Citat:
Saudi skulle svära och hota men de skulle inte göra allt för mycket, Saudi är nämligen beroende av USA.
Skulle USA bryta med Saudiarabien så skulle de troligen kollapsa inom en period av tio år just för att deras enda hållhake är oljan och att de hatar Iran.
Olja går att få via Iran också, det är bara Trump som är tjurskallig och vägrar inse att världen inte är som han tror att den är.
Det bör även poängteras att jag hellre har Shia muslimer med en stark roll i mellanöstern än Sunni och Wahhabism då Shia är betydligt fredligare och öppnare för samlevnad med andra religioner och grupper.
Skulle USA bryta med Saudiarabien så skulle de troligen kollapsa inom en period av tio år just för att deras enda hållhake är oljan och att de hatar Iran.
Olja går att få via Iran också, det är bara Trump som är tjurskallig och vägrar inse att världen inte är som han tror att den är.
Det bör även poängteras att jag hellre har Shia muslimer med en stark roll i mellanöstern än Sunni och Wahhabism då Shia är betydligt fredligare och öppnare för samlevnad med andra religioner och grupper.
Sunni är rätt jobbiga, jag drar upp hon kristna kvinnan som drack vatten ur samma kopp som en muslim och som det nu är open season på i Pakistan. Mycket döda-alla-som-inte-är-som-oss hos sunni.
Shia är mycket lugnare men eftersom väst har "allierat" sig med sunni så är livet lite surare för tex. iran och afghanistan. Kurderna är väl också shia och har som grupp integrerat sig ok i sverige.
En liten kul bi-effekt av sunni-shia-kristna araber konflikten blir att eftersom majoriteten av muslimer i Sverige är sunni (och dom kom tidigt) så har dom tillskansat sig makten över muslimer i sverige (lite förenklat). Som exempel så är ju de som utvisas, barnfamiljer där maken antingen inte tog ut sin sista semesterdag eller asylanter aldrig Sunni, dom är kristna araber eller shia (oftast) men för oss ser vi ingen skillnad. Typ muslimer som jobbar på migverket är sunni och ser om sin egen grupp.
Jag GISSAR att shiamuslimerna integrerade sig istället och blev goda-svenska-medborgare och sunni organiserade sig och blev aktivister för sunnigruppen.
Man kan nästan koka ned det till att andra muslimska grupper är rätt ok att vara halv eller helsekulariserade och bara fungera i det svenska samhället medans sunnimuslimerna får stöd utifrån för att bli muslimska aktivister. Detta har ju passat som hand i handske för våra egna infödda aktivister och vänstern-muslimerna (sunni) har en stark allians.
Vi skrapar ju egentligen bara på ytan i den diskussionen där muslimer har "infiltrerat" Mp, S, V, C, L för att skaffa sig en plattform att kampanja sin helt annorlunda politik ifrån. Dom säger en sak som vi förstår och kampanjar för något helt annat i det dolda. '
Det är det enklaste att göra så, försöker man starta ett eget parti för tidigt blir man bara isolerad.
Man behöver inte ens ta över partiet utan bara använda plattformen för att kampanja dubbelt.
S tro och solidaritet har ett skriftligt avtal att gynna muslimska (sunni) mot egentligen röster.
Eftersom den gruppens syn på jämlikhet, HBQT, judar och rent allmänt synen på ett öppet demokratiskt samhälle är som hämtat från handboken till att jobba i Auschwitz så övergår det mitt förstånd hur vänstern och feministerna kunnat alliera sig med dom men där är vi idag...
För att komma till rätta med problemet måste man identifiera och belysa de olika muslimska grupperna. Det egentliga stödet för dessa aktivister är nog inte så stort om man börjar ta tag i problemet. De flesta barn, ungdomar och kvinnor skulle nog helst inte klä sig i burka...