2019-02-18, 10:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Du bestrider alltså inte att kongressen på 1860-talet röstade som Q länkar?

Det är väl ingen som nekar det?

Världen såg ut på ett helt annat sätt innan inbördeskriget och speciellt året när det tog slut (vilket var 1865) där demokraterna var de som bröt sig ut ur unionen år 1861 men tittar man speciellt under hela 1800-Talet så kommer man nog att hitta mängder av andra saker som "chockerar" en, sakerna som Q tar upp är något som de lär sig i grundskolan i USA.

Okej det finns undantag det finns en skola i Texas som vill ta bort sådan information i historieundervisningen men den stora majoriteten av amerikanska barn lär sig om det där i grundskolan.

Om du tar dig en titt på hur europeiska länder röstade om lagar osv så kommer du nog att hitta liknande icke moderna eller relevanta omröstningar som de moderna partierna inte ställer sig bakom idag.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-02-18 kl. 10:37.
Citera
2019-02-18, 10:37
Medlem
Q post #2776

Citat:
Feb 17 2019

Barr to Mueller:
“Bob, show me the evidence and reasoning for why this investigation was started and still ongoing.”
Mueller to Bart:
“With regards to the President we have found no links or ties to any foreign entity etc”
Barr to Mueller:
“Mandate was clear - verify and investigate reports of possible foreign collusion between President & Russia.” “What justification existed to effectively launch a massive domestic / foreign surv campaign against the President (pres elect / president) and members of his transition / campaign team?”
Mueller to Barr:
“Steele dossier along w/ media corroboration of those findings.”
Barr to Mueller:
“Was the Steele report a ‘trusted and verified’ report per Intel to continue especially considering the funding party was the opposition party?”
Mueller to Barr:
“Those facts were never taken into consideration.” “FISC granted auth to conduct based on conclusions presented.”
Barr to Mueller:
“Was FISC made aware of all details surrounding the dossier?”
Mueller to Barr:
“No.” “We believe there was urgency placed on the auth given the gravity and timeline of events that those involved negated to populate fully.”
Barr to Mueller:
“Why were efforts made to continue investigating the President, interrupt his official capacity in governing, if the only doc presented was unsubstantiated and unverified?” “Why were questions and threat of subpoena communicated to the President if no factual foundation existed?”
“All charges thus far are unrelated to the original mandate - why are you still active and pursuing a crime if no verifiable evidence or evidence through discovery exists?”
Barr to RR:
“What justification did you have to effectively expand the mandate, not report that expansion to Congress, in order to seek a crime outside of R collusion?” “What specific reasoning and/or facts existed to justify the appointment of a SC to begin with per the law?” “Why did you recommend to Sessions that he should recuse?” “Why wasn’t the mandate / budget and regular updates provided to Congress upon request?” “Why is everything kept confidential and under inappropriate classification?” “Was the purpose of investigating to find a crime vs investigate evidence of a crime?”
CLAS 1-99
Q

Dags för Robert Mueller att redovisa utredningen..
Citera
2019-02-18, 10:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Q post #2776

Det är väll allmän kännedom att Mueller snart ska redovisa vad han har funnit i sin utredning speciellt då en ny utredning har startat rörande Obstruction of Justice.
Citera
2019-02-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej men exakt, jag tror vi måste börja sätta några former regel kring hur man ska tolka Q och hur lång tid det ska få gå innan något ska anses vara icke relevant längre.

Exempelvis, så bör inte saker som rör ett tidigare år kunna användas som bevis för något som sker senare.

Något annat som skulle vara nyttigt skulle vara att se om saker är öppen information eller inte och om det är öppen information, hur lång tid har det gått sedan informationen vart offentlig för även där så kan det finnas bevis för eller emot äktheten.

