2018-04-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag förstår att många människor som innan inte visste ngt om Hilarys och Obamas, och massa andra politikers skitgöra nu har fått upp ögonen för hur korrupt det är bland politiken. Men, ni/han har påstått så mycket, och vissa saker kanske man kan tycka har stämt in på vad han har förutspått, fast så mycket har han haft fel om. Jag är inne i tråden och läser konstant, och vill dessutom tro på att det finns en kraft som ska sätta dit alla korrupta, mördare, och andra patrask till politiker, men jag är inte övertygad. Övertyga mig.

Mitt sista hopp låg på Trump, som lovade att dra sig ur Syrien och sluta kriga, men nu har han hoppat på samma skithög som Bush och Obama och alla andra skitstövlar befinner sig på. Så övertyga mig. -I want to believe - The truth is out there -

Aldrig förr i historien har väl folk typ festat o vart glada när 3 stormakter bombat dem, Tucker är med på 4D chesset !

https://www.youtube.com/watch?v=so8jly1VTNA
Citera
2018-04-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är det därför svensk nyhetsmedia skriker om att Storbritannien måste presentera bevis att det är Ryssland som ligger bakom förgiftningen?

För att de är falska...

Eller för att man skademinimerar.
Citera
2018-04-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Aldrig förr i historien har väl folk typ festat o vart glada när 3 stormakter bombat dem, Tucker är med på 4D chesset !

https://www.youtube.com/watch?v=so8jly1VTNA

Lite frågor; kunde inte syrierna, ryssarna och Iran klarat det själva isåfall utan någon annan utländsk inblandning.

Om Trump är annorlunda än andra, varför skulle han samarbeta med Storbrittanien och Frankrike, är dem inte onda isåfall?
Citera
2018-04-16, 11:58
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Precis. Min åsikt också. Det såg man ganska tydligt i Jesper Rönndahls program Svenska nyheter när de hade en barnkör på slutet med en så kallad ensamkommande. Kommunistmedia flyttar sina positioner så de inte ska bli anklagade för att de inte är medvetna om vad som händer.
Citera
2018-04-16, 12:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright

Vilket går emot det narrativ som går här i tråden.
Citera
2018-04-16, 12:56
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag blev också lite besviken när Trump anföll Syrien. Men mycket tycker på att USA, Ryssland och Syrien alla var överens. Trump sprängde ISIS-nästen som jag förstod det. Därför Ryssland ej svarade. Därför syrier firar på gatorna. Därför PK-folk i USA var förbannade.
Han sprängde inte ISIS nästen. Tvärtom så tog ISIS tillfället i akt för att anfalla SAA direkt efter attacken. Det finns att läsa vad det var i byggnaderna, men det var nog inte kemlabb för kemvapen iallafall. Jag tror att dom firade för att attacken var mild. Syrierna var väl rädda för en mycket aggressivare attack. Men ingen kan veta med säkerhet, så visst kan du ha rätt.
Citera
2018-04-16, 13:35
Medlem
Vad säger "Q" om detta ?

France convinced Trump to keep U.S. troops in Syria, Macron says
The U.S. will also announce new economic sanctions against Russia for enabling Bashar al-Assad's use of chemical weapons, U.S. Ambassador Nikki Haley said.

Är det fakenews?

https://www.nbcnews.com/news/world/france-convinced-trump-keep-u-s-troops-syria-macron-says-n866206?cid=sm_npd_nn_tw_ma
Citera
2018-04-16, 13:43
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad säger "Q" om detta ?

France convinced Trump to keep U.S. troops in Syria, Macron says
The U.S. will also announce new economic sanctions against Russia for enabling Bashar al-Assad's use of chemical weapons, U.S. Ambassador Nikki Haley said.

Är det fakenews?

https://www.nbcnews.com/news/world/france-convinced-trump-keep-u-s-troops-syria-macron-says-n866206?cid=sm_npd_nn_tw_ma
https://www.voanews.com/a/trump-to-r...a/4349759.html

WASHINGTON —
The White House says President Donald Trump remains determined to pull out U.S. troops deployed in Syria, a message that comes after French President Emmanuel Macron said he convinced Trump to keep U.S. forces there.
Citera
2018-04-16, 13:48
Medlem
Citat:
https://www.voanews.com/a/trump-to-r...a/4349759.html

WASHINGTON —
The White House says President Donald Trump remains determined to pull out U.S. troops deployed in Syria, a message that comes after French President Emmanuel Macron said he convinced Trump to keep U.S. forces there.

Eftersom tråden hävdar att det var IS-fästen som slogs ut och USA ska dra sig ur borde det innebära att IS är helt borta från Syrien isåfall.
Citera
2018-04-16, 13:55
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Eftersom tråden hävdar att det var IS-fästen som slogs ut och USA ska dra sig ur borde det innebära att IS är helt borta från Syrien isåfall.
Tråden hävdar väl ingenting. Kanske nån användare som hävdar det dock. Då bör du ju citera den personen kanske? Nja än är inte ISIS borta, men förhoppningsvis snart då SAA och Ryssland har lovat att intensifiera kriget gentemot terroristerna. Hoppas att det blir snart iallafall, så att Syrien kan återgå till det fina och fredliga land det var innan 2011. Men yes, point taken!
Citera
2018-04-16, 14:12
Medlem
Citat:
Tråden hävdar väl ingenting. Kanske nån användare som hävdar det dock. Då bör du ju citera den personen kanske? Nja än är inte ISIS borta, men förhoppningsvis snart då SAA och Ryssland har lovat att intensifiera kriget gentemot terroristerna. Hoppas att det blir snart iallafall, så att Syrien kan återgå till det fina och fredliga land det var innan 2011. Men yes, point taken!

Hävdar var väl lite starkt. Jag spekulerar snarare. Varför svarade inte Ryssland för om Trump attackerade syriska mål? Varför var PK-folk i USA irriterade och såg attacken som misslyckad?
Citera
2018-04-16, 14:21
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hävdar var väl lite starkt. Jag spekulerar snarare. Varför svarade inte Ryssland för om Trump attackerade syriska mål? Varför var PK-folk i USA irriterade och såg attacken som misslyckad?
Svårt för oss att veta exakt, men Putin vill ju så klart inte gå i direkt konfrontation mot Usa. Detsamma är det för Usa. Krigshetsarna ville ju såklart att attacken skulle ha varit mer omfattande än 3 tomma byggnader.

Det här kan ju också vara en anledning:

-When President Donald Trump threatened to strike Syria, the US Navy only had one destroyer in the region — leading people to assume that it take part in the strike.

-But when the attack occurred, that ship didn't fire anything — which may have been a distraction ploy.
Instead, ships in the Red Sea fired a large portion of the missiles, while Syria and its Russian ally apparently failed entirely to defend it.

-Russian threats to counter-attack also ultimately came to nothing.

http://www.businessinsider.com/us-navy-fooled-russia-and-syria-with-a-warship-ruse-before-the-strike-2018-4?r=UK&IR=T&IR=T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in