2017-11-13, 16:48
Medlem
Hej!

Om jag som privatkund på Länsförsäkringar ban ska överföra pengar till en privatperson på Swedbank, hur skriver jag in siffrorna om personens siffror ser ur så här 8166-1 924 399 677-6?

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2017-11-13, 16:54
Medlem
Joealeriss avatar
8166-1 är clearingnumret. Det övriga skriver du in som bankkontonummer.
Citera
2017-11-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joealeris
8166-1 är clearingnumret. Det övriga skriver du in som bankkontonummer.

Vet det, men på Länsförsäkringar finns bara en ruta att fylla i och det kan innebära att man slår ihop båda numren på nåt sätt. Problemet är att jag inte vet hur man slår ihop clearingnumret och bankkontonumret rätt.
Citera
2017-11-13, 17:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shosha
Vet det, men på Länsförsäkringar finns bara en ruta att fylla i och det kan innebära att man slår ihop båda numren på nåt sätt. Problemet är att jag inte vet hur man slår ihop clearingnumret och bankkontonumret rätt.

Såhär ligger sparade swedbank konton lagrade hos SEB: 816619243996776

Tippar på att det kommer funka även från länsförsäkringar.
Citera
2017-11-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Såhär ligger sparade swedbank konton lagrade hos SEB: 816619243996776

Tippar på att det kommer funka även från länsförsäkringar.

Ska jag nu våga överföra eller är du osäker?
Citera
2017-11-13, 17:43
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ska jag nu våga överföra eller är du osäker?

Från SEB vet jag att det funkar, antar att det måste se ut så digitalt i de gemensamma systemen? Ring länsförsäkringar och dubbelkolla innan du trycker på "play".

internetbankerna brukar ha någon form av rimlighetskoll på konton när man matar in dem så testa?
Citera
2017-11-13, 18:15
Medlem
Joealeriss avatar
Citat:

Då är det bara att skriva clearingnumret först (utan bindestreck) och sedan bankkontonumret. I en enda lång rad då.
Citera
2017-11-13, 18:26
Medlem
biljons avatar
Ny mottagare
Du ska ange kontonummer med clearingnummer, utan bindestreck eller punkter. För överföring till Personkonto i Nordea anger du inget clearingnummer utan bara personnumrets 10 siffror

Ett clearingnummer består av fyra eller fem siffror och är ett nummer som talar om vilken bank/vilket bankkontor ett konto tillhör. Clearingnumret brukar visas på exempelvis kontoutdrag.

Överföring till ny mottagare kräver signering med säkerhetsdosa.

Klickar du på frågetecknet uppe till höger på överföringsrutan så kommer ovanstående text upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in