2018-05-26, 09:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Tack för svaret, bittert för oss företagare. Har ut av 3 paket, trotts att det klart och tydligt står företagspaket samt företagsnamn med org nr och allt fått 2 st debiterad med 75 kr + moms (så som privat paket) samt den sista gången som du säger 275 kr (ex moms 220). Och då var varuvärdet ca 500 kr.

Och det är HELT omöjligt att få posten att ändra sig eller få någon som gör något åt det. Trotts att dom erkänt att dom gjort fel så försvinner som eller så slutar dom svara på e-post.
Har du gjort en elektronisk förhandsdeklaration via TID och angett en korrekt företagsadress på paketet så har definitivt Postnord gjort fel och du bör överklaga till deras konsumentombudsman!
Citera
2018-05-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Har du gjort en elektronisk förhandsdeklaration via TID och angett en korrekt företagsadress på paketet så har definitivt Postnord gjort fel och du bör överklaga till deras konsumentombudsman!

Tror du själv på att någon i detta land gör ett piss åt alla problem vi ställs för idag? dom kommer kasta hans överklagan i soptunnan och skratta.
Citera
2018-05-27, 10:43
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Tror du själv på att någon i detta land gör ett piss åt alla problem vi ställs för idag? dom kommer kasta hans överklagan i soptunnan och skratta.

Överklagade till deras kundombudsman för över 1 månad sedan och inte hört ett pip.
Citera
2018-05-27, 21:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Är det här nya igång nu så man kan handla på wish utan extra avgifter efter köpet?
undrar samma. någon som vet?
Citera
2018-05-27, 22:41
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
undrar samma. någon som vet?

Jag har gjort mig själv till försökskanin (pun intended!) och beställt en billig grej på Wish. Såhär har det gått hittills:

Citat:
Senaste Uppdatering
26 maj 2018
I Transit - Departed from Carrier
Plats: China
26 maj 2018
I Transit - Arrived at Carrier, To: Sweden
26 maj 2018
I Transit - Departed from the first mile sorting center
26 maj 2018
I Transit - Arrived at the first mile sorting center
25 maj 2018
Sökinfo Mottagen - Wishpost order generated
25 maj 2018
Behandlar Order
24 maj 2018
Lagd Order

Återkommer när paketet (eventuellt) kommer fram.
Citera
2018-05-27, 23:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
10000 x 75 = 750000 kr i avgift varje dag, lönsamt litet pålägg.

Sedan skiter man i att leverera paketen, och kör dom direkt till trippen.

Så var det klart, kan man själv starta konkurrerande verksamhet tro?

Gör det men lägg inte ned bara.
Citera
2018-05-28, 10:20
Medlem
kimdah2002s avatar
EU sätter stop för kinesisk e-handel med tufft regelpaket!

https://digital.di.se/artikel/sa-vil...fft-regelpaket

Nya höga avgifter i alla eu länder stoppar subventionerad handel från Kina "Sverige är en förebild"
Citera
2018-05-28, 11:04
Medlem
Ubbe66s avatar
Dagens chatt!

Min order: RAXXXXXXXXXQM jag har väntat över 2 månader nu! 2 olika svar har jag fått av er..... att det har returnerats och att det är under behandling, men ska detta verkligen ta över 2 månader att fixa? jag ligger ute med 3000:- här! var finns paketet?
Jag: 10:58
Hejsan, ett ögonblick så ska jag kolla på de
Mimmie A: 10:58
hej
Vad jag ser här är att den kommit in i systemet igen, men är inte inskriven. Du kan alltså vänta på paketet, men om du har väntat så länge redan så hade jag rekommenderat en reklamation till avsändaren och till oss. Anledning till varför reklamation hos avsändaren är nödvändigt är för att få ut en ny försändelse eller få pengar tillbaks. Därefter återkomma till oss för kreditering av momsen.
varför är den inte inskriven?? sedan så förstår jag inte varför JAG ska göra en reklamation?? vet inte heller hur man gör det. har ALDRIG gjort en sådan..
Jag förstår dig. Den är inte inskriven då den inkommit i systemet igen och inte hunnit bli hanterad. Våra administratörer hanterar tio tusentals paket och försöker avverka dessa så snabbt som möjligt.
så ska jag bara vänta 2 månader till då?
Som sagt, den är inskickad igen, så du behöver inte göra något annat än att vänta, men om du vill, så kan du göra en reklamation för att skicka om försändelsen på nytt.
nja det kommer från en privat person
inget företag
i och med att någon av er sa att det gick i retur, så kontaktade jag honom och frågade om paketet hade kommit tillbaka... vilket det inte hade gjort..
Okej, jag förstår. Då är det så att dem sätt att denna gått i retur felaktigt, och nu scannat in den i systemet på nytt.
och var finns paketet
Det finns i vårt lager i Örebro.
ok
så kommer det att ta 2 månader till nu då...?
Jag kan inte svara på hur lång hanteringstiden kommer att vara. Jag beklagar verkligen att vi inte kan ge ut någonting ang hanteringstiderna.
Men det ska ju absolut inte ta två månader till för paketet att gå igenom.
ok tack för din hjälp! vi kommer väl inte längre nu..
Jag ber om ursäkt för detta och hoppas att det löser sig snabbt nu.
tack
Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och avslutar chatten här om du inte har några ytterligare frågor.
nä det är lugnt

Så får väl se nu då om det snabbas på..... Fan vad trött jag är på den här skiten!
Citera
2018-05-28, 12:27
Medlem
Citat:

Nya höga avgifter i alla eu länder stoppar subventionerad handel från Kina "Sverige är en förebild"
Det förklarar den brådska som detta genomfördes med, det va alltså direktiv från EU, EU:s lilla knähund Sverige blev försökskaninen,för att senare implementera detta i hela EU.

EU kritiserar USA för handelstullar ,men när frukten av globalisering börjar ramla ner till den lilla människan ,då skall de till varje pris stoppas.
Så nu börjar EU ett handelskrig med Kina , går nog inget bra det där skall du se!
Citera
2018-05-28, 12:49
Medlem
KoalaGunnars avatar
Någon som lyckats få tillbaka "hanteringsavgiften" på 92kr efter att postnord tappat bort paketet?

Väntat i 3 månader på mitt paket nu, redan fått tillbaka pengar från säljaren i Kina men det verkar vara omöjligt att få tillbaka de pengar jag betalade direkt till postnord.
Citera
2018-05-28, 13:02
Medlem
Citat:

Svårt att se hur man ska stoppa handeln genom att ta ut moms. På ett mobilskal a 10 kr är ju momsen ynka 2.50 kr. Det kommer inte stoppa någon från att beställa.

Nä, det behövs mycket grövre artilleri för stoppa handeln. se och lär av Postnord. Lägg på 2-3 månader i handläggningstid per försändelse plus 75 kr uppepå momsen som var 2,50. Ha sedan en kundtjänst som skiter i de som tar kontakt så har ni en framgångssaga i hur man stoppar importen.
Citera
2018-05-28, 15:06
Medlem
brianmolkos avatar
Ska köpa lite saker från ebay, hoppas momsen går till en polisutryckning, för mord på random ortblatte, eller random "relations"drama
som egentligen lever fortfarande.
Hade det inte skett hade jag kunnat handla i innerstan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in