2019-02-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag hämtade mitt hos mitt närmaste Schenkerombud, så Schenker I guess.

Tackar, då vet jag. Det är ändå rätt nära till deras ombud.
Citera
2019-02-26, 14:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Tackar, då vet jag. Det är ändå rätt nära till deras ombud.
Den andra varianten tar PostMord över när det kommer till Sverige men eftersom det är "skickat inom EU" så går det förhållandevis snabbt och smidigt.
Citera
2019-03-01, 03:34
Medlem
s-täljes avatar
Fattar inte Varför postnörd ska ta sådan tid efter man har betalt import avgift?
paket från singpor
fick på sms betala inport med avgift datum 18/2 Var beställd datum 15/2 snabbt till Sverige
när kolla posten står det Väntar electro ??? nu datum 1/3 inget hört
Varför betal avgift När inte kan lev på 1 vecka ????
Särping POSTNORD! om veta kunna best via DHL jag bet Dhl avgift som är billigare
och Dhl får man fatura på moms och lev
dom lev
Det du postnördar!!!
när best från UK tog bara 4 dagar
Snabbar en skicka inrikes med postnördar!!!!
Senast redigerad av s-tälje 2019-03-01 kl. 03:39.
Citera
2019-03-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Priority Direct för mindre saker och EU Priority för större är vad jag kör på. PDM upplever jag som lite snabbare.

Och man slipper avgift med detta alternativ?
Citera
2019-03-03, 16:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaroda
Och man slipper avgift med detta alternativ?
Om vi fortfarande pratar om Banggood så stämmer det.
Citera
2019-03-04, 02:53
Medlem
Sarkoss avatar
Planerar inom kort köpa hem ett relativt stort parti varor från kina till värde av cirka 3000 kr. Finns det något sätt att kringgå denna kommunistiska tullavgift med moms och skräp? Annars är mitt köp knappt lönsamt. Tacksam för svar.
Citera
2019-03-04, 10:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
Planerar inom kort köpa hem ett relativt stort parti varor från kina till värde av cirka 3000 kr. Finns det något sätt att kringgå denna kommunistiska tullavgift med moms och skräp? Annars är mitt köp knappt lönsamt. Tacksam för svar.
Om inte alternativet ovanför ditt inlägg duger så finns också LightInTheBox där du kan ha en försäkring för lite extra och sedan få tillbaka denna kommunistiska tullavgift m.m.
Har också hört att vissa fraktalternativ hos Gearbest och Dealextreme skall funka men har inte provat själv.
Citera
2019-03-04, 14:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Köp det från Banggood, dom har två fraktalternativ som löser dina bekymmer.
Citera
2019-03-04, 15:51
Medlem
Sarkoss avatar
Bra tips. Men just dem sakerna jag vill ha finns inte på hemsidorna som nämns ovan. Där finns ett expressalternativ som levereras på 3-12 dagar. Men jag är inte säker på att jag duckar saftig tullavgift för det. Hemsidan jag vill beställa från är www.mandarinduck.net
Citera
2019-03-04, 16:34
Medlem
Citat:
Bra tips. Men just dem sakerna jag vill ha finns inte på hemsidorna som nämns ovan. Där finns ett expressalternativ som levereras på 3-12 dagar. Men jag är inte säker på att jag duckar saftig tullavgift för det. Hemsidan jag vill beställa från är www.mandarinduck.net

Har du någon kompis som bor i ett annat EU-land? I så fall kan du be företaget skicka sakerna till din kompis, och din kompis skickar sakerna vidare till dig. Det tar lite längre, och kostar en del extra, men det kanske det kan vara värt.
Citera
2019-03-04, 17:00
Medlem
Sarkoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Har du någon kompis som bor i ett annat EU-land? I så fall kan du be företaget skicka sakerna till din kompis, och din kompis skickar sakerna vidare till dig. Det tar lite längre, och kostar en del extra, men det kanske det kan vara värt.
Tyvärr inte. Ingen kompis som jag litar på tillräckligt mycket för uppdraget i alla fall.
Citera
2019-03-04, 17:53
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Tyvärr inte. Ingen kompis som jag litar på tillräckligt mycket för uppdraget i alla fall.

Vi har tidigare tipsat om forwardtjänster som Coliexpat i tråden, men om värdet på försändelsen överstiger ca 21 Euro är det ingen idé att anlita dem. Lämpar sig för många beställningar med lågt värde som samlas hos företaget under drygt en månad för att sedan skickas vidare i ett paket.

https://www.colisexpat.com/pages/en/

Ett annat alternativ är att anlita ett företag som sampackar flera produkter.

Svårt att veta vad som är problemet i ditt fall, momsen eller administrationsavgiften för många små försändelser? Jag kollade på hemsidan du länkade till. De verkar inte ha något som kostar mindre än 200 kronor där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in