Under en livstid av påläggsångest har jag försökt med t.ex skinka, rökt som kokt, som man tröttnar på snabbt då den smakar "farligt" och äckligt efter ett tag. Medwursten funkar 1 dag innan man tröttnar.
MEN så provade jag den fantastiska PEPPAR SALAMIN på willys:
https://www.willys.se/sok?q=pepparsalami den från göl, har ej provat perssons.
Hur sjutton kan jag ej provat salami förr kanske ni tänker. JA inte vet jag.

Nu har jag ätit det i flera dagar till frukost och det är lika saligt gott var gång. Verkar INTE som man tröttnar på det.
För er som undrar hur det smakar? Som en frisk mättande måltid! Smaken av stark processering infinner sig liksom aldrig, så som den gör med allsköns andra proteinrika pålägg.
Kalkon, rostbiff, kyckling smakar fort också "farligt". Hela min kropp protesterar mot det.
Kom gärna med fler tips så jag får annat pålägg på mina mackor på morgonen! Jag kör falu rut, som mättar fint och aldrig börjar smaka "farligt" =)
Pepparsalamin innehåller visst rödbetor och allt möjligt jox ser jag nu när jag läser på förpackningen. Rödbeta, morot, tomat paprika. Mums! Väldigt mycket jox i alltså =) Har ätit 8 kartonger nu. Inte tröttnat ännu!
Det är något väldigt "Komplett" över peppar salamin. Man är tillfreds och till ro i kroppen efter frukosten. (Äntligen!)
Jag ska handla i morgon, så det finns stor chans att jag köper något ni tipsar om.