2017-12-14, 21:31
Medlem
Skandal, så otroligt fattigt och respektlöst mot alla ensamma julfirare. Det är EN j-la julafton det handlar om, och SVT kan inte hitta nån som är villig att arbeta? Eller har dom inte råd med OB tillägget? Men Haag verkar extremt nervöst lagd så det är väl förmodligen han som inte pallar en direktsändning. Nästa år blir det väl en animerad figur eller robot som sköter det hela. Att Sverige är ett land i fritt fall är det inget tvivel om efter detta.
Citera
2017-12-14, 22:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Skandal, så otroligt fattigt och respektlöst mot alla ensamma julfirare. Det är EN j-la julafton det handlar om, och SVT kan inte hitta nån som är villig att arbeta? Eller har dom inte råd med OB tillägget? Men Haag verkar extremt nervöst lagd så det är väl förmodligen han som inte pallar en direktsändning. Nästa år blir det väl en animerad figur eller robot som sköter det hela. Att Sverige är ett land i fritt fall är det inget tvivel om efter detta.

Man får se det positivt; när det inte är direktsändning riskerar man inte att Haag släpper ner byxorna och visar röven, något som han annars visat stor färdighet i.
Citera
2017-12-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man får se det positivt; när det inte är direktsändning riskerar man inte att Haag släpper ner byxorna och visar röven, något som han annars visat stor färdighet i.

Säg inte det, Historieätarna var ju inte heller direktsänt. Men förhoppningsvis tänker SVT till och besparar tittarna från att se mer än en skinka på julafton.
Citera
2017-12-14, 22:47
Moderator
Dr Kings avatar
Tragiskt att höra SVT ringa upp en rejält gaggig Arne Weise i Opinion ikväll. Han yrade och verkade inte veta varför han var uppringd. Viggo Cavling hade svårt att hålla sig för skratt där han stod bredvid Belindai studion. Arne avslutade med att kalla Belinda för Lilla Gumman. I dessa MeToo-tider är det nog tur för Arne att alla hans eskapader är preskriberade. Jag tror han förtryckte och sextrakasserade en hel del kvinnor på sin tid.
Citera
2017-12-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad fan? Tror du programmet är inspelat? Själva vitsen är väl att det ska vara just direktsänt och att julvärden ska tända ljuset exakt klockan 15:00 på julafton? Hur fasen skulle det vara realistiskt om det inte var direktsänt? Edward Blom ska inte tvingas vara julvärd om han bestämt sagt nej punkt slut.

Vad säger du nu då?
Citera
2017-12-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Vad säger du nu då?
Att det är helt åt helvete och att det är ett hån mot Arne.
Citera
2017-12-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att det är helt åt helvete och att det är ett hån mot Arne.

Trodde inte det skulle hända. Nu när det kommer hända känner jag besvikelse, jag håller med dig.
Citera
2017-12-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Trodde inte det skulle hända. Nu när det kommer hända känner jag besvikelse, jag håller med dig.
Nu fattas väl bara att dom plockar bort Kalle Ankas jul ur tablån så är botten nådd totalt. Så långt får det inte gå.
Citera
2017-12-16, 21:30
Medlem
Skandal att det inte är direktsänt. Hur ska alla ensamma julfirare kunna känna någon gemenskap med dem i rutan om det är förinspelat? Vad är nästa steg? Att nyårstalet inte kommer att vara direktsänt?
Senast redigerad av fantomsmurfen 2017-12-16 kl. 21:33.
Citera
2017-12-18, 00:29
Medlem
Julvärden ska ha varit inspelad i förväg ett antal gånger tidigare också. Men då har SVT inte berättat det. Jag har svårt att bli upprörd av det.
Citera
2017-12-18, 05:33
Medlem
Förinspelat? Det är väl där och då det är julafton?:-o)
Vad är poängen nu?
Trodde inte mina ögon när jag såg vad som stod i tråden, att det är förinspelat.
Varför förstör man alla fina traditioner?
Vad blir nästa grej att sabba?

Håller med Arne och förstår att han blir arg.
Citera
2017-12-18, 08:05
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levkrotsi
Julvärden ska ha varit inspelad i förväg ett antal gånger tidigare också. Men då har SVT inte berättat det. Jag har svårt att bli upprörd av det.
Det tror jag faktiskt inte. Däremot så har inslagen mellan programmen som handlar om julen varit inspelade i förväg. Det är en svensk tradition att den som sitter i TV strax före tre på julafton och tänder ljuset direktsänds. Det SVT gör nu är att frångå traditionen och framförallt bortse ifrån hur vi tittare vill ha det.
Senast redigerad av enfindam 2017-12-18 kl. 08:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in