2018-05-15, 17:12
Medlem
kickikotts avatar
Javisst! Men då hade ju folk fortsatt att handla från Kina mm. Hela grejen med det här är ju att få folk att bara handla i Sverige.
Jävla skitland det blivit...

Citat:
Ursprungligen postat av libben
75 kr i hanteringsavgift är skämtet.

Det hade varit mer skäligt med 10-20 kr max.
Citera
2018-05-15, 17:17
Medlem
kickikotts avatar
Tveksamt - Jag fick Avgift på ett från Lettland och när jag pratade med PostNord så förstod dom inte problemet :-(

Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Har just beställt en vara från Polen, tillverkad och skickad från Polen.

Vad tror ni, kommer folket på Postnord att klara av att veta att Polen är med i EU sedan 14 år????
Citera
2018-05-15, 18:36
Medlem
448s avatar
Angående brev/paket som inte kommer efter betald acvgift via kreditkort.

Tänk på att bedrägerianmäla via kreditkortsföretagen , det är dom som är köpare tekniskt sett.
Dom ger dig tillbaka stålarna och claimar Postnord - blir kul när Postnord blir svartlistade.
Och begär stålar av Postnord.

Gäller Postnordavgiften , varan/frakten skall ni köra snälla stuket mot kinesen med och bara säga att den
inte kommit.Är det en billig vara så ta inte Refund utan låt han få det om ni har råd.

Straffar Posten
Citera
2018-05-15, 18:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Har handlat ett par skor för typ 80kr. Fick sms idag från postnord att jag ska betala 75kr och tror det är skorna. Men de är köpta från "fyndiq superbilligt" Då skulle man ju slippa tull och moms?

Vet inte om det ens är det paketet för har ingen mer info än att de vill ha 75kr som man kan swisha. Men har inte beställt något annat från utlandet som inte kommit fram så antar det.

Kan fyndiq betala det åt mig? Vad händer om jag bara skiter i att betala? Bryr mig inte om skorna som jag tror kommer vara för små ändå.
Citera
2018-05-15, 18:46
Medlem
Non som vet om de sätter avgift på ringar eller kedjor man köper. De varorna är ju så små och väger i princip ingenting. Skickad oftas i ett väldigt litet brev/paket.
Citera
2018-05-15, 19:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Non som vet om de sätter avgift på ringar eller kedjor man köper. De varorna är ju så små och väger i princip ingenting. Skickad oftas i ett väldigt litet brev/paket.
Ja vikt och storlek på paketet spelar ingen roll så länge det sitter en CN22 etikett på med ett värde angivet så fr du betala moms och avgift tyvärr.
Citera
2018-05-15, 19:05
Medlem
448s avatar
Det är avgift från allt fast brevet är som ett frimärke stort om det är från icke EU land.
Den skall lagras och hanteras i månader av analfabeter.
Det är byggt en jättecentral där med massa arbetstilfällen och tillhörande svinn.
Arbetsbristen var stor i Örebros förorter så det krävdes en sosselösning på problemet.

Dock leder detta till att den kvarvarande intelligensen av Sverige lämnar landet
Citera
2018-05-15, 19:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har handlat ett par skor för typ 80kr. Fick sms idag från postnord att jag ska betala 75kr och tror det är skorna. Men de är köpta från "fyndiq superbilligt" Då skulle man ju slippa tull och moms?

Vet inte om det ens är det paketet för har ingen mer info än att de vill ha 75kr som man kan swisha. Men har inte beställt något annat från utlandet som inte kommit fram så antar det.

Kan fyndiq betala det åt mig? Vad händer om jag bara skiter i att betala? Bryr mig inte om skorna som jag tror kommer vara för små ändå.
Betalar du inte moms+avgift så returneras paketet till Kina, det kostar dig inget extra så bara struna i att lösa ut det ifall du inte vill ha skorna.
Citera
2018-05-15, 20:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Fyndiq Superbilligt har ju gått ut o sagt att de kommer betala till dig ifall du måste betala Postnords avgift. Titta på villkoren för deras sajt "Superbilligt".

PS tips från coachen: Lita inte ett ord på vad herr Kimdah säger. Han gör det till sin livsuppgift att lura och provocera folk.
Citera
2018-05-15, 20:33
Medlem
Kul att se hur postnord fortsätter att gräva sin egna grav. Jag lider med er som får uthärda deras gränslösa inkompetens där all kommunikation postnord tycks efterlikna ett samtal med en vägg. En mycket korkad och ihålig vägg.

Förhoppningsvis inser de sitt enorma misstag med att dra igång sitt enorma lobby-maskineri med tillhörande arbetsuppgifter som de inte är kapabla att lösa. Hade gärna sett att detta blir en valfråga inför kommande val. För motståndarna så finns det enormt mycket att hämta om syftet är idiotförklara och förlöjliga. Öppet mål är i sammanhanget en adekvat metafor.
Citera
2018-05-15, 20:43
Medlem
Citat:

Fyndiq ger till baka avgiften om du vill ge dem banknumret annars får du en rabattcheck men du får skicka in bild på varan och betalningen om du swichat och sen fylla i ett formulär som finns på appen
Citera
2018-05-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är avgift från allt fast brevet är som ett frimärke stort om det är från icke EU land.
Den skall lagras och hanteras i månader av analfabeter.
Det är byggt en jättecentral där med massa arbetstilfällen och tillhörande svinn.
Arbetsbristen var stor i Örebros förorter så det krävdes en sosselösning på problemet.

Dock leder detta till att den kvarvarande intelligensen av Sverige lämnar landet
Mina tre senaste paket har skickats av AliExpress via Belgien eller Tallinn utan förseningar och avgifter från Postnord. De rutterna har AliExpress numera som standard, verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in