Ett rent hypotetiskt exempelvis om Q säger att Nokia går i konkurs och det är information som går ut exakt samma dag så finns det bollrum för att vara lite mer öppen mot Q men om det är information som bokstavligen har legat ute i flera dagar eller veckor så är det snarare något som går emot Q narrativt om att denne skulle finnas i någon form av spindelnät av information eller dylikt.

Det är egentligen lite samma med hela grejen med "Desinformation är nyttigt för att hindra att folk får panik" skiten, det måste finnas kritik rörande det också, nu har inte Fitthora skrivit här på ett tag så jag vet inte hur han står kring Q längre men så som jag mins det så var han väldigt positiv till att Q alltid hade rätt även när han hade fel.

Helt enkelt, ska denna tråd kunna fortsätta att existera som en seriös diskussion rörande Q så behöver vi nog sätt upp ett regelverk (eller dylikt) som underlättar kring hur vi ska diskutera Q

Eller så kör vi bara på som vi gör nu, är bra fart i tråden och något jag lärt mig genom åren så är det att försöker man styra diskussionen så finns det risk att man dödar den.

Ja, får nog backa på att Q called it när jag såg att Trump vädrat den planen redan i början av 2018

Men bilden på F15 och att Trump utlyste national emergency (eller vad det nu var) den 15 Februari, den får vi väl credda honom med?

EDIT: nu såg jag att Snake redan summerat det i ett långt inlägg ett par sidor bak.
Senast redigerad av Africanized 2019-02-18 kl. 11:02.
Citera
2019-02-18, 10:47
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Q post #2776

Rättsvidrigt eftersom vi vet att bland annat McCain et al var läckorna till pressen OCH att HRC/DNC finansierade det hela. Man tar alltså fram ett hittepådokument, läcker det själv till pressen sen går till FISA och säger, titta vad media skriver. Bara denna lilla detalj i haveriet som är Mueller borde få vilken normal person som helst att höja på ögonbrynen.
Citera
2019-02-18, 10:53
Medlem
Citat:
Q-follower,

Q post #2776

Citat:
Feb 17 2019

Barr to Mueller:
“Bob, show me the evidence and reasoning for why this investigation was started and still ongoing.”
Mueller to Bart:
“With regards to the President we have found no links or ties to any foreign entity etc”
Barr to Mueller:
“Mandate was clear - verify and investigate reports of possible foreign collusion between President & Russia.” “What justification existed to effectively launch a massive domestic / foreign surv campaign against the President (pres elect / president) and members of his transition / campaign team?”
Mueller to Barr:
Barr to Mueller:
“Was the Steele report a ‘trusted and verified’ report per Intel to continue especially considering the funding party was the opposition party?”
Mueller to Barr:
“Those facts were never taken into consideration.” “FISC granted auth to conduct based on conclusions presented.”
Barr to Mueller:
Mueller to Barr:
“No.” “We believe there was urgency placed on the auth given the gravity and timeline of events that those involved negated to populate fully.”
Barr to Mueller:
“Why were efforts made to continue investigating the President, interrupt his official capacity in governing, if the only doc presented was unsubstantiated and unverified?” “Why were questions and threat of subpoena communicated to the President if no factual foundation existed?”
“All charges thus far are unrelated to the original mandate - why are you still active and pursuing a crime if no verifiable evidence or evidence through discovery exists?”
Barr to RR:
“What justification did you have to effectively expand the mandate, not report that expansion to Congress, in order to seek a crime outside of R collusion?” “What specific reasoning and/or facts existed to justify the appointment of a SC to begin with per the law?” “Why did you recommend to Sessions that he should recuse?” “Why wasn’t the mandate / budget and regular updates provided to Congress upon request?” “Why is everything kept confidential and under inappropriate classification?” “Was the purpose of investigating to find a crime vs investigate evidence of a crime?”
CLAS 1-99
Q

Nu är detta straight from Q och hear say men inlägget förefaller vara ett samtal mellan nya sheriffen i stan Barr och Mueller?

