2018-10-11, 17:35
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Inget av det är har ju med Obamas EO att göra.
Hur kan en EO som tar bort samtliga restriktioner för en organisation och som leder till full immunitet inte ha med en diskussion om att stå över lagen att göra?

Citat:
Sen är det det här jag menar när jag säger konspirationsteoretiker missförstår vad Interpol är. Det är en samarbetes- och sambandsorganisation. De kan inte alls gripa någon, vad de gör är att fungera som samband mellan två länders polisorganisationer.
Diskussionen handlar om att dom står över lagen och jag gav exempel därefter. Huruvida dom väljer att utöva sina rättigheter är en annan femma.

Citat:
Visste väl att jag borde använt Internationella kommissionen för stillahavs-hälleflundran (IPHC) som exempel.
En av få icke korrupta organisationer.

Fotnot: Risken finns att diskussionen vandrar iväg för långt ifrån trådens ämne. EO's och dess inverkan är on-topic men samtal om detaljer kring Interpols arbetsutövande känns tveksamt.
Citera
2018-10-11, 18:09
Medlem
Att kalla [] för dödshot är väl lite väl överdrivet... Själv har jag använt dessa klamrar många gånger i olika - främst tekniska sammanhang - men ingen verkar springa och gömma sig för det. Döds-symboliken verkar inte vara vedertagen helt enkelt. Sorry! Nån måtta får det vara även i en konspirationstråd. Alltså - verkligen pust och stön...
Citera
2018-10-11, 19:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varoom
Att kalla [] för dödshot är väl lite väl överdrivet... Själv har jag använt dessa klamrar många gånger i olika - främst tekniska sammanhang - men ingen verkar springa och gömma sig för det. Döds-symboliken verkar inte vara vedertagen helt enkelt. Sorry! Nån måtta får det vara även i en konspirationstråd. Alltså - verkligen pust och stön...

Det är Q själv som skrev att [] är en ”kill box” i ett inlägg den 7 februari.
Citera
2018-10-11, 20:45
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Diskussionen handlar om att dom står över lagen och jag gav exempel därefter. Huruvida dom väljer att utöva sina rättigheter är en annan femma.

Fan vad du snackar skit hela tiden. Interpol har som organisation inga maktmedel eller polisiära rättigheter, dock befolkas organisationen av poliser som har sina vanliga befogenheter, rättigheter och maktmedel, främst i sitt tillhörande land.

Citat:
Does INTERPOL send agents around the world to arrest people?

No, the INTERPOL General Secretariat does not send officers into countries to arrest individuals. All investigations and arrests in each INTERPOL member country are carried out by the national police in accordance with national laws. Each member country has an INTERPOL National Central Bureau(NCB) which is staffed by highly-trained law enforcement officers and acts as a designated contact point for the General Secretariat and other member countries.

Any arrests are made by national law enforcement in accordance with national laws.

https://www.interpol.int/FAQs
Citera
2018-10-11, 21:16
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Fan vad du snackar skit hela tiden. Interpol har som organisation inga maktmedel eller polisiära rättigheter, dock befolkas organisationen av poliser som har sina vanliga befogenheter, rättigheter och maktmedel, främst i sitt tillhörande land.
Då får du nog ta och kontakta Jeff Sessions och meddela att Justitiedepartementet felaktigt har klassificerat Interpol som ordningsmakt.

Sen vad ditt citat har med mitt påstående att göra kan man undra.
Citera
2018-10-11, 21:40
Medlem
Citat:
Då får du nog ta och kontakta Jeff Sessions och meddela att Justitiedepartementet felaktigt har klassificerat Interpol som ordningsmakt.

Har du en källa på att de klassas som ordningsmakt?

Inte ens Interpol själva hävdar att de är en ordningsmakt (någonstans). EO 13524 ger Interpol diplomatisk immunitet, dvs samma status som FN och andra åtnjuter för att inte behöva vara rädda att raidas av lokalpolisen, men ger inte Interpol någon som helst rätt som ordningsmakt.

Interpol generellt är en administrativ och byråkratisk organisation, mig veterligen har de inga "agenter" utan deras existensberättigande är att få länders polis att kommunicera.
Citera
2018-10-11, 21:44
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Sen vad ditt citat har med mitt påstående att göra kan man undra.

Ditt påstående:

Citat:
Huruvida dom väljer att utöva sina rättigheter är en annan femma.

Vad var det för rättigheter då som du menade att Interpol innehar men inte nyttjar?
Citera
2018-10-11, 22:12
Medlem
Citat:
JFK tog ifrån FED rätten att utfärda skuldsedlar, gav finansdepartementet rätten att utfärda skuldsedlar växlingsbara mot silver samt mynt av silver.
Var i EO 11110 hittar du dessa intressanta uppgifter? Eller har JFK uttryckt detta någon annanstans? Du behöver inte begränsa dig till 1963, utan slå dig lös och känn vinden i håret.
Citera
2018-10-11, 22:37
Medlem
Citat:
Både du och OndaHamstern påstår att EO 11110 har upphävts men ingen av er har kunnat bevisa det genom att citera gällande lag. Jag påstår att det är för att gällande lag inte har upphävt EO 11110. Det är upp till er att bevisa att ni har rätt.

