2020-03-16, 09:44
  #9949
Medlem
Enydrions avatar
Kommer snart beställa från Banggood igen, nån som testat nyligen?
Citera
2020-03-23, 06:11
  #9950
Medlem
Försökte men sökfunktionen är ju sådär.

Tänkte beställa en CPU från Ebay.

Är det samma administrationsavgift från Kina och Hong Kong?
Citera
2020-03-23, 11:29
  #9951
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Försökte men sökfunktionen är ju sådär.

Tänkte beställa en CPU från Ebay.

Är det samma administrationsavgift från Kina och Hong Kong?
Det är samma avgift från allt som inte är EU.
Citera
2020-03-23, 11:36
  #9952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är samma avgift från allt som inte är EU.

Ofan. Tack.

Så om jag köper en prolle för 500 så blir det 700 med moms och avgift?
Citera
2020-03-23, 11:41
  #9953
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ofan. Tack.

Så om jag köper en prolle för 500 så blir det 700 med moms och avgift?
Ja, det låter rimligt. Tänk på att momsen räknas på frakten också, inte bara prylens kostnad.
Citera
2020-03-23, 11:50
  #9954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, det låter rimligt. Tänk på att momsen räknas på frakten också, inte bara prylens kostnad.

719kr isf. Suck. Kanske köper något bundlat skit så man kommer över avgiftstaket.

Snart blir det väl moms på avgiften åsse.
Citera
2020-03-23, 12:08
  #9955
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
719kr isf. Suck. Kanske köper något bundlat skit så man kommer över avgiftstaket.

Snart blir det väl moms på avgiften åsse.
Avgiftstaket?
Citera
2020-03-23, 12:12
  #9956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Avgiftstaket?

Ja, 1700 enligt deras hemsida.
Citera
2020-03-23, 12:18
  #9957
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ja, 1700 enligt deras hemsida.
Länk tack.
Citera
2020-03-23, 12:21
  #9958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Länk tack.

Citat:
... avgift på 75 kronor som PostNord tar ut för alla försändelser med ett värde under 1 700 kronor.

https://www.postnord.se/vara-losningar/artiklar2/sa-hog-blir-nya-avgiften-pa-kinapaketen
Citera
2020-03-23, 12:34
  #9959
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
https://www.postnord.se/vara-losningar/artiklar2/sa-hog-blir-nya-avgiften-pa-kinapaketen

https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fran-annat-land-import/information-om-moms-pa-importforsandelser

Citat:
Är försändelsens värde mindre än 1 700 kronor blir avgiften i normalfallet 75 kronor. Om värdet är 1 700 kronor eller mer, eller om försändelsen innehåller så kallad restriktionsvara (exempelvis kosttillskott), blir avgiften 125 kronor, och omfattar då också den tulldeklaration som måste göras.

Du förstår väl att du inte kommer undan om du köper mer/dyrare saker?
Citera
2020-03-23, 12:42
  #9960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fran-annat-land-import/information-om-moms-pa-importforsandelser



Du förstår väl att du inte kommer undan om du köper mer/dyrare saker?

Sorry, läste "lite" för fort på mobilen och är lite trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in