SKULLE detta vara sant, förstår ni vad det står?
Det är inte en liten rökbomb utan en nordkoreansk atombomb, Barr är ju på gränsen till att sätta dit Mueller för en risig utredning, kan blir rättslig påföljd för Mueller

Att dom inte hittat något som fastnar på Trump är väl en lågoddsare för det torde ha läckt isåfall.

Speciellt den här meningen,
Citat:
Jag kan bara tolka det som rättsligt efterspel för ALLA som varit involverade i detta på något sätt ner till Steele Dossier och FISA.

En till lågoddsare är väl att det är precis vad Hueber och hans 450 utredare sitter och utreder...
Citera
2019-02-18, 10:55
Medlem
Citat:
Det är egentligen lite samma med hela grejen med "Desinformation är nyttigt för att hindra att folk får panik" skiten, det måste finnas kritik rörande det också, nu har inte Fitthora skrivit här på ett tag så jag vet inte hur han står kring Q längre men så som jag mins det så var han väldigt positiv till att Q alltid hade rätt även när han hade fel.

En enda regel
Kan vi inte kalla honom för FH istället?
Citera
2019-02-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var du som la upp länken - jag ifrågasatte bara dina slutsatser som jag fann märkliga..

Ja och sen till sist svarade du på din egen fråga fast du inte tycker det.

Citat:
Ja immigrationen har minskat vilket artikeln handlar om - de legala vägarna har försvårats och de illegala är uppenbarligen redan så väl bevakade att flyktingarna grips eller inte ens försöker (enligt artikeln du länkade alltså)..
Vill Trump i det läget bränna kanske 50 miljarder usd på en mur i ödemarker dessa flyktingfamiljer aldrig lär komma i närheten av så får han väl göra det - men då borde han givetvis göra det med folkets stöd genom den demokratiska processen istället för att köra USA som om det vore hans helägda företag..

Det är väl fel att hävda att han inte följer den demokratiska processen när han följer lagen?
Att du inte håller med är inte skäl att kalla det odemokratiskt, det är odemokratiskt av dig

Hade han brutit en lag/lagar med "att köra USA som om det vore hans helägda företag" så hade nog hans motståndare varit väldigt snabba med att påtala det gissar jag?

Jag tycker det ser ut som Trump kommer bygga sin mur i slutändan. Nu vill väl inte ni i tråden som tycker muren, och Trump generellt, är en usel ide tillskriva det som en win för honom men det är i mitt tycke att flytta målstolparna lite väl långt. Win för Trump anser jag, Trump och förmodligen hans följare.
Citera
2019-02-18, 11:09
Medlem
Det är ju ny information dagligen, nu senast att DOJ är i upplösning och måste styras upp av Barr,
Citat:
It’s fitting that William Barr’s confirmation as attorney general happened just as two powerful law-enforcement figures were trading accusations involving President Trump. Mr. Barr’s greatest challenge isn’t antitrust deals, immigration policy or even handling special counsel Robert Mueller. His overriding challenge is to reboot a Justice Department that has shredded its reputation and lost the confidence of Congress and the public.
https://www.wsj.com/articles/bill-barrs-hot-mess-11550188935

WSJ artikeln är bakom betalvägg så det får bli FOX news artikeln istället,
https://www.foxnews.com/opinion/kimberley-strassel-bill-barrs-hot-mess

Citat:
It’s hard to feel confident in law enforcement when a former deputy director of the Federal Bureau of Investigation, Andrew McCabe, reveals that a small cabal of unelected senior law-enforcement officers held meetings in May 2017 to plot Trump’s removal from office. In an interview with “60 Minutes” that aired Thursday and a forthcoming book, McCabe says he and other officials, including Deputy Attorney General Rod Rosenstein, did head-counts of which cabinet officials might vote to declare the president “unable to discharge the powers and duties of his office” under the 25th Amendment. McCabe claims Mr. Rosenstein repeatedly offered to wear a wire when meeting with Trump.