(För din bekvämlighet har jag fetat text som kan vara av intresse, jag vet hur mycket du uppskattar skedmatning.)
Från:
http://www.presidency.ucsb.edu/ws/index.php?pid=34773
Ronald Reagan skrev under E.O 12608, September 9, 1987
Citat:
—Elimination of Unnecessary Executive Orders and Technical Amendments to Others

Sec. 4. Executive Order No. 10289, as amended, is further amended as follows:

(a) In Section 1(c), by deleting the words "section 2 of the Act of August 18, 1914, c. 256, 38 Stat. 699 (46 U.S.C. 82)," and inserting in lieu thereof "section 1 of the Act of August 26, 1985, Public Law 98-89, 97 Stat. 510 (46 U.S.C. 3101);" and by deleting the words "survey, inspection, and measurement of" and inserting in lieu thereof "the inspection of."

(b) In Section l(d), by deleting the words "(46 U.S.C. 104)," and inserting in lieu thereof"(46 U.S.C. Appendix 104),";

(c) In Section l(e), by deleting the words "(46 U.S.C. 134)," and inserting in lieu thereof "(46 U.S.C. Appendix 134),";

(d) In Section l(f), by deleting the words "(46 U.S.C. 141),", "(46 U.S.C. 121)," and "(46 U.S.C. 146)," and inserting in lieu thereof "(46 U.S.C. Appendix 141)," "(46 U.S.C. Appendix 121)," and "(46 U.S.C. Appendix 146),";

(e) By revoking Sections l(g) and l(j), and renumbering Sections l(h) and l(i) as Sections l(g) and l(h), respectively;
(f) Adding a new subsection (i) to Section l:

Som du själv länkat till tidigare är sub paragraph (j) EO. 11110.
Reagan kör en revoke på den helt enkelt.
Citera
2018-10-12, 18:13
Medlem
Kryllar ju av [] i Q:s inlägg för rent okontroversiella termer som inte kan kopplas till killing whatsoever...

Anyways, droppar detta ämne nu - uppskattar att det inte bara är ja-sägare i tråden!
Citera
2018-10-12, 22:56
Medlem
Hur är relationen mellan Trump-administrationen och Saudiarabien egentligen?

Washington (CNN) "President Donald Trump and Jared Kushner are learning that hyper-personalized family diplomacy and throwing in their lot with foreign strongmen can come at a damaging political price.

The disappearance and possible murder of the US-based dissident journalist Jamal Khashoggi at the Saudi consulate in Istanbul is primarily a searing individual tragedy wrapped in an international criminal mystery.
It also has profound geopolitical consequences in a torn region bristling with tensions.
But the saga is resonating so broadly in Washington because of what it reveals about the idiosyncratic and gut-level calls that drive the Trump administration's approach to wielding US power.
The saga, which has embarrassed Trump and exposed him to rising political heat, underlines the risk he and his son-in-law and Middle East fixer took in anchoring US foreign policy to the Saudi regime and the erratic and ruthless Crown Prince Mohammed bin Salman, or MBS, as he is known.
Their approach, launched as the Saudis dazzled Trump with a sumptuous sword dancing welcome on his first trip abroad last year, was already under fire in Congress, owing to thousands of civilian deaths in the Saudi air war in Yemen."

https://edition.cnn.com/2018/10/12/politics/donald-trump-saudi-jamal-khashoggi?utm_medium=social&utm_content=2018-10-12T15%3A30%3A14&utm_source=twCNNp&utm_term=image
Citera
2018-10-12, 23:20
Medlem
BushwickBills avatar
Dags för alla debunkers stora skräck, alternativa teorier!

Larp:
Fullständigt orealistiskt, finns ingen LARP som kan slänga ihop en Q-clock.

Ryssland:
1. Vilket intresse har Ryssland av att Trump får en majoritet i kongressen och huset? POTUS äger både militären och utrikespolitiken själv och behöver inga senatorer eller kongressledamöter för att få igenom sin utrikespolitik, inte efter GWB iaf.
2. Varför fortsätter den hetsiga retoriken, varför fortsätter sanktionerna? Vad tjänar Ryssland på att dom anklagas för att vara hackers av övriga allierade? Finns det ens ett ENDA bevis på att Ryssland vill ha Trump som president? Något politiskt beslut
3. Om Mueller hade ens minsta misstanke om att detta var en rysk påverkansoperation hade han kommit i brallan och sprutat sin säd på löpsedlar över hela USA.

Ergo, rysk påverkansoperation, helt osannolik.

Kina:

1. I sådana fall är Kina för att NK och SK enas.
2. I sådana fall är Kina för handelsbarriärer.
3. Om Mueller hade ens minsta misstanke om att detta var en kinesisk påverkansoperation hade han kommit i brallan, inte lika hårt som Ryssland men ändock.
4. Allt ovanför.

Ergo, kinesisk påverkansoperation, helt osannolik.

Israel:

1. Varför föredrog man inte Demokraterna/Hillary? Varför störa en världsordning när man vet vilka brott HRC begått? Vad har Trump gjort för Israel mer än gett dom en ambassad?
2. Allt ovanför.

Ergo, israelisk påverkansoperation, helt osannolik.

Att detta skulle vara något annat än Trump, Bannon, Stone, DARPA, eller en kombination av dom, är fullständigt osannolikt. Andra konspirationer har en motpol som förklarar vansinnigheter, exempelvis flat earth, det saknas hos Q.

Så fort det kommer en alternativ trovärdig teori står jag med idel öra beredd att lyssna! Men det finns ingen, detta är en film och Trump ser ut att att vara regissör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in