• 2
  • 3
2017-11-24, 21:02
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Saltgurka är något jag aldrig skulle kunna tröttna på, heller inte den där vegetariska pastejen. Asgod, har alltid minst ett 1cm tjock lager på mackan bestående endast av pastejen. Slår tartex tusen gånger om

Och vilken är "den där vegetariska pastejen", lite mer specifikt?
Citera
2017-11-24, 21:04
Medlem
Cheeswisss avatar
Rostbröd med leverpastej och rostad lök
Citera
2017-11-24, 22:49
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Och vilken är "den där vegetariska pastejen", lite mer specifikt?
https://www.mat.se/butik/vegetarisk-...stejkoket-200g den här!
Citera
2017-11-24, 22:56
Bannlyst
Spicke korv-salami-ost-
Citera
2017-11-24, 23:07
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
https://www.mat.se/butik/vegetarisk-...stejkoket-200g den här!

Äsch då, den har jag redan provat, och inte var den så fantastisk. Men den funkar om man har en rejäl dos inlagd gurka på.
Citera
2017-11-24, 23:59
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal.Armada
Under en livstid av påläggsångest har jag försökt med t.ex skinka, rökt som kokt, som man tröttnar på snabbt då den smakar "farligt" och äckligt efter ett tag. Medwursten funkar 1 dag innan man tröttnar.

MEN så provade jag den fantastiska PEPPAR SALAMIN på willys: https://www.willys.se/sok?q=pepparsalami den från göl, har ej provat perssons.

Hur sjutton kan jag ej provat salami förr kanske ni tänker. JA inte vet jag. Nu har jag ätit det i flera dagar till frukost och det är lika saligt gott var gång. Verkar INTE som man tröttnar på det.

För er som undrar hur det smakar? Som en frisk mättande måltid! Smaken av stark processering infinner sig liksom aldrig, så som den gör med allsköns andra proteinrika pålägg.

Kalkon, rostbiff, kyckling smakar fort också "farligt". Hela min kropp protesterar mot det.

Kom gärna med fler tips så jag får annat pålägg på mina mackor på morgonen! Jag kör falu rut, som mättar fint och aldrig börjar smaka "farligt" =)

Pepparsalamin innehåller visst rödbetor och allt möjligt jox ser jag nu när jag läser på förpackningen. Rödbeta, morot, tomat paprika. Mums! Väldigt mycket jox i alltså =) Har ätit 8 kartonger nu. Inte tröttnat ännu!

Det är något väldigt "Komplett" över peppar salamin. Man är tillfreds och till ro i kroppen efter frukosten. (Äntligen!)

Jag ska handla i morgon, så det finns stor chans att jag köper något ni tipsar om.

Hur går det har du hunnit trötta på salamin ännu?
Citera
2017-11-25, 12:21
Medlem
Sardiner eller makrill i tomatsås/olja såklart.
Citera
2017-12-14, 21:42
Medlem
flaess avatar
Leverpastej tillsammans med inlagd gurka, skivade körsbärstomater eller paprika är fantastiskt gott.

Vällagrad ost av olika slag är väldigt simpelt men ack så välsmakande.

Julskinka med en söt-stark senap av hög kvalité går inte av för hackor.

Makrill i tomatsås som kryddas med lite peppar och förslagsvis oregano eller timjan älskar jag också.

Finns en hel del goda pålägg.
Citera
2017-12-15, 01:43
Medlem
maxorrs avatar
messmör med gurka på en macka är ju inte så tokigt
Citera
2017-12-15, 02:09
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Saltgurka är något jag aldrig skulle kunna tröttna på, heller inte den där vegetariska pastejen. Asgod, har alltid minst ett 1cm tjock lager på mackan bestående endast av pastejen. Slår tartex tusen gånger om

Namn på pastejen?

Slår ett slag för haloumi, nätt stekt. Mättande och gott.
Citera
2017-12-15, 10:25
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Namn på pastejen?

Slår ett slag för haloumi, nätt stekt. Mättande och gott.
Vegetarisk pastej av pastejköket. Till och med mina köttätande vänner tycker att den är god
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in