Det är ju en väldigt kraftig artikel som publicerats i WSJ.

Igen, skulle konversationen Mueller-Barr stämma och Hueber har varit flitig så kommer det här få konsekvenser för många fler högre upp i trädet gissar jag...

EDIT: jag tror vi så smått kan glömma att det finns något som kommer fastna på Trump och så smått se fram emot en ordentlig purge från Huebers utredning.
Senast redigerad av Africanized 2019-02-18 kl. 11:11.
Citera
2019-02-18, 11:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
En enda regel
Kan vi inte kalla honom för FH istället?

Ville bar förtydliga att en användare som har varit den absolut största supportern har försvunnit ut ur tråden och nej han är inte avstängd.

Så vi bör nog ha det i åtanke, att de enda som verkar vara fortsatta diehard Q följare är de som skriker om judar lite då och då. (rätta mig om jag har fel)
Citera
2019-02-18, 11:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja och sen till sist svarade du på din egen fråga fast du inte tycker det.

Det är väl fel att hävda att han inte följer den demokratiska processen när han följer lagen?
Att du inte håller med är inte skäl att kalla det odemokratiskt, det är odemokratiskt av dig

Hade han brutit en lag/lagar med "att köra USA som om det vore hans helägda företag" så hade nog hans motståndare varit väldigt snabba med att påtala det gissar jag?

Jag tycker det ser ut som Trump kommer bygga sin mur i slutändan. Nu vill väl inte ni i tråden som tycker muren, och Trump generellt, är en usel ide tillskriva det som en win för honom men det är i mitt tycke att flytta målstolparna lite väl långt. Win för Trump anser jag, Trump och förmodligen hans följare.

Fast det han gör kan strida mot lagen, Trump gör något som är antingen realtivt ovanligt eller unikt och det är att han kallar på en NEA som ska röra inrikespolitik.

Om domstolarna anser att det han gör går emot konstitutionen så är det ett hårt slag mot honom, ioförsig så har Trump twittrat om att det 25:e tillägget går emot konstitutionen trots att det är en del av det...så jag vete tusan vad man ska säga om hans expertis om lag och rätt.
Citera
2019-02-18, 12:23
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Tyvärr vet jag att detta inte är vacklande minne från din sida utan medveten lögn, då lögner är ditt främsta vapen. Att jag är väldigt positivt inställd till Q och påstår att han alltid har rätt kan enkelt motbevisas med sökfunktionen.

Citat:
Helt enkelt, ska denna tråd kunna fortsätta att existera som en seriös diskussion rörande Q så behöver vi nog sätt upp ett regelverk (eller dylikt) som underlättar kring hur vi ska diskutera Q
Låter som att lögner inte räcker för dig, du vill även censurera.

Citat:
Ville bar förtydliga att en användare som har varit den absolut största supportern har försvunnit ut ur tråden och nej han är inte avstängd.
Jag är långt ifrån den största supporten [av Q]. Jag är en stor supporter av att frigöra mänskligheten, vilket kräver en revolution som jag argumenterar för pågår och där Q är en bricka i spelet.

Jag läser tråden varje dag men ser ingen anledning till att skriva något då alla analyser jag presenterat fortfarande gör gällande. Ingen ny information presenteras för stunden, utan det är bara upprepningar – märkligt nog även det överensstämmande med mina analyser (åter igen, använd sökfunktionen för att ta del av mina analyser).

---

Läs mina analyser om Mueller, Rosenstein och Sessions roller och jämför det med vad Q skriver i #2776:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 18 Feb 2019 - 4:02:02 AM
Barr to Mueller:
Mueller to Bart:
Barr to Mueller:
Mueller to Barr:
Barr to Mueller:
Mueller to Barr:
Barr to Mueller:
Mueller to Barr:
Barr to Mueller:
Barr to RR:
CLAS 1-99
Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in