att jag ska betala till. Har fullständigt skitit i att hämta ut paketet då. Postnord får skicka tillbaka det, det kostar dem mer. Jag tänker inte betala 70 spänn för ett paket med gummisnoddar som jag köpte på eBay för 4 kr fraktfritt.
Så om det blir för dyrt då behöver du inte hämta ut paketet.

Det här kommer till brevlådan. Då det är bara lite paracord som definitivt kommer till brevlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in