2017-12-25, 23:23
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok - fast då vore detväl effektivare att inte prata i gåtor?

Absolut. Det sades att man pratade i gåtor för att undvika diverse crawlers som går igenom internet efter specifika nykelord. Man nämnde en specifik crawler som CIA har vid namn, går säkert att få reda på mer info om vad exakt den gör (kolla bilden i trådstarten med "Q"s tidigare posts, har för mig den finns där).

När jag följde "Q" som intensivast så var det enormt mycket spammande och trams på /pol/, vilket det inte var tidigare. Sen dess har man bytt forum till 8Chan.

Citat:
Vore kul att veta hur många promille/procent av befolkningen som ens hört talas om Q, men det lär nog ingen kunna svara på förstås.

En på 10.000 kanske?
Tror inte det är speciellt många om man inte hänger mycket på konspirationsforum eller /pol/ i övrigt.
Citera
2017-12-25, 23:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Absolut. Det sades att man pratade i gåtor för att undvika diverse crawlers som går igenom internet efter specifika nykelord.

Vore det inte enklare att kryptera kommunikationen? Eller helt enkelt att skita i att utnyttja det världsomspännande sociala nätverket twitter för sina hemliga meddelanden?
Citera
2017-12-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vore det inte enklare att kryptera kommunikationen? Eller helt enkelt att skita i att utnyttja det världsomspännande sociala nätverket twitter för sina hemliga meddelanden?

Det handlar inte om hemliga meddelanden, utan om att mobilisera vanligt folk för den utrensning som pågår i Saudiarabien och snart i USA. För med folket på sin sida kan The Deep State och globalisterna inte göra ett dyft. Det är därför som "Q" har använt sociala medier för att engagera folk i det som pågår bakom ridåerna.

Jag är nyfiken på Gitmo - om vi kommer få se Barack Obama, Hillary och Bill Clinton och John McCain i oranga fångkläder?
Citera
2017-12-26, 00:31
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Det handlar inte om hemliga meddelanden, utan om att mobilisera vanligt folk för den utrensning som pågår i Saudiarabien och snart i USA. För med folket på sin sida kan The Deep State och globalisterna inte göra ett dyft. Det är därför som "Q" har använt sociala medier för att engagera folk i det som pågår bakom ridåerna.

Jag är nyfiken på Gitmo - om vi kommer få se Barack Obama, Hillary och Bill Clinton och John McCain i oranga fångkläder?

Varför inte prata klarspråk om det handlar om en mobilisering av "vanligt folk"?

Personligen tycker jag det snarare ser ut som samma idioter som tidigare stödde tramset med Pizzagate som stödjer detta, men vad vet jag?
Citera
2017-12-26, 00:36
Medlem
Har det inte varit väldigt tyst i media om frysandet av kapital och utlysande av emergency och vad det nu innebär i media?

Tycker kanske det vore värt en liten blänkare att usa nypt ett par (påstådda) 100 miljarder från misstänkta ekonomiska brottslingar och värderar denna frysning så allvarlig att de även utlyser, inte undantagstillstånd, men liknande för att skydda stabiliteten i landet.

Eller är det bara jag som anser att detta har nyhetsvärde?
Citera
2017-12-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Varför inte prata klarspråk om det handlar om en mobilisering av "vanligt folk"?

Personligen tycker jag det snarare ser ut som samma idioter som tidigare stödde tramset med Pizzagate som stödjer detta, men vad vet jag?

Kanske det. Jag ser det mest som ett learning experience. Att låta vanligt folk lägga pusselbitarna på rätt plats.

Nackdelen med klarspråk skulle kunna vara att folk blir så förbannade att vreden tas ut på gatorna. Istället för mobilisering bakom Trump.

Eftersom Benjamin Netanyahu tycks vara en av nyckelspelarna är jag osäker på om världen blir så mycket bättre. Det kanske mer handlar om att kanariefåglarna byter till ett nytt värddjur?
Citera
2017-12-26, 00:58
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:

Twitter?
Man använder sig främst av 4Chan och 8Chan.
Citera
2017-12-26, 01:48
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Kanske det. Jag ser det mest som ett learning experience. Att låta vanligt folk lägga pusselbitarna på rätt plats.

Nackdelen med klarspråk skulle kunna vara att folk blir så förbannade att vreden tas ut på gatorna. Istället för mobilisering bakom Trump.

Eftersom Benjamin Netanyahu tycks vara en av nyckelspelarna är jag osäker på om världen blir så mycket bättre. Det kanske mer handlar om att kanariefåglarna byter till ett nytt värddjur?

Det fettade är också min farhåga!
Men min förhoppning är att dom nya makthavarna inte är satanistiska pedofiler som dess föregångare, med en något bättre människosyn, så kanske jag kan sova lite bättre på nätterna.
Citera
2017-12-26, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Det fettade är också min farhåga!
Men min förhoppning är att dom nya makthavarna inte är satanistiska pedofiler som dess föregångare, med en något bättre människosyn, så kanske jag kan sova lite bättre på nätterna.

Om man tycker illa om Israel och Saudiarabiens inblandning i Syrien och Irak så ringer alla larmklockor. I utländsk press talas det om ISIS och Al-Qaida som israeliska och saudiska proxyarméer - och den nye saudiske kronprinsen och Netanyahu har varit direkt inblandade.

Det gamla gänget rensas ut men puppet masters är kvar i leken. ...
Citera
2017-12-26, 03:01
Medlem
Citat:

1, Det är ju precis dom gör, men går inte via CIA eller FBI för att avslöja för de som är måltavlor inom dessa org.

2, det är bara inom dessa två org som isåfall kan decryptera vilket inte är tanken. det är ju så smart att bara den krypteringen gäller kan förstå meddelandet.

3, som du säger.... det världsomspännande sociala nätverket.....krävs minimal datorkraft.
Citera
2017-12-26, 09:40
Medlem
Arg-Vikings avatar
Citat:

Vanligt folk. alltså dom få nördar som hänger på 4chan och ett svenskt konspirations forum?
Vem kommer sedan lyssna på dessa nördar i huvudtaget?
Mobilisera hurdå och varför skulle det göra någon skildnad?
Senast redigerad av Arg-Viking 2017-12-26 kl. 09:43.
Citera
2017-12-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Då är det ju inte undantagstillstånd alltså.

Vad gäller källor så skulle jag vilja ha några pålitliga källor snarare än något bjäfs som du grävt fram på nätet. Som jag sade tidigare så skulle ju inte "vänstermedia" tveka att hoppa på dylika nyheter och behandla det som ett kuppförsök från Trump, men så har inte skett.

Ja men om du bemödade dig med att läsa igenom bjäfset så är det ju kopia på executive ordern som trump signerat, finns bäl också på WH hemsida någonstans då den ärnoffebtlig handling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in