2017-12-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det tror jag faktiskt inte. Däremot så har inslagen mellan programmen som handlar om julen varit inspelade i förväg. Det är en svensk tradition att den som sitter i TV strax före tre på julafton och tänder ljuset direktsänds. Det SVT gör nu är att frångå traditionen och framförallt bortse ifrån hur vi tittare vill ha det.

Jag tror att ambitionen varit att ha direktsända julvärdar på SVT. Men en bekant till mig i tv-branschen har sagt att några gånger har det inte gått att fixa det och då har det varit inspelat i förväg. Inte så konstigt ändå, tv-hallåorna har ju varit borta i flera år.
Citera
2017-12-18, 14:22
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levkrotsi
Jag tror att ambitionen varit att ha direktsända julvärdar på SVT. Men en bekant till mig i tv-branschen har sagt att några gånger har det inte gått att fixa det och då har det varit inspelat i förväg. Inte så konstigt ändå, tv-hallåorna har ju varit borta i flera år.
Jag ser med vemod tillbaka på Arne Weises tid som julvärd. Alltid lugn och samlad, seriös men ändå personlig. Det är en nödvändighet att sända det här direkt då det blir en äkthet och nerv i sändningen. Det finns många ensamma därute som uppskattar just den här direktkontakten med presentatören.
Citera
2017-12-19, 19:51
Medlem
InflatableBoppos avatar
Inte bara att SVT hånar alla ofrivilligt ensamma det blir ett hårt slag i magen för exet.

https://stoppapressarna.se/svenskt/erik-och-lotta-krossar-martina-haags-jul
Citera
2017-12-20, 13:55
Medlem
Jaja, har aldrig kollat in julvärden eller brytt mig. Men dessa två kan tydligen bara uppträda i par, och aldrig live. I själva verket är de ju bara låtsasskådespelare i ett program de kört. De är inte programledare. Levererar inspelade repliker med huvet på sned (eller snett underifrån i Lottas fall).

Förstår mycket väl att de varken vill dela på sig eller framträda live.
Citera
2017-12-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levkrotsi
Julvärden ska ha varit inspelad i förväg ett antal gånger tidigare också. Men då har SVT inte berättat det.
*nyfiken*
När var det?
Citera
2017-12-20, 17:15
Medlem
De skyller på att en del av innehållet inte går/är för svårt att göra live. Vad fasiken är det för ursäkt? Man får väl anpassa innehållet till att det ska gå att sända live.
Citera
2017-12-20, 18:38
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
*nyfiken*
När var det?

Henrik Dorsin hade en sekvens som var förinspelad, det var en sketch som han körde. Men förutom det har jag inte hört något mer om förinspelat material.

Jag minns att det var lite skriverier om att Henrik skulle ha förinspelat, men i hans fall var det lugnt i och med att det bara var en sketch och inte hela programmet. Att Erik och lotta ska ha förinspelat helt och hållet är ju bara idiotiskt och själviskt.

''– Ungefär som resten av Sverige. Det är mycket med maten och att hålla igång hela julafton utan att det blir för stressigt och för tråkigt. Och utan att det blir för likt alla andra dagar. Jag står inför samma utmaning som resten av Sverige, säger Lotta.

För båda är det tradition att se Kalle Anka och hans vänner. Så blir det även i år
''

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xR3qpp/lotta-och-erik-svarar-pa-kritiken-inte-sa-stor-sak

De verkar inte förstå vitsen med att vara julvärdar helt enkelt.
Citera
2017-12-20, 18:40
Medlem
Nä de gör samma program de alltid har gjort. Med repliker och huvet på sned. Sen går de hem och skiten sänds x antal veckor efteråt. Så även nu gissar jag.
Citera
2017-12-20, 18:43
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
De skyller på att en del av innehållet inte går/är för svårt att göra live. Vad fasiken är det för ursäkt? Man får väl anpassa innehållet till att det ska gå att sända live.
Jag håller med!
De ska tydligen prata om julbordet... Jag menar, de har ju fasiken gjort det i en hel jävla julkalender OCH ett avsnitt av Historieätarna. Varför ska de även göra det under julafton istället för att sitta med som sällskap för utsatta och ensamma barn som inte har någon att fira jul med, kan man ju fråga sig.

Nästan värt att hela riket bojkottar SVT och kollar på TV4 under julafton istället.
Citera
2017-12-20, 20:03
Medlem
Tagelapas avatar
När dom nu valt dom här två urtrista typerna som julvärdar så hoppas jag innerligt att han låter bli att visa sitt nakna arsel, vilket han ju annars gärna gör i tid och otid.
Citera
2017-12-22, 12:38
Medlem
kristofferGs avatar
ARNE ÄR TILLBAKA! TV3 dock, men Arne är ju alltid Arne. Bye Bye SVT.

Edit: Verkar vara förinspelat detta också. Men det är i alla fall en geggig gammal Arne, och inte två tramsiga idioter. Det ser man fram emot.
Senast redigerad av kristofferG 2017-12-22 kl. 12:40.
Citera
2017-12-22, 19:30
Medlem
Petra Mede själv julvärd en gång i tiden stämmer in i kritiken om förinspelningen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/A2le0q/petra-medes-kritik-mot-julvardarna-det-ar-synd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in