2018-09-24, 20:56
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ännu ej bekräftade uppgifter.

En uppgift som Rosentein har är att skydda Muellers utredning. Om Rosenstein inaktiveras kommer Mueller förmodligen också att inaktiveras rätt omgående.

Men, men, men....?
Du har ju skrivit om hur Rosenstein och Mueller egentligen håller på och utreder 'Deep state' och snart ska sätta dit dem? Hur ska det gå med detta då om dom båda 'inaktiveras'?

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora

Robert Mueller
Utreder officiellt trumpadministrationens kopplingar till Ryssland. Inofficiellt utreds Deep State för dessa kopplingar.

Rod Rosenstein
Huvuduppgift att skydda John Hubers utredning av Deep State (470 jurister till sitt förfogande) från insyn från en korrupt kongress. Rosenstein gör detta genom att censurera rapporter som kongressen kräver och vägrar lyda order om deklassificering trots hot om åtal.

Citera
2018-09-24, 21:02
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Men, men, men....?
Du har ju skrivit om hur Rosenstein och Mueller egentligen håller på och utreder 'Deep state' och snart ska sätta dit dem? Hur ska det gå med detta då om dom båda 'inaktiveras'?
Ställ inte frågor som redan är besvarade. Eftersom du lyckades hitta ett av mina inlägg om Rosenstein och Mueller m fl kan du säkerligen hitta inläggen där jag skriver om att deras uppgift är avklarad och att dom därför inte längre behövs.

Eller passar inte det din agenda?
Citera
2018-09-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Rosennstein har avgått. Det är bara att Googla..

Varför skriver du det till mig? Det var ju FittaHora som skrev att vi skulle vänta till januari nästa år. Men det är alltså nu det är dags för popcorn? Inte januari 2019? Inte i november förra året? Det är nu, det här, som alla Q-troende väntat på? Ledsen att jag frågar, men alla Q-troende säger ju emot varandra hela tiden, svårt att hålla koll
Citera
2018-09-24, 21:11
Medlem
Fittahoras avatar
Om jag har lyckats uppfatta surret idag gällande Rosenstein korrekt så gör följande sig gällande:

- Michael Horowitz, vars roll som IG är att övervaka Justitiedepartementet har utrett huruvida biträdande justitieminister Rod Rosenstein sitter i en jävsituation.
- Horowitz har kommit fram att Rosenstein sitter i en jävsituation.
- Rekommendationen Horowitz kommer ge är;
-- Rosenstein avsäger sig sina uppdrag där jäv finns, eller
-- Trump ger Rosenstein sparken pga jäv.

Eftersom Rosenstein endast har ett uppdrag, att se till att Robert Muellers Rysslandsutredning sköts, kommer en avsägning från Rosensteins sida att göra honom sysslolös. Därav bör inga andra alternativ finnas än att han endera säger upp sig eller får sparken.
Citera
2018-09-24, 21:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Rosennstein har avgått. Det är bara att Googla..

Nja, det verkar varar väldigt diffust, senaste nytt är väl att Rosenstein möter Trump på Torsdag? Att han kommer avgå, eller bli utkastad, är väl mer eller mindre klart.

Hur som haver har Q satt denna rätt i krysset inflera månader, om det visar sig att RR skrivit under FISA är det klart.
Citera
2018-09-24, 21:15
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Hur kommer det sig att alla republikaner är goda och alla demokrater är onda, är det inte som att säga att alla norrmän är goda och alla danskar är onda.

Det stämmer såklart inte men det har redan rensats mycket bland Republikanerna.
Citera
2018-09-24, 21:21
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Senator Grassley , han låter demokraterna spela ut sina kort så dom blir bortgjorda sådana RATS som dom är, så FOLK vaknar ur sin DVALA vad demokraterna håller på med !
Den teorin köper jag inte.

Spelet kring Kavanaugh kommer ha liten eller ingen effekt på allmänhetens uppvaknande, framförallt när fake news media fortsatt agerar propagandaorgan.
Citera
2018-09-24, 21:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nja, det verkar varar väldigt diffust, senaste nytt är väl att Rosenstein möter Trump på Torsdag? Att han kommer avgå, eller bli utkastad, är väl mer eller mindre klart.

Hur som haver har Q satt denna rätt i krysset inflera månader, om det visar sig att RR skrivit under FISA är det klart.

Q har påstått att Rosenstein skulle vara på väg ut sedan den 4 januari (minst). Med tanke på rotationshastigheten runt Trump skulle jag knappast påstå att det är ”rätt i krysset”. Man behöver ju inte vara insider för att inse och chansa på att just Rosenstein inte legat så bra till hos Trump..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-24 kl. 21:41.
Citera
2018-09-24, 21:42
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Varför kan man inte med lika stor säkerhet anta att det är Q-följare som också tror på judekonspirationer? På vilket sätt vore detta mer orimligt?

Visst kan det vara så, jag tror att Q rörelsen lockat till sig konspirationsteoretiker från varenda avkrok på nätet, och alla hoppas så klart att Q ska bekräfta just deras teori.

Men som jag skrivit tidigare tror jag de kommer att bli besvikna. Allt handlar om att nå ut till väljarna med information som MSM aldrig hade skrivit om och som gör att demokraterna blir mosade i valet. Det är oerhört snyggt gjort och underhållande. Det är en balansgång att göra detta utan att man blir anklagade för fascism. Och då menar jag så klart inte från MSM, de har kallat Trump för Hitler sen länge, utan från väljarna.

Det vi ser nu är hur Trump låter demokraterna bränna alla broar och skepp samtidigt som de framstår som om de är helt från vettet. Och då har vi inte ens fått läsa FISA dokumenten än.
Citera
2018-09-24, 21:53
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:

Torsdag är även dagen då kvinnan ska vittna mot Kavanaugh, sammanträffande? Vill Trump ta spotlight från det genom att börja tjafsa med Rosenstein kanske?
Citera
2018-09-24, 22:11
Medlem
Pussykings avatar
Här är en intressant artikel som försöker förklara hur kriget mot Deep state kommet att utvecklas. Jag har bara läst, inte sett videofilmerna.

https://www.naturalnews.com/2018-09-23-emergency-report-signed-executive-orders-reveal-trump-is-planning-mass-arrests-military-t ribunals-for-deep-state-traitors-like-comey-clinton-and-obama.html

Jag tycker detta var extra intressant.
Citat:
Document #2: Executive Order 13618, signed July 6, 2012 by President Obama. “Assignment of National Security and Emergency Preparedness Communications Functions”

This executive order grants the President absolute control over all U.S. media, including internet tech giants (social media), news networks and news websites.

Det kommer att underlätta när man ska få folk att fatta varför man genomför massarresteringar.
Citera
2018-09-24, 22:15
Medlem
Citat:

Q har twittrat.

Qanon
@qanon76
·
1h
Goodbye Mr. Rosenstein.
[RR]

#qanon
Quote Tweet
Twitter Moments
@TwitterMoments
Multiple news outlets are reporting that Deputy Attorney General Rod Rosenstein is leaving the Justice Department. (link: https://twitter.com/i/moments/1044245594141798400) twitter.com/i/moments/1044
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in