• 1
  • 2
2017-11-11, 23:08
Medlem
Hur hanterar ni nykterister att vara bland folk som inte r nyktra? Vad gr ni istllet nr ni vill vara sociala? Vad gr ni fr att slppa loss?
Citera
2017-11-11, 23:17
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennySonnysson
Hur hanterar ni nykterister att vara bland folk som inte r nyktra? Vad gr ni istllet nr ni vill vara sociala? Vad gr ni fr att slppa loss?

Hej Kenny! Jag tror hemligheten ligger i att byta ut umgnget mot folk som r nyktra.
Citera
2017-11-11, 23:17
Medlem
PappaPundares avatar
Att va nykter bland fyllon r sllan kul. Jag skulle aldrig palla g ut nykter. Sitter hellre hemma i s fall.
Citera
2017-11-11, 23:26
Medlem
note-its avatar
Man umgs inte med mnniskor som r onyktra p samma stt man sjlv var. Att slppa loss p det sttet r inte ett behov lngre. Det finns alltid ngot man r intresserad av och det intresset blir upplevs bttre som nykter.
Citera
2017-11-11, 23:28
Medlem
Nirps avatar
r det ngon lugnare tillstllning dr mnniskor ("vanligt" folk, ej alkoholister) dricker l/vin och pratar osv brukar jag dricka alkoholfri l, att "slppa loss" r inga strre problem, man r ju anpassningsbar. T.ex. r det ju ofta vldigt roligt nr det pratas ganska ohmmat, och d fr man helt enkelt bjuda p sig sjlv trots att man r nykter, inget stort problem, tycker jag. Kan vara knepigt nr man r osker i situationen.

Nr det r rejl fest och fylla brukar jag trttna ganska snabbt, det r inget vidare roligt att hra samma sak om och om igen, men det blir heller inte lika mycket av sdant nr jag r nykter, det tappar mycket av sin charm.

Jag gillar att g p rave och dansa, dr r det helt okej att vara nykter, folks rus gr mig inget och det blir oftast inte lika centralt med berusningen, utan det r musik/dans som r i fokus.

Helt klart blir det ju inget av det dr med att bara sitta och dricka och snacka skit med de gamla vnnerna srskilt ofta, det tappar charmen om man ska sitta dr nykter i samma milj dr man oftast suttit och supit.

Nytt umgnge dr alkohol inte r centralt hjlper ju med det sociala, d kan man spela spel, titta p film, diskutera, promenera, g ut och gra andra aktiviteter (bowling, biljard, ta ute, whatever), det spelar inte s stor roll.

Det finns mycket saker att gra dr det inte r centralt att man har en l i handen... Men det tnker man ju inte p nr man r aktiv alkoholist direkt.
Citera
2017-11-11, 23:32
Medlem
Nykterist helt r ju jag inte men jag har tminstone provat att dricka lsk under en middagsbjudning och dra nr alla blev fulla. Kndes nice, dremot vet jag inte om jag orkar krogen. Har dock iallafall ett par fd partypolare som idag behver nyktra vnner s framtiden fr utvisa om man vgar sig ut helt nyktert men i goda vnners sllskap.
Citera
2017-11-12, 09:16
Medlem
prova nytt umgnge ssom mnga andra redan skrivet.

http://tempelriddareorden.se

r ett snt alternativ.
Citera
2017-11-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Hej Kenny! Jag tror hemligheten ligger i att byta ut umgnget mot folk som r nyktra.

Jo fast nyktra mnniskor r trkiga dom med, dels anledningen till att jag sp s mkt och blev en idiot p fyllan.
Och det r inte som att man helt pltsligt kan bara byta vnner hur som helst.
Citera
2017-11-12, 11:28
Medlem
Va som ngon skrev, man dricker ju fr att man ska tycka att andra mnniskor ska bli mer intressanta. Att umgs med fulla mnniskor d man sjlv r nykter r enbart en plga
Citera
2017-11-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TryggaRekan
Va som ngon skrev, man dricker ju fr att man ska tycka att andra mnniskor ska bli mer intressanta. Att umgs med fulla mnniskor d man sjlv r nykter r enbart en plga

Japp, s frgan terstr d, vad gr man istllet fr komma ur denna srjan till att brja med?
Citera
2017-11-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennySonnysson
Japp, s frgan terstr d, vad gr man istllet fr komma ur denna srjan till att brja med?
Ja antingen stannar man hemma eller s fr man umgs med nyktra personer eller sdana som inte blir helt efterblivna d dom dricker. Hittar man ngon go drog som fr en att komma in i rtt stmning kan man ju kra p det ist fr alkohol.
Citera
2017-11-12, 12:59
Medlem
Tjena,

Precis som tidigare har skrivit s tror jag att man fr vlja sina tillfllen och aktiviteter. Att g och stta sig p en bar fungerar i en timme fr mig. Sen blir det bde trkigt och tjatigt.
G ut och ha en aktivitet planerad s blir det roligare.
Att g ut och dansa och vga slppa loss r ngot man fr va p, det blir lttare fr varje gng.

Jag tror inte man behver byta sitt umgnge, f ditt umgnge att hnga med p nya aktiviteter istllet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in